تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
16

یادداشت مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات با موضوع دهه هشتادیا

  • کد خبر : 1572
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۳۸
یادداشت مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات با موضوع دهه هشتادیا
صدای نسل جدیدی از قهرمانان ملی را بشنوید، بیدار شوید که ناامیدی ویروسی‌ترین بیماری دنیا است، اعتماد کنید که ساخت فردای ایران در گرو مسئولیت دادن به همین قهرمانان است، به فکر باشید که خرمشهرها در پیش است.

این روزها اخبار و جریانات خاص فضای مجازی با دهه هشتادی ها گره خورده و با اتفاقات تلخ و شیرین این نسل؛ تحلیل های مختلفی در فضای مجازی ارائه می شود. حجت الاسلام مرتضی حاجیانی مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در بزرگداشت علی لندی یادداشتی منتشر کرد:

صدای نسل جدیدی از فداکاران را بشنوید، آنان که در خاموشی شعله‌های فرهنگی قد کشیدند و در تاریکی عصر ناشناخته‌های دیجیتال پیش آمدند، همانان که پایین منبرها چای نوشیدند و ساعتی بعدش پای پلی‌استیشن روزگار گذراندند، دهه هشتادی‌های مظلوم‌تر از دهه شصتی‌ها، نسل پس از جنگ سخت که چریک‌های پارتیزانی جنگ نرم شدند.

صدای نسل جدیدی از فرزندان ایران عزیز را بشنوید، صدایی که گاهی دوست دارد با اقبال به موزیک‌ویدیوهای مجازی خود را نشان دهد و گاهی از میان شعله‌های آتش با نجات دو انسان رخ می‌نماید. آری، قهرمان پروریِ این خاک زمان نمی‌شناسد.

صدای نسل جدیدی از قهرمانان ملی را بشنوید، بیدار شوید که ناامیدی ویروسی‌ترین بیماری دنیا است، اعتماد کنید که ساخت فردای ایران در گرو مسئولیت دادن به همین قهرمانان است، به فکر باشید که خرمشهرها در پیش است.

*در بزرگداشت علی لندی*

منبع:صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام حاجیانی

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=1572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 239در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 239
  1. احسنت

  2. بيسيمچي:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    صحبت از دهه هشتادی ها هست آنان که در بین تهاجم فرهنگی دشمن و کار ضعیف فرهنگی دوستان مردانی می شوند که بر همه حجت هستند همانگونه که در بین دهه هفتادی ها محسن حججی حجت شد دربین دهه هشتاد ها هم مردانی حجت می شوند و بفرمود قرآن کریم البته برای شما ملاحظه حال چهار پایان (از شتر و گاو و گوسفند) همه عبرت و حکمت است، که ما از آنچه در شکم آن است از میان (دو جسم ناپاک) سرگین و خون، شما را شیر پاک می‌نوشانیم که در طبع همه نوشندگان گواراست.آری از بین فرهنگ منحوس غرب و قیل و قال های غیر فرهنگی شیر خالصی تولید می شود که دوست و دشمن انگشت به دهان می شوند مانند علی لندی ها روحش شد.

  3. با سلام نسبتا با دهه هشتادیا ارتباطم زیاد است و میشناسم آنها را
    اینکه بخواهیم این قشر مهم جامعه را خاص بنامیم درست است و واقعا از هوش و ذکاوت خاصی برخوردارند و نمونه ندارند فوق العاده با فکر و پر کار هستند

  4. بسم الله الرحمن الرحیم
    صحبت از دهه هشتادی ها هست آنان که در بین تهاجم فرهنگی دشمن و کار ضعیف فرهنگی دوستان مردانی می شوند که بر همه حجت هستند همانگونه که در بین دهه هفتادی ها محسن حججی حجت شد دربین دهه هشتاد ها هم مردانی حجت می شوند و بفرمود قرآن کریم البته برای شما ملاحظه حال چهار پایان (از شتر و گاو و گوسفند) همه عبرت و حکمت است، که ما از آنچه در شکم آن است از میان (دو جسم ناپاک) سرگین و خون، شما را شیر پاک می‌نوشانیم که در طبع همه نوشندگان گواراست.آری از بین فرهنگ منحوس غرب و قیل و قال های غیر فرهنگی شیر خالصی تولید می شود که دوست و دشمن انگشت به دهان می شوند مانند علی لندی ها روحش شد.

  5. قصه ی #علی_لندی قصه ی زیبای نسل دهه هشتادی هاست
    قصه ی نسلی که ناجوانمردانه آنها را علاف و عاطل و باطل خواندیم چون آنها را نشناختیم، چون درکشان نکردیم!

    آنها را پررو دانستیم چون جواب سوال هایشان را بلد نبودیم، آنها را طلب کار خطاب کردیم چون مطالبه گریشان را ضد ارزش می دانستیم.

    قصه ی گودزیلاهای #دهه_هشتادی، قصه ی بیسوادی و تنبلی بزرگترهایشان است.
    علی لندی باز یادمان آورد دهه هشتادی ها هر چند ادبیاتشان ادبیات «کِرَش» و «رِل» است اما از نسل حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها هستند، از نسل پوریای ولی ها و غلامرضا تختی ها.

    علی لندی یادمان انداخت که شیربچه های علوی ایرانی مثل پتروس های چشم آبی پلاستیکی و تخیلی نیستند!! آنها واقعی اند برای همین هم موهایشان را سایه روشن و ماهوتی و سزاری میزنند.

    هرچند دهه هشتادی ها را به ما نسلی که فقط سرشان در گوشی و اینستاست معرفی کردند اما علی لندی یادمان آورد؛
    دهه هشتادی ها؛
    همان رونق اعتکاف های سال های قبل کرونا هستند
    همان هیئتی های فشن و خوش تیپ پیاده روی #اربعین اند
    دهه هشتادی ها همان افسران سایبری جنبش شیعه اند، عاملان طوفان های توئتری واقعی و هشتک های انقلابی اصیل نه از نوع تقلبی اش که پیر پاتالای کمپ آلبانی با صد جور پیج فیک راه می اندازن.

    شهید علی لندی عزیر یادمان آورد ما با این نسل پرچم تمدن نوین شیعه را بلند می کنیم (ان شاء الله)

  6. سلام
    خیلی خوب هستند خدا حفظشون کنه خدا بر توفیقات انان روز افزون بیافزاید

  7. پطروس فداکار فقط انگشتش بی حس شد
    دهقان فداکار فقط پیرهنش سوخت
    و هرکدوم به اسطوره فداکاری تبدیل شدن

    ولی علی لندی هم کل بدنش بی حس شد و هم کل بدنش سوخت

    داستان شهید علی لندی باید سالیان سال به عنوان اسطوره فداکاری به نسل های فعلی و بعدی معرفی بشه

  8. 🌹خصوصیات اخلاقی دهه هشتادیا.🌹
    🌻نسلی که تا چشم باز کرده کامپیوتر بوده و وبلاگ نویسی و اینترنت پر سرعت، نسلی که تا چشم باز کرده موبایل بوده و پیامک و بولوتوث، نسلی که تا خواسته بپر بپر کند اسیرِ آپارتمان نشینی بوده، نسلی که به جایِ بازی با هم سن و سالانش کلش آف کلنز بازی کرده، نسلی که ارتباطات با دوستانِ هم سنش بعد از مدرسه تلفنی که نه، وایبری بوده، نسلی که تا بوده فیلترینگ هم بوده، نسلی که تویِ کوچه بازی کردن را حتی تصور هم نکرده، نسلی که حنا و هایدی و آنی شرلی و جودی آبوت هم نداشته و نسلی که تقریبا اسیرِ تکنولوژی فقط و فقط قد کشیده.

  9. سلام و احترام
    علی لندی ثابت کرد اگرچه درس شهید حسین فهمیده را از کتابش حذف کردند ولی نمی توانند از وجود و ذاتش حذف کنند. ایثار و غیرت فهمیده ها و علی ها در خون یک نوجوان ایران مسلمان جاریست.

  10. با سلام. ضمن تشکر از آقای حاجیانی عزیز، واقعا در بین دهه هشتادی ها علی اندی خوش درخشید، همون نوجوان ۱۵ ساله اهل ایذه که «داوطلبانه» برای نجات دو زن از حادثه آتش‌سوزی دست به اقدام زده بود، با بیش از ۹۰ درصد سوختگی جان باخت. کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی در واکنشی گسترده به درگذشت این نوجوان خوزستانی، او را «پهلوان» و «قهرمان ملی» ایران خواندند. روحش شاد

  11. علی لندنی نوجوانی از جنس بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده
    اشتراکشان در تشخیص وظیفه و اقدام، همراه با شجاعت است.
    فهمیده زیر تانک آتش می‌گیرد و علی در وقت نجات مادر و خواهر شهید عزیزی از آتش.
    غرب با هالیوود قهرمان تخیلی تولید میکنه اما در اینجا نوجوان ما قهرمان واقعیه،برای شادی روح علی لندی صلوات بفرستید که جان ۲ نفر را نجات داد و خودش پر کشید
    ای کاش به جای ساخت روایت های انتزاعی از دهه هشتادی ها ماجرای عینی ایثار و از خودگذشتگی علی لندی را به تصویر می کشیدند.
    روحش با شهداء محشور باد

  12. سلام و احترام
    همه این زیبایی های دیدنی این روزها به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدای والامقام هست. اگر نبود امام راحل و اگر نبود شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام و بیان زیبایی های دین اسلام و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام آنوقت چنین نوجوان هایی هم نبودند. الحمدلله بر این نعمت عظما.
    که شکر نعمت ، نعمت را افزون کند.

  13. دهه هشتادی ها همان هایی که بارها از شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شنیدند و دوست دارند همزاد پنداری کنند و با زیبایی تمام صحنه ها را خلق کنند

  14. کسب هویت از اجتماعی که به محیط‌های خاص وابسته است و این محیط‌ها در نسلی که در حال بالیدن است مدارس و فضاهای مجازی است.

  15. با عرض سلام
    دهه هشتادی یعنی آینده سازان این کشور که گرگان فضای مجازی دور آنها را احاطه کرده اند تا با بیرون راندن آنها از مرز دین واسلامیت عزیزان وکشورشان را به فنا ببرند غافل از اینکه این مملکت اسلامی است وملت امام حسین (علیه السلام).که شجاعن وایثار گران بزرگ وکوچک(البته از نظر سن وجثه)ودر واقع نوجوانان وجوانان غیور زیاد دارد از حسین فهمیده تا علی لندی ورییس علی ومیرزا کوچک خان تا سردار دلها شهید سلیمانی زیادند وبه تمام دنیا میفهمانند که راه شهدا در تمام حالات ادامه دارد پس باید به جوانان بها داد

  16. تعجب ندارد که این خاک علی لندی دهه هشتادی دارد خاصیت این خاک حسین فهمیده پرور است، درست است که امروز در فضای مجازی و تربیتی مشکل داریم ولی چون نیاکانی همچون ریس علی دلواری، و شهداء هشت سال دفاع مقدس را داریم قطعا در بزنگاها فرزندان این مرز و بوم بهترین تصمیم را میگیرند
    علی همچون قاسم ابن الحسن پر کشید و رفت تا به ما یاد آور شود عاشورا جامع ترین درس برای همه نسل هاست

  17. بحث از دهه هشتادی است اینکه چطوری میان این همه هجمه های دشمن می تواند دل را به بالا برساند، چه شیرین و دل نشین است ای قهرمانان ۱۵ الی ۲۰ ساله ، انقلابتان را می گوییم اخه سربازان امام خمینی (ره ) هم اکثریت مثل شما دهه هشتادیا، کم سن بودند آری میدانم ، می گویید اونا اسلام را به ایران آوردند و ما دهه هشتادیا هستیم تا نگهدارش باشیم آخه منتظر امام زمانمان نشستیم تا بیایید تحویل بدهیم این امانت بزرگ را…
    علی لندی، عزیز و قهرمان و شجاع ایران ، ثابت کردی حتی در دل آتش هم می توان به فکر انسانیت بود ، مثل شهدای کربلا می دانستی که پیروز می شوی، آنان در دل شمشیر و نیزه و شما در دل شعله و آتش… و ما ایرانیان به شما افتخار می کنیم….
    دوست داریم دهه نودی ها و دهه های بعدی عشق انسانیت و دل حماسه آفرین شما رو در کتاب فارسی اشان بخوانند…

  18. ایران را با قهرمانانش میشناسند
    این افراد در بین هر نسلی هستند
    دهه هشتادی ها هم هنوز فرصت دارند که حماسه به پا کنند

  19. سلام
    این واقعه نشان داد که بااین قهرمانان پرورش یافته دهه هشتادی در کشور هنوز آشفتگی استکبار ادامه دارد رشد وبالندگی کشور ایران در پیش است

  20. ایثار و فداکاری چنین جوانان و نوجوانانی در باطن قضیه موجب تزریق نیروی جدید و تقویت روحیه‌‌ی عموم جامعه می‌شود

  21. به هیاهوی رسانه های دشمن و رنگ و لعاب و اتیکت هایی که به جامعه ایرانی می چسبانند توجه نکنید این مردم در روضه عباس (ع) بزرگ شده
    ریشه های این مردم نجیب از غیرت و عفت
    می نوشد
    پس از حماسه #محمد طه آورند حالا رشادت #على_لندی مقوم و موید این ادعا است این یک اتفاق نیست یک فرهنگ است

  22. عروج شهادت گونه علی لندی به خوبی ثابت مرد کرد دهه هشتادی ها نه بحران هویت دارند ونه ابر چالش و معضلی برای جامعه و اینده ایران به حساب می ایند .
    او با ایثار خود فعماند که شکافی نسلی بین نوجوان امردز با دوران دفاع مقدس از نظر جهان بینی و ایدئولوژی وجود ندارد.
    او به ما فهماند که ارزش ها نسل به نسل زنده می ماند و شهدا راهتان ادامه دارد ….

  23. باسلام
    دهه هشتادی ها شاید بگوییم نسلی که دارای هوش و ذکاوت بالایی هستنداین‌نسل‌ازجوانان دراین‌فضا‌خوب‌رشد‌کردند ان‌شالله‌بتوانندیاران خوبی برای امام زمان عج‌الله باشند

  24. باسلام
    امثال علی لندی ها که دهه هشتادی هستند در عصر ما کم نیستند از شهدا درس ایثارگری و شجاعت آموختند و شهید فهمیده های امروز در عرصه کار جهادی و فعال عرصه اجتماعی و فضای مجازی هستند.

  25. تو متولد دهه انتظاری

    فرق نمی کند متولد چه دهه ای باشی؛ پنجاه، شصت، هفتاد، هشتاد یا نود. به عمق وجودت که نگاه کنی، خودت را کمالگرا می یابی. همیشه دنبال رسیدن به کمال مطلق هستی. از راه های مختلف وارد می شوی تا به مقصد برسی. راه می روی اشتباه می روی. به ندای درونت گوش می کنی و برمی گردی. راه می روی و درست می روی. به ندای درونت گوش می دهی و ثابت قدم می شوی. فرق نمی کند متولد چه دهه ای باشی فقط باید به ندای درونت گوش کنی و راه درست را انتخاب کنی. به درستی راهت ایمان داشته باشی.
    البته بگویم نکند ویز ویز هوای نفس و شیطان کنار گوشتان را با ندای درون اشتباه بگیرید. تو متولد دهه ی انتظاری. تو، من، همه ما منتظر منجی بیرونی هستیم. منتظریم ندای درونمان یکصدا او را صدا بزند. پلی استیشن و بورس و ارز دیجیتال و … همه بازی های دنیا هستند. تو در اینها غرق نشدی. چون به ندای درونت گوش دادی علی جان.

  26. با عرض سلام و احترام وخداقوت
    میگویند در تربیت وراثت ومحیط مهمن
    دهه هشتادی ها دست پرورده یدهه شصتی های زاده ی روزهای جنگند،روزهایی که اکثرپدرو مادرها مدام در حال کمک به رزمندگانن ،روزهایی که دور همی ها ،دورهمی های سرشار از نور الهی بوده،خبری از غیبت وتهمت و….نبوده دلها یکرنگ ودستان در دست هم ،همه یک هدف داشتن ،گوشها پر بود از آهنگ یاحسین ویا زهرا ؛
    واما محیط ،محیطی که دهه هشتادی ها در آن چشم باز کردن خیلی وسیعتر از یک خانه ومحله ومدرسه ویک کشور است میتوان گفت جهانیست ،ترکیبی از حقیقی و مجازی ،به اطلاعاتشان ثانیه به ثانیه افزوده میشود؛
    پس این نسل ،ابستن مردان و زنان بزرگ خواهد بود اگر که دریافت پدیده شوند.

  27. علی لندی مردی ازجنس حسین فهمیده
    بزرگ مردی که حتما به شهدای حرم ووطن اقتدا کرده
    این نسل ادامه دارد

  28. این نسل،نسل زنده ای است،نسلی پر از شگفتیست، نسلی که در عین ناباوری و در اوج سختی پدیده ای به وجود می اورد که انتظارش را نداریم.اگر خوب توجه کنیم در همه این نوجوان ها چیزی وجود دارد که در بعضی ها نیاز به تلنگر و در بعضی حتی نیاز به تلنگر هم ندارد و این ماهستیم که به آنها بال پرواز میدهیم یا بالشان را قیچی میکنیم.
    شهید علی لندی مشتی است نمونه ای از خروار و در این روزها و این جامعه برخلاف باور خیلی ها هنوز هم هستند از این نوجوانان فهمیده و باعث امید و افتخار یک ملت اند.

  29. بنده عقیده‌ام این است که جوان امروز از جوان دهه‌ ۶۰ توانایی و همّت و عزم و ایمانش کمتر نیست؛ این اعتقاد من است براساس آشنایی و آگاهی و گزارش و مطالعه‌ی میدان؛ این را عقیده داریم منتها به این توجّه بشود که امروز جوان کشور ما در معرض تهدیدهای خطرناک فکری است. ۹۴/۲/۴
    ما نیز به پیروی از مقتدایمان چنین اعقاد داریم که جوانان امروز میتوانند عاشورایی تر از جوانان گذشته اقدام نمایند، چراکه جوان امروز رشد یافته تحت تعلیمات اسلام ناب محمدی میباشد. از اینروست که اگر از جوان دیروز انتظار انقلاب و حفظ آن میرفت از جوان امروز تشکیل تمدن نوین اسلامی انتظار میرود، و این انتظار ، انتظاری بجاست.

  30. ملت غیور ایران در هر نسلی افتخاراتی از مردان و زنان را در طول تاریخ به حماسه جاودان و ماندگار نظارگر بوده و اینک بار دیگر این افتخارات در دهه هشتادی می توانند نظارگر باشند

  31. گرچه امروز فضای و میدان جنگ برای دهه هشتادی ها حد و مرز نداشته و دشمن با تمام امکاناتش آمده ، امام این نسل در همه میدانها ، بخصوص میدان شرف و انسانیت ، می تواند جلودار حرکت بشریت باشد .

  32. علی لندی مردی از جنس حسین فهمیده که حتما به شهدای حرم ووطن اقتدا کرده این نسل ادامه دارد

  33. هرچند که دهه هشتادیها در زمانی رشد کردند که با گسترش فضای مجازی و فساد و تهاجم فرهنگی عظیم دشمن مواجهه بودند اما همینها وقتی پای مکتب امام حسین کشیده میشن درس حسین فهمیده را خوب بازی میکنن،مثل علی لندی که با از خودگذشتی و نجات دو هموطن به عموی خود گفته بود آیا ثابت کردم که در سپاه امام حسین بودم
    درس دادن و درس گرفتن به سن و سال نیست به مردانگی و ایثار هست

  34. وقتی با این خبر روبرو شدم با خودم گفتم
    این دهه هشتادیها پاک تر از ما هستند و این فداکاری هایی این اینها دارن در راه اسلام و وطن شاید وقتی ما با آن روبرو بشیم نتونسم کاری بکنیم. علی لندی نشون داد به همه که دهه هشتادیها فداکار تر از همه در راه وطن و اسلتم هستند و درس بزرگی به ما داد.
    روحش شاد و ان شاءلله سرسفره اباعبدالله الحسین(ع) میهمان باشه

  35. فداکاری و از خود گذشتن واژه مأنوس و همیشه آشنای، ملت امام حسین است
    فرقی ندارد که زاده‌ی کدام دهه و کدام دیار باشی مهم این است که شاگرد مکتب حسین (علیه السلام) باشی
    علی جان تو شاگردی ممتاز در این مکتب بودی
    روحت شاد و یادت تا ابد گرامی باد عزیزم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد

  36. بسم الله الرحمن الرحیم
    دشمن، جنگ سخت را به انقلاب دیده ها باخت و جنگ نرم را به انقلاب ندیده ها می بازد.
    حسین فهمیده حسین را فهمیده بود و رفت تا بار دیگر فداکاری ها زنده بمانند.
    و علی لندی سرباز مکتب ایثار هم رفت تا فریاد دهه هشتادی ها، به گوش دنیا برسد که ای دنیا، تا ماها زائیده میشویم، عشق پابرجاست. مهربانی می ماند. ایثار و فداکاری باقی است.
    علی جان! با سوختن ۹۰ در صدی ات، ۱۰۰ درصد جگرمان سوخت. کاش ما هم بتوانیم اینگونه جهاد اکبر کنیم.

  37. با سلام و تبریک هفته دفاع مقدس
    دهه هشتادی ها هم بخشی از نسل به یادگار مانده ی رهبر کبیر انقلاب هستند . آنهایی که به ندای هل من ناصر خمینی کبیر لبیک گفتند تنها در انقلاب و جنگ نبودند، این نسل های جدید هم لبیک گوی او هستند . و برای ارزش های دین و انقلاب میجنگند خواه دهه ی هشتادی باشند یا هفتاد یا…
    همه اینها قهرمانان نسل خمینی کبیر هستند …

  38. این خاک قهرمان پرور است. کوچک و بزرگ این سرزمین نشان داده اند که غیرت سن و سال ندارد.

  39. سلام بر حسین ، انصار و یارانش علیهم السلام
    چقدر قشنگ و زیبا معنا کردی ایثار و فداکاری را بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از حادثه سراسر ایثار و گذشت کربلا
    و احسنت به تو علی جان یاد شهدای هم سن خودت را در هشت سال دفاع مقدس چقدر زیبا زنده کردی
    خوش به حالت شهید ایثار

  40. به برکت انقلاب نسل به نسل جوانان روشن تر و با شعور تر می شوند و نیروی ایمان و اعتماد نسل به نسل منتقل می شود که یک نمونه اش همین جوان دهه ی ۸۰بود که مانند شهید فهمیده حماسه آفرید

  41. نوجوانان دهه هشتادی نسبت به بقیه جسه بزرگ تر دارند و شجاعتی بیشتر خرج میکنند و نوجوانان پر تلاشی هستند و پای کار این را از شهید حسین فهمیده به ارث بردند.

  42. شهید علی لندی یک قهرمان دهه هشتادی که ثابت کرد هنوز خون آن نوجوانان شهید دفاع مقدس در رگ های نسل جوان دهه هشتادی جریان دارد.

  43. می گویند فرزندان امروز عوض شده اند دیگر مانند بچه های دهه شصت نیستند…
    می گویند دهه هشتادی ها نسل از دست رفته اند که به هیچ صراطی مستقیم نیستند چرا ؟؟؟
    به این دلیل که ما با ورود به تکنولوژی و دنیای جدید فضای مجازی شور و اشتیاق کودکی و نوجوانی را از آنها سلب کرده ایم …
    همه چیزشان محدود شده، از تفریحاتشان گرفته تا بازی و مسافرت و داشتن خواهر و برادر و … و ….
    اما با وجود تمام چیزهایی که درباره این فرزندان یعنی فرزندانی که تولد یافته ی همان دهه شصتی های به قول خودمان نسل سوخته هستند میگویند، باید بگویم دهه هشتادی ها همان کودکان دوازده و سیزده ساله ای هستند که در زمان جنگ تحمیلی از جان خود برای وطن گذشتند زمان عوض شده اسامی عوض شده اما جنسشان،هویتشان و انسانیتشان عوض نشده امثال علی لندی ها با شجاعت و از خودگذشتگی خود ثابت کردند که هنوز حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها هستند..اینانند که باید در جنگ نرم فرهنگی با دشمن مانند خودش بجنگند.
    گرچه به ظاهر با جهانی در ارتباط هستند اما سرشت آنان با شهادت عجین شده انان شیر پاک خورده مادران دهه شصت هستند که با مهر امام حسین علیه السلام فرزندان خود را شیر داده اند…
    دهه هشتادی ها با تمام نبوغشان جوانمردان آینده کشورمان هستند…

  44. سلام.
    به نظرم دهه هشتادیادیگه کم کم باید
    زیر نظر دهه شصتیا بزرگ بشن!!!!
    اما این کجا و آن کجا

    حتما اشتراکاتی دارن اما افتراق از زمین تا آسمان هست.

    ولی بنده فکر می کنم اگه الگوهای واقعی و خوب را برای دهه هشتادی ها معرفی کنیم
    و خود مربیان ما مهذب باشن
    قطع به یقین دهه هشتادی هم اوج خودشان را نشان می دهند.

    باید رفیق خوبی برایشان انتخاب و معرفی گردد.

    وقتی میخان برن پیش معلم و یا روحانی محل یا مسئول دیگه باید احساس کنن دارن میرن پیش پیامبر ص
    با اخلاق خوب و ادب و متانت و دلسوزی و نشاط و امید و …

    والسلام

  45. باسلام
    درآستانه اربعین وهفته دفاع مقدس قرارداریم یادی می کنیم ازاون کسانی که برای این راه خون دادن تااین مسیرهمیشه بوی عطرزائروسرداران بی نام ونشان به خودبگیره اگرامروزمرزهابازهستن وشهدای دهه (شصتی ۱۳۶۰)یعنی
    شهدای همچون آقاشاه (علی) ویله پورکه درچنگلوله مهران درخون خودغلتیدتاذره ای ازاین خاک به دست متجاوزنیفتد
    امروزبه عینه می بینیم وشاهدهستیم
    دهه هشتادیها ازاین مکتب که مکتب عاشوراوحماسه هشت دفاع مقدس که سرلوحه این مکتب حاج قاسم سلیمانی بود یادگرفتن ودرس آموختن وآلان شاگردانی همچون علی لندی ایذه ای که دهه هشتادی (۱۳۸۰) می باشدودراین راه تربیت شده بدون هیچ چشم داشتی به همسایه خودکمک می کند وجان خودرادراین راه ازدست می دهدآیا به نظرشما این ایثارنیست؟ آیااین حرف ومکتب حضرت زهرا(س) نبودکه به حسنین علیهم السلام گفت اول همسایه بعدخودمان علی لندی یادت وراهت راهمیشه گرامی می داریم.

  46. با سلام درود بر روان پاک جوانان و نوجوانان بزرگ مرد سرزمینم ایران، که از دیر باز تا عصر حاضر در لحظه های نیاز با ایثار جان به خاک و وطن و همنوع خود یاری رسانده و همواره فتوت و جوانمردی را با عمل تفسیر و معنا نموده اند. روزی حسین فهمیده ها و بهنام ها با ایثار جان در برابر دشمن بعثی از کیان این مرز و بوم دفاع کردند و روزی حجمی ها کیلومترها دورتر از مرز با ایثار جان با دشمن عقیدتی به مبارزه برخواست و امروز هم مهیارها و علی لندی ها با بذل مال و جان از مردم گرفتار خود حمایت و دفاع می کنند. به احترام وجود چنین جوانان باید تمام قد ایستاد و افتخار کرد که هنوز واژه ایثار توسط جوانان این مرز و بوم به بهترین وجه معنی و تفسیر می شود.
    درود خدا و رسولش بر روان پاک این عزیزان.

  47. با سلام
    بسیار مفید و کاربردی برای نسل جدید.
    واقعا اینجور مسائل را باید زیاد به آن پرداخت امثال علی لندی عزیز کم نیستند بین دهه هشتادی های این سرزمین. وقتی ما الگوی های خوبی مثل حاج قاسم سلیمانی را برای این عزیزان خوب معرفی کنیم قطعا اینجور تاثیرات در جامعه می‌گذارد. اما وقتی الگوی جوانان ما فلان بازیگر یا بازیکن می شود کمتر از اینجور مسائل را باید توی جامعه ببینیم.

  48. سلام
    ما نسل در نسل درس فداکاری و ایثار را از مکتب امام حسین علیه السلام آموختیم چه در جنگ تحمیلی که هزاران جوان و نوجوان با عشق امام حسین ع به شهادت رسیدند و چه در دفاع از حرم که جوانان دهه هفتادی با اقتدا به مکتب عاشوراء جانفشانی کردند و حال دهه هشتادی ها که پای کلاس این مکتب درس ایثار گرفتند و مانند علی برای نجات جان دیگران از جان خود گذشت
    روحشان شاد و یادشان گرامی باد
    و کلاس مکتب حسینی ع ادامه دارد…

  49. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    ممنونم از ایده تون
    حیف برای ماست
    ولی خوش بحالش که پاکیزه رفت
    یا ورود به سنی …
    با قلبی آرام…
    واقعا کم اوردم

  50. گرچه عصر مدرنیته عصر جاهلیت مدرن است که تعداد زیادی از جوانان و بزرگسالان رو در غفلت فرو برده
    اما در همین عصر نیز فطرتهای پاک و نخبه فراوانند که با کنار زدن حبابهای کاذب فرهنگ پر انحراف مادیت و شهوات نورانیت خود را در عرصه های مختلف نشان مید هند که مدافعین حرم یک نمونه آن است و عزیز دلمان علی لندی نمونه دیگر واین گویای این است که باطل مانند کف آب رفتنی است و حق پایدار و جلوه گر است

  51. دهه هشتادی ها و نسلهای بعد تر را قطعا نمی توان با ابزار و محتواهای قبلی اقناع کرد، همه چیز مان در ابعاد خرد و بزرگ بایستی بروز گردد تا بتوان به دغدغه های نسل نوین پاسخی درخور داد.

  52. گرچه در اخر الزمان فتنه و گناه زیاده ، اما مومنین و انسانهای صالح نیز نخبه ترین و صالحترینن
    این امر رو در نسل جوان نخبه نیز می توان دید که گاه باعث شگفتی و بیدار شدن ما از غفلت می شود چند سال پیش شهید حججی را شاهد بودیم و الان علی لندی
    که هر دو در پاکی و نورانیت الگو هستند وباعث دلگرمی و امید

  53. باسلام وبه نظرمن رشادت وفداکاری دهه وسن سال نمیخواهدونمیشناسدهرجاکه نیازباشدجان برکفان اماده خدمت هستن

  54. بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    امام رضا علیه السلام در بیانی نورانی میفرمایند: فإن الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا
    اگر زیبایی های انقلاب و اسلام برای نسل جوان،بدون تعصب و جبهه گیریهای رایج سیاسی، بیان شود مطمئنا باعث جذب شهید لندی های دیگر خواهد شد.
    رحمة الله تعالی علیهم اجمعین

  55. با سلام ایجاد فاصله و دهه دهه کردن افراد جامعه کاری بس غلط است فرزندان این آب و خاک نیاز به تربیت دینی و توجه دارن که متأسفانه از پدر مادرانی به ظاهر روشنفکر برخوردارند که اهمیتی به تربیت فرزندان خود نمی دهند که اگر توجه لازم بشود علی لندی ها فراوانند
    خدای متعال روح علی لندی را شاد و غریق رحمت واسعه اش بگرداند

  56. در زمان جنگ تحمیلی شهید حسین فهمیده ها به زیر تانک دشمن رفتند و نترسیدند و جان خودشون را فدای خاک و ناموس و انقلاب کردند و الان هم از بین دهه هشتادی ها هستند کسانی که مانند فهمیده ها فهمیده عمل میکنند.

  57. امروز فضای مجازی با همه مزایایی که دارد یک ابزار خطرناک بشمار می‌رود وهمه مرزبانان فرهنگی مخصوصا حوزویان ودانشگاهیان می‌بایست تمام تلاش خودرا بکار گیرند تا شما نتواند اعمال نفوذ نماید بامید آن روز

  58. با عرض سلام
    رویش ها و ریزش ها در سیر حرکت انقلاب اعجاب بر انگیز است. این روزها دهه هشتادی های ماوا و علی لندی نشانگر رویش هایی از جنسی خاص است که ترکیبی از محبت اهل بیت و تمایل به نواوری ها و نمایش توانایی ها را به همراه دارند. بستر رشد و تعالی این نسل باید توسط اهل انقلاب به وسعت توانایی های آنها فراهم گردد تا رویش آنها را بیشتر مشاهده کنیم و مایه چشم روشنی باشند.

  59. اگر درصحنه نباشیم از طریق فضای مجازی از دست دشمن ضربه می خوریم

  60. با سلام،تا قبل از این اتفاق خیلی ها دهه هشتادی ها رو نسلی خوشگذران،و دارای بیشترین امکانات،رفاهی که هیچ کدومشون قدردان نیستن و غرق در جهالت،که احساس میکنم باید تمام توجه‌ها به این نسل باید باشه بدون اینکه با کمی تفکر میشه فهمیدبیشترین تاثیر تهاجم فرهنگی بر روی همین نسل صورت میگیره در خواب مسئولین فرهنگی،ولی باز هم میبینیم این نسل با تمام نگاه‌هایی که به سوی خود جلب کردند،چ خوب چ بد،صدا میزنند راهشان از راه کسانی که نماد غیرت و ایثار وشهادت بودند جدا نیست،امیدوارم خداوند متعال تمام قشر ما نوجوان، جوان ،بزرگسال همه و همه را به راهی که تهش سعادت دنیا و آخرت باشه هدایت کند

  61. با سلام
    این روزها که حرف از دهشتادیهای همچون علی لندی در فضای مجاز پیچیده بار دیگراثبات می کندهنوز این روحیه ایثار وفداکاری دربین جوانان ونوجوانان ما که ازاهل بیت وشهدا یاد گرفته اند وجود دارد هرچند که من وامثال من فکر می کنیم اینها غرق در فضای مجازی وبازیهای ان شدهاند واز ما فاصله گرفتن. وحال انکه این طور نیست بلکه این نوجوانان وجوانان عزیز ما تشنه معرفتند اینها زمینهای بایر هساند که میشود بارفاقت وکمی محبت کردن به انها زمینه سرسفر اهل بیت نشاند بر وبشوند زمین دایروبعد ازان می فهمییم این ما ها هستیم که از اینها همچون علی لندی ها فاصله داریم نه انها از ما

  62. با سلام
    این روزها که حرف از دهشتادیهای همچون علی لندی در فضای مجاز پیچیده بار دیگراثبات می کندهنوز این روحیه ایثار وفداکاری دربین جوانان ونوجوانان ما که ازاهل بیت وشهدا یاد گرفته اند وجود دارد هرچند که من وامثال من فکر می کنیم اینها غرق در فضای مجازی وبازیهای ان شدهاند واز ما فاصله گرفتن. وحال انکه این طور نیست بلکه این نوجوانان وجوانان عزیز ما تشنه معرفتند اینها زمینهای بایر هساند که میشود بارفاقت وکمی محبت کردن به انها زمینه سرسفر اهل بیت نشاند وبشوند زمین دایروبعد ازان می فهمییم این ما ها هستیم که از اینها همچون علی لندی ها فاصله داریم نه انها از ما

  63. علی لندی فهماند
    بزرگی بزرگی کردن به سن، سرمایه،جایگاه اجتماعی و امثال اینها نیست!
    اگر در جستجوی فتوت و مردانگی هستید، علی را ببینید!

  64. دین ما وقتی اهمیتش را به جوان و نوجوان داده است که نقش بر دل آنها همانند نقش روی سنگ ماندگار است برای همین است. آری! مسیر زندگی انسان را نوجوانی تعیین میکند و او با همان نقش و نگا میماند لذا بر امثال ماست که این نقش را خوب بیافرینیم. حال یا مستقیم و یا با اموزش والدین. نوجوانی و جوانی اگر چه شعبه و نوعی دیوانگی است ولی این دیوانگی را میتوان دلدادگی تبدیل کرد.

  65. دهه هشتادی ها…
    همان هایی که پلی استیشن بازی میکنند و پاپ گوش میدهند و رپ و به گمان خیلی هامان هنوز بزرگ نشدند و غرق دنیای مجازی اند و فارغ از حقایق و ارزشها.
    همانهایی که در روند جنگ نرم و فضایی بلکم تا حدودی ضد فرهنگ و فلان، رشد کردند.
    شاید کمتر رویشان حساب باز کرده بودیم.
    فقط هندزفری هایشان و پچ پچ هایشان با تلفن همراه و بی مسئولیت بودن و خود شیفتگی شان را دیدیم.
    نقطه های امید پنهان شده در وجودشان را که تلنگری به جوشش می‌اندازد را ندیده بودیم.
    تا آن روز. تا آن حادثه. تا روز آتش. آتشی که شعله ور شد و سیلی محکمی شد به گوشمان تا از خواب بر خیزیم و به یاد آوریم که نسل نوجوان ظرفیتشان خیلی بیشتر از انتظاراتمان است.
    کافیست میدان یابند تا مرد این میدان شوند.
    گاهی یک عکس، یک حادثه ، یک اتفاق دور از انتظار ، میشود تلنگر.
    علی هم دهه هشتادی بود!
    با شلوار جین و پیراهن آبی آسمانی و آستین های بالا زده و یقه ای معمولی!
    مثل همه دهه هشتادی هایی که از کنارمان رد میشوند و در دل میگوییم : هعی امیدی به شما نیست!
    اما دیدیم که پروانه وار سوخت و گرمای سوختنش شد امید برای قلب همه دهه هشتادی ها و بزرگتر ها.
    ماهم سوختیم و حسرت خوردیم برای داغ نوجوانی که بزرگ مرد شد.
    و خداوند صبرمان بدهد.
    اما از دل این آتش خیلی چیز ها بیرون آمد و ثابت شد.
    ثابت شد که بستر داران فرهنگی باید کمر همت ببندند و جامعه دهه هشتادی هارا به کمال و رشد برسانند و نقاط مثبت وجودی شان را پرورش داده، پر رنگ کنند.
    دغدغه مندانه فعالیت کنند و نا امید نشوند که نا امیدی انسان را به ورطه سکون می کشد.
    علی کوچک ما حالا تبدیل به سنبل فداکاری و الگوی همه هم قطاری هایش شد.
    همه ی آنهایی که دست هایشان کوچک است اما دل پاکشان نیرویی عظیم به دستهاشان میدهد.
    روحش شاد و گرامی.

  66. سلام
    به نظرم دهه هشتادی ها واقعاً در معرض تهاجم دشمن هستن و ما والدین این افراد نگران و مضطرب آینده آنها
    اما دیدیم اگر خدا بخواهد چه مردانی در این جمع قد می‌کشند و انشاءالله جامعه را برای ظهور آماده می کنند.

  67. با سلام واحترام، ضمن تشکر از آقای حاجیانی بزرگوار، کسب هویت از اجتماعی که به محیط‌های خاص وابسته است و این محیط‌ها در نسلی که در حال بالیدن است مدارس و فضاهای مجازی است
    و نوجوانان دهه هشتادی نسبت به بقیه جسه بزرگ تر دارند و شجاعتی بیشتر خرج میکنند و نوجوانان پر تلاشی هستند و پای کار این را از شهید حسین فهمیده به ارث بردند.

  68. بسم رب الشهداو الصدیقین
    علی لدنی وهمه ی دهه هشتادی ها ثابت کردند هنوز هم باب شهادت باز است .

    درست در هفته ی دفاع مقدس ،هفته ای که یادمان شهدای جنگ تحمیلی است به یک باره حماسه ای دیگر به ما گوشزد کرد که ،هنوز هم راه حسین فهمیده وبهنام محمدی ادامه دارد.

    دهه هشتادی ها ی امروز اگرچه از جنگ وخون وتانک نارنجک و…چیزی نمی دانند ولی روح غیرت و شجاعت با گوشت وخونشان عجین است…

    روحش شاد

  69. با عرض سلام
    بچه های این دهه علاوه بر شور دارای شعور هم هستند
    این بچه ها معقول همه چیز را پذیرفته اند و علی رغم ضعف دستگاه های مسئول از لحاظ فرهنگی جلودار شده اند

  70. با سلام؛
    به نظرم دهه هشتادیها نوجوانانی هستند بیشتر از نوجوانان دهه های دیگر در معرض تهاجم فرهنگی،قرار گرفته اند .واگر از امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته درست استفاده کنن قطعا”به موفقیت خواهند رسید.

  71. باسلام…به لطف خدا در کشوری زندگی میکنیم که نسل به نسل الگو برداری میکنم از بزرگان وائمه علیهم السلام،دهه شصتی ها،امثال فهمیده ها وبهنامی ها ،دهه ی هفتادی ها،شهید حججی ها،ودر نسلی ک شاید تهاجم فرهنگی دشمن با نقشه ی شوم خود،انتظار همچنین رشادت‌هایی را نداشت،باز علی لندی،قهرمان این نسل شد و نشان داد ک در دین وکشور ما انسانیت هیچ وقت مردنی نیست ودر وقت وبجا وارد عمل خواهند شد،افتخار میکنم به کشورم و به همچنین نوجوان وجوانانش

  72. در میان ترس و نگرانی والدین و مسئولین دهه های گذشته برای دهه هشتادی ها، این مطلب گم شد که کل مولود یولد علی فطرة و هر فطرتی طالب کمال و حقیقت است، براستی اگر به جای ترس و نگرانی فلج کننده، تلاش بر این باشد که حقایق همان طور که هستند بدون آلودگی به سلیقه های گذشتگان برای نسل های جدید ارائه شوند، حتماً این نسل ها آن حقایق را برای خویش و با فرهنگ های نوین خود، متناسب می سازند و راه حق و حقیقت را با لباسی نو خواهند پیمود، نمونه و شاهد این مدعا، علی لندی و علی های ما هستند که ما هنوز باورشان نداریم، چون با سلیقه های ما هم خوان نیستند، در حالی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود که ایشان برای زمان خود ساخته شده اند.

  73. باسلام و ارادت
    دهه هشتادی ها هم به مثال دهه های قبل این پتانسیل لازم را به گرویدن به ارزش های انقلابی و اسلامی را علی رغم تبلیغات فزاینده دشمن را دارند که نمونه ای از آن را ما در نوجوان ایذه ای رحمت الله علیه شاهد بودیم.

    از طرفی بعلت فاصله داشتن از زمان انقلاب و دهه شصتی ها، ممکن است از بسیاری از ارزش ها مخصوصا ارزش های دوران دفاع مقدس خبر نداشته باشند و این طبیعی هم است. فلذا این وظیفه همه بچه های انقلابی مخصوصا مبلغین عزیز است که این تجربیات را در حد توان خودشان بای نحو امکان به این نسل عزیز انتقال بدهند و پتانسیل بالقوه آنان را تبدیل به بالفعل کنند و در این راه مسئولیت سنگینی دارند و بدونند که نسل نوجوان انقلابی فقط در دوران دفاع مقدس خلاصه نمی شود و مطمئن باشند که با شرط اخلاص جواب خواهند گرفت. که علی لندی ها یکی از این ثمرات دوره انتقال است و قطعا در او خلاصه نمی شود.

  74. نوجوانان این مملکت در عرصه های مختلف نشان دادند که اگر موانعی جلوی تربیت آن ها قرار نگیرد و والدین به خصوص در این زمینه کوتاهی نکنند، آن ها حماسه هایی را می آفرینند که بزرگ تر ها، نه بلکه همه انسان ها در طول تاریخ نسبت به آنها غبطه می خورند مثل شهدای نوجوان دفاع مقدس مثل شهید حسین فهمیده و مهرداد عزیزاللهی.
    به نظر من حادثه شهادت علی لندی بیشتر از اینکه برای نوجوانان، تلنگر و عبرت باشد برای خانواده ها عبرت است چرا که اثرگذار ترین اشخاص در تربیت، والدین هستند.

  75. چگونه توانستی در این زندگی مدرن و ماشینی،در این دنیای موبایل و رایانه ها،در این زرق و برق دنیا از جانت بگذری،چه کسی باور می کند تو در میانه ی دهه هشتاد در دلت عشق و گذشت و فداکاری داشتی ،تو با خداوند معامله کردی،تو و همه ی جوانان امروز این سرزمین از نسل شهدایی چون حسین فهمیده هستید و تا ابد بر دل همه ی ما نسل به نسل این خصلت  ادامه دارد.

  76. باسلام ودرودبرشهدا
    حاج آقازیبابیان کرده بودند.دهه هشتاد ی هانسلی هستندغرق درتهاجمات فرهنگی و اینترنت پرسرعت ومتاسفانه پدرومادرهایی
    که خودشان غرق درفضای مجازی هستند(البته بعضی نه همه)ولی بازهم آن هابه کمک خداو….خودشان راحفظ می کنندوادامه دهنده راه شهدامیشوند.

  77. به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
    تمام فرزندان ایران فداکارند فرقی نمی کند دهه چهل باشی یا دهه شصت یا دهه هشتاد مهم این است هرگاه نیازمندی در دنیا فریاد بزند به نداشتم پاسخ می گویند اما دهه هشتاد ها که به آنها گودزیلا می گویند ولی من اعتقاد دارم که آنها دوستانی صمیمی، همراهانی امین،سنگ صبورترین مهربان هستند برخلاف ظاهرشان نسبت به مسائل روز اندیشه ایی والا دارند

  78. علی لندی حسین فهمیده ایی دیگر
    آری دهه هشتادی ها هم میتوانند از دل تهاجم فرنگی ،اینترنت، فضای مجازی ،و….. حماسه بیافرینند و قهرمان شوند .

  79. بله .به راستی از دهه شصت به بعد نسل ها از ارزش ها فاصله گرفتند.شاید هم خانواده ها کم گذاشتند.البته دشمن هم در این میان تا توانست بر پیکر فرهنگ ما تاخت و مسئولین ما همچنان در خواب غفلت به سر می برند.

  80. با سلام دهه هشتادی ها مثل همه مردم ایرانند در سر ایمانشان و ذات دوست داشتنی ایرانی وطن پرستشان بیدار میشوند ایرانی همیشه با غیرت با ایمان است

  81. بسم الله الرحمن الرحیم
    دهه هشتادی ها هم مثل دهه های قبل و انقلابی بسیار غیرتی و با همت بالا به تکلیف خود عمل می کنند. آن ها ایران قوی را خواهند ساخت. آن شاالله.

  82. باعرض سلام و خداقوت ، واقعا دل شیر میخواهد شهادت ، این نوجوان ده هشتادی کاملا مشخص هست که فراسوی این دنیا رو دیده و ذکاوت و تیزهوشی و فداکاری دست به همچین کار ارزشمندی زده اند.

  83. باید دهه هشتادیا را طور دیگر دید آنها که در داغ حججی مرد شدند و در تشییع جنازه حاج قاسم رسم وفای عهد را آموختند باید آنها را ذخیره های خدا برای نصرت و یاری امام زمان علیه السلام به شمار بیاوریم. و خود را برای فرمانبری از آنان در سپاه مهدی فاطمه آماده کنیم.

  84. با سلام ، هر سن و سالی صعود و نزول دارد و مدیریتش در دست تربیتش می باشد مخصوصا در برهه نوجوانی که هم حس کودکی دارد و هم حس جوانی به سر دارد ، در این عصر هم دهه هشتادی ها این احساس را دارند،
    نوجوانان همیشه قهرمانانند چون حس کودکی و جوانی را در یک جا دارند .

  85. سلام دوستان
    بحث دهه در ایران بعد از جنگ تحمیلی همیشه سر زبان ها بوده و هست.اما هر دهه به نوبه خود دارای افتخاراتی است ،اما آن چه که در این جا حائز اهمیت است بحث دهه هشتاد در جمهوری اسلامی ایران است.درست است که خیلی وقت ها از دهه ها غافل می شویم،اما خود این دهه ها خیلی با ملایمات و حتی بدون سرو صدا خودشان رو به ملت معرفی می کنند مثلا همین قضیه نوجوان خوزستانی که جانش رو فدای دو زن کرد ،ما رو به یاد آن نوجوان پانزده ساله ای که امام خمینی (ره) فرمودرهبر من آن نوجوان پانزده ساله است می اندازد.پس ما با دهه ای روبرو هستیم که همیشه در حد سن و سال خود نیستند ولی باید به آن خط و راه را نشان داد که همه ما در هر سن و سالی به فکر یاری امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیریم.

  86. علی لندی به ما ثابت کرد تا به نسل دهه هشتادی باید به شکل دیگری نگاه کرد. مسجدها باید بستر حضور دهه هشتادی های پرتوان را مهیا کنند.

  87. دهه هشتادی ای که الهام گرفته از مکتب اهل بیت و امام حسین علیهم السلام است واقعأ نمونه عالی انسانیت و بزرگی و جوانمردی و شجاعت است نه سمبل ترس و تردید و بی هویتی و این نشانه تربیت خوبی است که هنوز در خانواده ها و بین زن و شوهرها وجود دارد . خدا را شکر
    علی لندی عزیز دوستت دارم و شهادتت مبارک باد
    خوش بحالت که در راه خدمت به خلق الله رفتی

    صدها ملک بوسه بر ان دست می زند
    کز کار خلق یک گره بسته وا کند

  88. داستان #علی_لندی ده هشتادی تکرار داستان حسین فهمیده است، دو نوجوانی که برای نجات هموطنان از جان خود گذشتند.
    داستان علی لندی را هم در کتاب های درسی بیاورید تا نسل جدید به جای قهرمانان خیالی هالیوودی قهرمانان واقعی را الگوی خود قرار دهند.

  89. بسم الله
    دهه شصتی هایی که با صدای موشک و گلوله و …میخوابیدن
    دهه هفتادی هایی که مقابل داعش و … ایستادند
    دهه هشتادی هایی که افسران جنگ نرم شدند
    من از قم تیم ۵۰ نفری در استان هرمزگان در این ایام کرونا تشکیل دادم و چقدر پر تلاش و پر انرژی افسران جنگ نرم به ساخت محتوا و تولید عکس نکشته و کلیپ پرداختند
    آنهایی که حتی سربازان خمینی کبیر را ندیدند دل باخته امام سیدعلی گردیدند

  90. باسلام واحترام
    دهه هشتادیا را باید خود واقعی شان را بررسی کرد نه آنچه ژورنالیستها القا میکنند.
    دهه هشتادی ها مانند دهه های قبلی انسانهای غیوری هستند که اگر مجالی حاصل شود خود را نشان میدهند بشرطی که تار های عنکبوت سبک زندگی غربی را پاره کنیم و آنها را با سبک ایرانی اسلامی بپرورانیم. نوجوان امروز با ژن دینداری و غیرتی که دارد با توشه تجربه ما میتواند تمام سیاه نمایی ها را کنار بزند و دوباره به تمام دنیا نشان دهد که مسلمان چه معنایی میدهد. فقط کمک کنیم تا غبار بر دلهایشان ننشیند و تبلیغات غرب دست و پایشان را نبندد.
    ان شاءالله
    یاعلی مدد

  91. مهم نیست دهه چند باشی، شصتی، هفتادی #هشتادی
    مهم اینه مرد میدان باشی
    مهم اینه مکتبی و انقلابی باشی، مهم اینه عاشورایی باشی،
    مهم اینه غیرت را از عمویت عباس(علیهم سلام) به ارث ببری،
    مهم اینه علی وار درهای خیبر را جا درآوری ومردانه وار زندگی کنی،
    مهم اینه قلبت برای نجات یک انسان بتپه،
    مهم اینه تا پای جان پای اعتقادت بمونی…
    وقتی اینجوری باشی… شهید میشی

    آنان که مردانه زیستند مردانه رفتند.

    شهادتت مبارک آقا#علی_لندی

    #دهه_هشتادی

  92. باسلام و وقت بخیر
    دهه هشتادی باشی یا دهه شصتی فرقی نمی کنه اگه خون غیرت در رگهایت باشه یعنی زمان ومکان نمی شناسی یکی در انقلاب ودر دفاع از ارمانها واعتقاداتش ویکی در جنگ تحمیلی ودیگری مدافع حرم میشه ویکی برای نجات جان همسایه پس همه اینان در مکتب امام حسین علیه السلام درس ازادگی وفداکاری وایثار را یاد گرفتند ودر نهایت خود را به قافله امام حسین علیه السلام رساندد روحشان شاد ویادشان گرامی ان شا الله که شفیع ما در روز قیامت باشند.

  93. سلام. دردهه هشتادیا امثال علی لندی زیاد دارن انها همان هایی هستن ک از پدر مادرن زمان جنگ متولد شدن هنوزم با وجود تبلیغات خانواده های زیادی هستن ک دارن فرزندان خود را حسین فهمیده وار تربیت میکنن علی لندی همشهری ماست و ن تنها شهر من بلکه کل کشور پراست از علی لندی ها

  94. آنچه مهم و اصل است، تربیت حسینی شدن است.
    حسینی بودن، فراتر از زمان‌هاست.
    لقمه حلال چه در غذای جسم و چه در غذای روح، انسان‌پرور است و انسان، تکامل انسانیت خودش را در انسان کامل می‌یابد و می‌جوید.
    پدر و مادر با لقمه حلال، هم رحِم خود را به آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم متصل می‌کنند و هم نسل حسینی تربیت می‌کنند.
    سلام و درود الهی بر روح علی لندن و بر قلب درددیده پدر و مادرش.

  95. آنچه مهم و اصل است، تربیت حسینی شدن است.
    حسینی بودن، فراتر از زمان‌هاست.
    لقمه حلال چه در غذای جسم و چه در غذای روح، انسان‌پرور است و انسان، تکامل انسانیت خودش را در انسان کامل می‌یابد و می‌جوید.
    پدر و مادر با لقمه حلال، هم رحِم خود را به آل محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم متصل می‌کنند و هم نسل حسینی تربیت می‌کنند.
    سلام و درود الهی بر روح علی لندی و بر قلب درددیده پدر و مادرش.

  96. بسم رب الزهراء
    برادر نوجوان جان نثار شهد شیرین ایثار را جشیدی.چه خوب سال و زمان را پشت سر گذاشتی.چه خوب پرواز نمودی و یاد وخاطره شهید حسین فهمیده را زنده نمودی.
    افرین به این شجاعت و نترسی
    احسنت به جسارت و توانایی
    علی اکبر امام حسین علیه السلام به استقبال شما اید.
    یا علی

  97. بسم الله الرحمن الرحیم
    دهه شصتی، هفتادی و الان دهه هشتادی هر کدوم قسمتی از پازل نظام جمهوری اسلامی هستند و به نوبه خود هر کدام براین انقلاب اسلامی زحمت کشیده اند.
    اینکه رهبر انقلاب توجه ها را بسوی دهه هشتادی ها کشاند به نظر حقیر خواستند آنها را متوجه این مسأله بکنند که شما هم باید برای حفاظت و صیانت از این نظام آبیاری شده به خون بهترین عزیزان، از سعی و تلاش باز نایستید نکند دشمن شما را از نظام جدا و ناامیدتان کند.
    آقا موتور پیشرانه دهه هشتادی ها روشن کرد یقیناً بهتر از دیگران عمل خواهند نمود.

  98. غیرت ملی و دینی در هر نسلی از جوان ایرانی می جوشد.

  99. درود بر شرف و غیرت جوان ایرانی

  100. در میان هجمه های شدید ضد فرهنگی دشمن که مثل نقل و نبات در خانه های ما دیده می شود و فراوان است که بعضا ما از انها غافل هم هستیم دیدن چنین نوجوانان دهه هشتادی ، بارقه امیدی است برای نسل آینده ما، که هنوز نوجوانانی این چنین با شهامت وجود دارند که بتوانند ایرانی اباد و قدرتمند بسازند و همه اینخا را مدیون تربیت حسینی پدران و مادران این دهه هشتادی ها هستیم .

  101. سلام
    تشکر از اساتید بزرگوار فضای مجازی بخاطر پرداخت به موضوع قهرمانی دهه هشتادی ها که یکی از آنها علی لندی می‌باشد

  102. واقعا اینطور فداکاری از نوجوان با این سن وسال شبیه به معجزه است…

  103. با سلام
    واقعا دهه هشتادیها خیلی فعال پرجنب وجوش ودیگه ونظارات خوبی دارند .

  104. دهه هشتادی انقلاب رابیشترازپیش روسفیدکردن

  105. علی لندی آزمون داشت
    آزمونِ درسِ خوانده شده در مکتب دفاع مقدس
    و چه زیبا و سربلند از جلسه‌ی آزمون خارج شد 🌷

  106. مظلومیت ده هشتادی در این هست که هنوز باورشان نمی‌کنند
    دشمنان بدانن ودل خود را خوش نکنن که نسل جدید از آن ارزش‌ها وفرهنگ اصیل فاصله گرفته است.
    این نمونه مشتی از خروار است که جان خود را برای نجات مادر وخواهر می دهد. حال اگر پای مسائل دیگر باشد چه ها می‌کند
    ما ملت امام حسین هستیم

  107. این حرکت های انسان دوستانه و ایثارگرانه چراغ امید را در دل های ما روشن کرده و زاویه نگاه ما را به این نسل جدید و متفاوت تغییر می دهد جلوه های از عشق و ایثار و از خود گذشتگی که ریشه در آب و خاک این مرز و بوم داشته و دارد که مصادیق آن فراوان است از شهید نوجوان شهید حسین فهمیده تا شهید محسن حججی و….که همه مرهون و مدیون الگو های اسوه و مربیان راستین همچون سردار شهید قاسم سلمانی هستند آموزگاران این سرزمین مادران شیر پروری هستند که شجاع دلان انسان دوست و فداکار تربیت می کنند برای نجات انسان و انسانیت برا ی عرصه جهاد مبارزه با جهل و جهالت و به یاری خدا این حرکت های انسانی که ریشه در آیین و مذهب و فرهنگ ما دارد ادامه یابد و تقویت شود و مایه نابودی و ناامیدی دشمنان ما شود دشمنانی که بابرنامه و هوشمندانه و هدفمند درصدد آسیب به قلب و روح و لوح پاک این جوانان و نوجوانان غیور و باعزت و شجاع کشور عزیزم یعنی ایران اسلامی هستند . امید که به یاری الله این الگوهای ایثار و عشق مایه دلگرمی امت اسلامی و سرمشق سرشار از پاکی و امید برای فراهم نمودن مقدمات ظهور و سربازی در رکاب امام زمان عج باشند .

  108. سلام و درود به روح پاک نوجوان دهه هشتادی که به نسل های بزرگترش نشان داد که حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها هنوز هستند و نباید از ظاهرشان اینده شان را پیش بینی کرد…

  109. سلام و درود به روح پاک نوجوان دهه هشتادی که به نسل های بزرگترش نشان داد که حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها هنوز هستند و نباید از ظاهرشان اینده شان را پیش بینی کرد…

  110. .خداوندرحمتش کنه باوجودجانفشانی خودامیدبه زندگانی دونفرراتضمین کردیعنی ایثاروخودگذشتگی درهمه دوران وعصرهاهست حالا دروجوددهه هشتادی هاکه نموداین راداردکه درس بزرگی به همه داد.

  111. بعضی از دهه هشتادی ها(علی لندی) روی حسین فهمیده و بهنام محمدی ها را سفید نمودند.روحشان شاد .🌷

  112. 🌸در آیه ۱۰۶ بقره ( ما ننسخ …)

    ✅ خداوند می فرماید

    🌸🍃 هرچه را بگیرم بهترش را می دهم اگر بهترش را ندهم عین آن را می دهم شما در قدرت و توانایی من شک دارید؟

    🤚 خیلی مواقع هست که گفته میشه مثل بچه های دوران جنگ نداریم و نخواهیم داشت.

    👈 این باور غلطی است در اذهان مردم
    در حالی که طبق فرمایش خداوند بهتر از آنان را داریم و اگر بهتر نباشه حداقل عین انان را داریم

    🌷 همانند علی لندی کم نداریم ….

    🌷 که پاش بیفتد از جان خودشون گذشت می کنند…

    👈 به هنگام سختی هاست که ثابت می کنند حسین فهمیده و بهنام محمدی در همه زمان ها خواهیم داشت و مختص زمان جنگ نیستند..

  113. با سلام انسانیت-ایثار و فداکاری
    حقیقت معنادار و ماندگاری است که منحصر به دهه ی هشتاد یا نود و…نیست مردانگی و از خود گذشتگی جوهره ی ذاتی غیرتمندان است .

  114. باسلام وخداقوت
    فداکاری علی لندی نشان دادکه خون نوجوانان ایرانی چون شهیدفهمیده دررگهای دهه هشتادیا معروف به گودزیلاها جریان داردوهمیشه غیرت وفداکاری دردرون دهه هشادیا معروف به گودزیلاها ساری وجاری است

  115. #ما_ملت_امام_حسینیم

    ایرانی مؤمن آنجا که پای خطر پذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و اراده ای مثال زدنی را تجسّم می بخشد و در راه خدا متاع جان را بی چند و چون عرضه می کند.
    ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
    رهبر انقلاب

  116. درود برروح پاک شهید علی لندی
    درود بر غیرت و شرف ایرانیش

  117. دهه هشتادی‌ها دنیای دیگری دارند و به نظر می‌رسد مسیر دیگری را می‌پیمایند و فضای مجازی هم به کنارشان آمده و نوع گفتمانشان را تغییر داده است. این در روزهایی است که طبق گفته و هشدار متخصصان میزان گفتگو در خانواده‌ها پایین آمده است و حالا با شیوع کرونا و دوری نوجوانان از یکدیگر و فضای مدرسه مشکلاتشان، هیجاناتشان و بدخلقی هایشان هم افزایش چشمگیری داشته است.
    چهارچوب‌های فرهنگی اجتماعی این نسل تغییر کرده و زیر بار مسیر نسل‌های قبل نمی‌روند. مثلاً عموماً با درس خواندن مشکل دارند. شاید اگر ما هم بچه امروز بودیم دنبال درس خواندن نمی‌رفتیم و یا خانواده را راضی می‌کردیم که در زندگی مسیری دیگر برویم.
    به خاطر گسترش فضا مجازی و دسترسی گروه‌های مختلف سنی به این فضاست که این مهم رخ داده است.
    این نسل متفاوت نیست و بیشتر تظاهر به تفاوت می‌کند. البته خود این تظاهر به تفاوت یک آسیب شناسی جدی نیاز دارد.

  118. ایثار ریشه در فرهنگ اصیل این مردم فداکار دارد. شهادت ‎علی لندی‌، جلوه زیبایی از خودگذشتگی در زمانه‌ای است که مادی‌گرایی بیش از هر زمانی جلوه‌گری می‌کند.
    دیروز نوجوانی نارنجک به خود بست و به زیر تانک دشمن رفت و امروز نوجوانی به آتش زد تا جان‌ همسایه را نجات دهد. این داستان فرزندان ‎ایران است که با غیرت و شجاعت بزرگ شده اند. از حماسه فهمیده تا علی لندی باید درس هوشیاری و فداکاری را بیاموزیم. تسلیت به ایرانیان و خانواده ‎علی لندی

    #علی_لندی
    #دهه_هشتادی

  119. با سلام
    احسنت به کاری این جوان ده هشتادی
    دوباره یاد اوره این شده که فدا کاری های جوانان ایرانی فقط برای ده های ۵۰،۶۰و۷۰نیست ده هشتادیها هم می توانن دوباره حماسه دیگر برای ایران به وجود بیارن.که بگویند هنوز پهلوانان هستن از جنس واقعی

  120. دفاع مقدس جدیدی در راه است دهه هشتادی ها افسران جنگ نرم آن هستند علی لندی ها همچنان هست حضور دارند تا بگویند ما نیز در دفاع مقدس حماسه می‌آفرینیم روضه حضرت قاسم و علی‌اکبر علیهماالسلام همچنان تکرار می‌شود پهلوانی و منش مردانگی دهه هشتادی ها نیز مانند دهه شصتی‌ها کودکان در گهواره‌ای بوده‌اند که به ثمر رسیدند تا سرباز امام خامنه‌ای باشند آن‌ها امید انقلاب و اسلام هستند برخی روحیه ناامیدی را تصدیق می‌کنند اما باید توجه داشته باشند که مسلمان ایرانی غیور و ایثارگر است هرچند دشمن بخواهد هزینه کند و برنامه و توطئه‌هایی طراحی کند اما هنوز یاد امام حسین علیه‌السلام دل‌ها را زنده نگه می‌دارد و وجود علی لندی ها مردانگی را به رخ جهان می‌کشد و در دنیایی که در روزمرگی اش بود
    #دهه^هشتادیا

  121. بسم الله الرحمن الرحیم
    این عمل شهید لندی آموزشی برای ما ده های گذشته است که در کوران گرفتاری‌های روز مره چشم بر خیلی از آموزه های اخلاقی بستیم
    به امید روزافزونی فرهنگ ایثار در جامعه

  122. دهه هشتادی ها فرزندان همین آب و خاک اند،خون در رگهایشان از پدران رزمنده و فداکار وشیرشان با اشک مادرها در روضه ابا عبدالله آغشته است.دلیل توجه شأن به سرگرمی های زود گذر،تبلیغات امروزی است که لذت گرایی و لحظه‌ای زندگی کردن را رواج می دهند. اما درست در هفته دفاع مقدس حماسه ای از یک دهه هشتادی همه باور های غلط نسبت به آنان را تغییر داد. حسین فهمیده،بهنام محمدی ،علی لندی،پسر ۱۷ساله ای که برای تولد مادر مرحومش،مادری را از زندان آزاد کرد و…
    با ارائه الگوهای صحیح و کنترل فضای مجازی بی در و پیکر می توان نسلی ولایتمدار وفداکار از دهه هشتادی ها را داشته باشیم آن شاالله‌

  123. جان فشانی وایثار دهه وسن وسال نمی شناسد آنانکه در رگ هایشان خون ایثار ومقاومت جریان دارد در همه حال این از خود گذشتگی را به عرصه ظهور خواهند گذاشت .ونباید از روی ظاهر وبازی های کامپیوتری نسلی را قضاوت کرد.

  124. تا وقتی لندی ها هستند ، فهمیدها فراموش نمی شوند
    مطلب بسیار عالی بود ،تشکر
    فقط یک درس آموخته مکتب حسین (ع)میتواند چنین دل مهربان و روحیه ایی شجاع و نترس داشته باشد
    ان شالله با نوجوان صحرای کربلا محشور شود الهی آمین

  125. سلام علیکم.

    خبر شهادت سردار دل ها تقریبا اروم و قرار رو از همه گرفت. ماهم مستثنی از این امر نبودیم. حتی حوصله فضای مجازی رو نداشتم. اما هرچی به ظهر نزدیکتر میشد سوال خانواده و بستگان و دوستان بیشتر میشد که فلانی! واقعیت داره؟ و من هیچ راهی جز تایید نداشتم
    بین هم سن و سال ها و بزرگترا و دوستان، یه چشم همه اشک بود و یکی خون. انگار پدرمون رو از دست داده بودیم.

    میدونستم اخلاص سردار کوچک و بزرگ نمیشناسه و همه براش ناراحت خواهند بود اما فکر نمیکردم تو معرفت، از خیلی از نسل های بعداز خودم جا بمونم. چند روزی درگیر این فاجعه بودم و اصلا متوجه اطرافم درفضای مجازی نبودم. یه مرتبه چشمم به پروفایلش افتاد. سال اولی بود که دانشگاه فرهنگیان قبول شده بود. همیشه تادیده بودمش، تو گوشی و اهنگ و مد لباس دیده بودمش. پروفایل های نوجوان پسند امروزی. اما اون روز دیدم گذاشته: «آسوده باش سردارم که اکنون نوبت میدان داری من است.! دشمن بداند من معلم این سرزمینم، هزاران قاسم سلیمانی تربیت خواهم کرد،..» باورم شد که دریای معرفت به این عظمت در درونش در جوش و خروش است.

    بله. دهه هشتادی های ما نسلی جدید از دهه۵۰و۶۰هستن که فقط نیاز به میدان دادن دارن. اگرچه تربیت های پاستوریزه و متاسفانه گاهی اشتباه بعضی والدین باعث شده که ظاهرشون متفاوت به نظر بیاد واز این واقعیت غافل باشیم، اما این نسل توانمند و پر انگیزه نیاز به حمایت ها و میدان دادن ها دارن تابتونن خودشونو نشون بدن. باید بهشون اعتماد کرد و مسیر رو براشون ساخت ان شاءالله.

  126. بسم الله
    ایثار و فداکاری هموطن ایرانی زمان و مکان و دهه نمی شناسد روزی در لباس دهقان فداکار روز دگر در لباس حسین فهمیده و روزی در لباس علی لندی هر کدام در دهه ایی جانفشانی کردند دهه ۵۰ دهه ۶۰ و این بار دهه ی هشتادی که همه او را متهم به موجودی فضایی می کردند بدفاع از هم نسلهای خود که نه تنها فضایی و غیر طبیعی نیستن بلکه شاهکار خلقتند گامی به بلندای ایثار برداشت،،، گرچه از بهنامی دیروز و سلیمانی امروز کمتر از این توقعی نمی رفت …مرد آسمانی کوچک متعلق به آسمان است نه زمین … حالا دیگر دهه ی هشتادیا با چه افتخاری از هم نسل خود یاد می کنند که علی لندی هم نسل ما بود او بود که بدون هیچ چشم داشتی بدل آتش می زند ،نجات می دهد،و می گوید هیچگاه پشیمان نمی شوم و اگه بارها تکرار شود همان را انجام می دهم …چه خوش رفتی دلیر مرد که الحق فرزند دلیرانی ….و چه خوش لبیک گفتی و خوشتر از آن چه خوب الگو گرفتی از سرورت قاسم بن الحسن که والله مرگ برایم احلی من العسل است… گوارای وجودت همنشینی با سروران اهل جنت… کاش می دانستم که در عاشورا چه دعایی کردی که به چهلم نرسیده مستجاب الدعوه شدی!! کاش آنان که رسم ناامیدی در پیش گرفتند و به پوچی رسیدند و راه را در نابودی خود می دانند زین پس مهره را جور دگر بچرخانند و زندگی را آنگونه که تو دیدی و معنایش کردی معنا کنند … در آسمانها جاودان نام تو باد ….
    بزرگ مرد کوچک روحت شاد 🌸🌹🌸

  127. موضوع نسل دهه هشتادی هاهست که قیاس بادهه شصتی هاشده .هیچ چیزی تغییرنکرده فقط انسان هاخودشونودرگیرکردندودغدغه درست کردندوالادرهمه نسل هاامسال حسین فهمیده هاوبهنام محمدی هاوحجی هاوسلیمانی هاتکرارمی شوندوایثاروگذشت درنسل هابوده ولی متفاوت ترورسانه ای تر.روحش شادیادش گرامی

  128. با سلام
    راه همان راه هیت چه در دهه ۵۰ چه در دهه ۶۰ و چه در دهه ۸۰
    مردم ایران از مردم زمان خود نبی مکرم اسلام بهترند
    به امام ندیده‌ ایمان دارند
    این دهه با اعتماد و ایمان مدافع حرم شد مدافع خانواده شد
    و درصورت نیاز مدافع وطن و دین خواهد شد
    اما مسئولان بدانند مردم بر آن عهد که با امامین انقلاب بستند ماندند شما چه طور ؟

  129. آنچه من در پایان صحبتم میخواهم عرض کنم: جوانهای عزیز! همان‌طور که عرض کردم، بدانید آینده‌ی این کشور و آینده‌ی ایران اسلامی از گذشته‌ی آن بمراتب بهتر و درخشان‌تر است. بدانید اگر چنانچه با این روحیه‌ای که امروز شما دارید و نشان میدهید، این ملّت پیش برود و حرکت بکند، تردیدی نیست که در آینده‌ی نه‌چندان دوری خواهد توانست به اوجی در دنیا برسد که در تعاملات جهانی، همیشه دست برتر را داشته باشد و بتواند مقاصد خودش را پیش ببرد؛ این چیزی است که حتمی و قطعی است و در این تردیدی نیست، و شما جوانهای عزیز ان‌شاءالله این را به چشم خودتان خواهید دید و آن روز تجربه خواهید کرد این پیشرفت عظیمی را که به برکت اسلام و به برکت انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده است.
    همانطور که رهبر حکیم و عزیزمان دریکی از سخنرانی خود در ۱۳‌ آبان ۹۷ فرموده اند اینده کشور پر از پیشرفت و امید و روشنایی است و این نشان می دهند که فرزندان دهه هشتادی و دهه های بعدی نه تنها چیزی از فرزندان دهه شصتی ندارند بلکه به مراتب از انها از همه لحاظ بالاتر و پر تلاشتر هستند و جنگ انها با دشمن به مراتب سخت تر و پیچیده تر میشود .
    دشمن هم با پی بردن به این ظرفیت روحی و روانی و‌جسمی فرزندانمان روز به روز سعی در ناامید کردن مردم و القای خراب شدن نسلهای بعدی را دارد تا شاید روح ناامیدی را در کشور پخش کند .

  130. با سلام. ایثار و فداکاری سن و سال نمی شناسد دهه شصتی، هفتادی و یا هشتادی…
    به قول نائب امام زمان ( عج) آینده دست جوانان است.

  131. امروز این شهید عزیز دهه هشتادی اثبات کرد علیرغم حمله ناجوانمردانه و همه جانبه دشمن این نسل هم در کنار تمام دهه های این اتقلاب و اعصار این مرز و بوم خون ایثارگری ، فداکاری و غیرتمندی در رگ هایشان جاریست

  132. وقتی مکتب درست باشد دهه بودن مهم نیست
    وقتی بصیرت باشد فهمیده و لندی یک مدل عمل می کنند

  133. شناخت نسبتا زیادی نسبت به دهه ۸۰ ها دارم این روزها هم نوجوان شجاع ما شهید لندی ثابت کرد اگه پای عمل در میان باشد حتی دهه هشتادی ها هم چیزی از غیرت و شجاعت برای حفظ خاک ایران کم نمیزارند اینها میتوانند همچون شهید فهمیده . شهید بهنام و…استوره تاریخ شوند

  134. چنین نوجوانانی، مردان بزرگی هستند، که تا پای جان از حرکت خود مایه می گذارند و می توانند در زمان خود تحول آفرین باشند و از خود نامی نیک در تاریخ بر جای گذارند.

  135. شجاعت و ایثار به سن و سال نیست این را نوجوانان ما در جنگ تحمیلی به اثبات رساندند و حالا نوجوان دهه هشتادی شهید لندی با این شجاعت که از خود نشان داد بار دیگر یاد و خاطره نوجوانانی امثال شهید فهمیده را زنده کردند و نشان داد که این راه همچنان ادامه دارد.

  136. باسلام، با نسل دهه هشتادی تا حدودی ارتباط دارم، از جمله خواهرم دهه هشتادی هست، بچه های این دوره خیلی باهوش و تیز هستن و خیلی هم لجباز اگه نصیحتشون کنیم که اصلا گوش نمیکنن، ولی خیلی بااراده و هدفدار واگه بخوان کاری رو کنن تاآخرش میرن، برعکس دهه های قبل که اکثرا ناامید و به قول خودشون نسل سوخته هستن.

  137. ملت ما ملت امام حسین است و باید همیشه ودر هر نسل جوانان حسینی تربیت کند که آرمانهای اسلام را به همه عالم با عملشان صادر کنند مثل شهید عزیز بندی وغیر ایشان که زیاد داریم باید توجه بشود به جوانان و برنامه داشت برای آنها در فضای مجازی چون جهان امروز جهان تکنولژیست

  138. سلام علیکم
    ایثار و شهادت نسل به نسل در خون فرزندان این خاک و سرزمین هست و باقی میماند چه دهه ۶۰ باشه چه دهه ۸۰
    فرقی نداره کدام نسل باشه .علی لندی هم یکی از شهدایی هست که باید در کتاب ها اسمش آورده شود
    ان شاالله شهادت در راه اهل بیت و خدا روزی تمام فرزندانمان شود

  139. این پیام یک دهه هشتادیست: ما در دنیایی پر از شبهات جورواجور. پر از زرق و برقهای نوجوان پسند. پر از حرفهای عجیب و غریب و دنیایی که جنگ با تفنگ از لب مرزها به داخل اتاقهایمان، آن هم با یک گوشی آمده زندگی می کنیم. واقعا سخت است مرد ماندن در دنیای ما. ولی ظاهر غلط انداز ما را نگاه نکنید. ما عاشق خداوند و باورها و وطنمان هستیم. غیرت را مادرانمان از پر قنداق با ذکر یا حسین به ما آموخته اند. لبیک یا حسین

  140. ده هشتادی همانند دههای شصت هفتادو…فداکاری و رشادت در وجودآنها است!پرتلاش گر از دههه های قبل هستندو آینده این ملت به دست آنهاست

  141. سلام
    هرچند برخی می خواهند دهه هشتادی ها را نسل جدا بدانند و دور از فداکاری شهادت اما افرادی مانند علی لندی ثابت کردند این حرف اشتباه است و افرادی هستند که با فداکاری جان خود حاضرند دیگران را نجات بدهند.

  142. دهه هشتاد هم یک گذر تاریخی مهم نگاه ما به این برهه از زمان است و متولدین آن . اما آنچه مهم است نمایش نوجوانان فعال و موثر در این عرصه است به جای نمایش نوجوانان منفعل

  143. باسلام
    در زمانه ایکه امت حزب الله و تمام آزادی خواهان جهان مخصوصا جوانان دهه هشتاد در زیر هزاران گلوله ناپیدای تهاجم فرهنگی که عفت و ایمان و آرمان های آن ها را نشانه گرفته است ، دهه هشتادی های این زمانه مانند همه نوجوانان و جوانان زمان طاغوت های زمان چون قاسم و عبدلله بن الحسن علیهم السلام و حسین فهمیده، احمد نیری و علی لندی ثابت کرده اند که شجاعت و بصیرت حسینی و کمک به مظلوم و ولایی بودن ربطی به سن و سال ندارد و ما می توانیم را به عرصه ظهور کشیدند.

  144. سلام علیکم
    بله چنين است نسل جوان ما يقينا بهتر و پویا تر از نسل انقلاب است چون نسل جوان الگوهای رفتاری زیادی برای پیمودن راه دیده است اما نسل انقلاب فقط شنيده بود جوانان ما باکری و زین الدین وهزاران جوان را ديده داستان رشادت های آنها را سینه به سینه شنيده بر سر مزار شهدا رفته و از او استمداد جسته است لذا به فرموده مقام معظّم رهبری نسل جوان امروز انقلابی تر از نسل جوان انقلاب است خداوند متعال مؤید و منصورشان بدارد ان شاءالله

  145. سلام علیکم
    دهه هشتادی هایی می‌بینیم که زمان وعمرشان رادر مسیری که خودودوستانشان برای رسیدن به امیال وآرزوهایشان است می‌روند. اما دهه هشتادی هایی دیگر هم می‌بینیم که برای رسیدن به خواسته ها ونیازدیگران ازخود ودوستان که هیچ ازدنیا وجان خودمیگذرندوبرای آرامش هم نوع ورضای خدا حاضر ندهر کاری راانجام دهند. شهیدمحمدمهدی مرادی سربازوظیفه هنگ مرزی ازاولین شهدای دهه هشتادی کشورمان است، شهیدمحمدعارف کاظمی بسیجی جهادگر، علی لندی قهرمان واسطو ره ی فداکاری که یادونامشان گرامی باد.

  146. سلام علیکم
    بنظرم هر دهه ای در هر قسمتی حجتی دارد و در این عصر شتاب هم خالی از این لطف نیست. اما متاسفانه یک روحیه نومیدی بعضی مواقع در جامعه حاکم می شود که با وجود همچنین عنصر های الهی و تلنگرهای ما را می خواهند بیدار کنند که ما خواب نیوفتیم و تلاش کنیم.و وظیفه فعال های فرهنگی را سنگین می کند که باید شبانه روز کار کنند که عقب نیوفتند.

  147. خرمشهرها در پیش است قدر این قهرمانان ملی را بدانیم وبه آنها اعتماد کنیم آینده سازان این مملکت هستند وبه این نسل جدید امید بدهیم خیلی از این دهه هشتادی ها هستند که شجاعت ورشادت واعتقاد وباور دینی قوی دارند اما باید کمکشان کرد که در دام فضای لجن نیفتند وبا برنامه دادن وآموزش دادن ورها نکردن آنها وقتشان را پر کنیم ومدیریت کنیم وبصیرت افزایی کنیم که این افسران در فضای مجازی فعالیت ویژه داشته باشند ودر دام شیاطین نیفتند . شادی روح شهداء صلوات

  148. مجاهد فی سبیل الله بزرگتر از آن است که گوهر زیبای عمل خود را به عیار زَخارف دنیا محک بزند.

    حماسه ای که در هفته دفاع مقدس به گوش جهانیان رسید خواب را از چشم دشمنان گرفت و به آنها فهماند اگر شما در دهه شصت نتوانستید در جنگ رو در رو با ایرانیان غیور بجنگید، ودر دهه های اخیر خواستید جوانان و نوجوانان این سرزمین را با استفاده از فضای مجازی که همان جنگ نرم است سرگرم کنید اشتباه فکر کردید. چون در روح و روان جوانان و نوجوانان این سرزمین غیرت، شجاعت و بصیرت نهادینه شده و این نوجوان #دهه_هشتادی به شما دشمنان این را ثابت کرد.

  149. سلام
    دشمنان دین با منع اربعین در خیال خام خاموش کردن حرارت حسینی این آب و خاکند.
    اما این حرکت شجاعانه علی نشان داد که چراغ مصباح الهدی روز به روز و نسل اندر نسل در حال انتشار اشعه های روح بخش است.

  150. سلام علیکم
    دهه هشتادیا، با توجه به انس بسیارشان با فضای مجازی و اینترنت، ذهنی جوال و نقادگر دارند و بمب سؤالات ریز و درشت فراوان از وجود خدا گرفته تا مرگ و قیامت و هر چیز دیگری که نسل‌های پیش از این به آسانی آن موضوعات را پذیرفته بودند و تعبد داشتند!
    یک دهه هشتادی به راحتی و بدون استدلال سخنی را نمی پذیرد و زیر بار هر حرفی نمی رود، برای مواجهه با آنها باید راه و روش پاسخگویی به سؤالاتشان را دانست و با منطق و استدلال مجابشان کرد؛ چرا که بسیار اهل برهان و ادله اند و هر رطب و یابسی را نمی پذیرند.

  151. دهه هشتادی های زیادی وجود دارندکه عاشق فداکاری رشادت وشجاعت باید به آنها اعتماد کنیم وآنهارا نباید نا امید کرد بلکه کار فرهنگی را به آنها سپرد ومدیریت کنیم که این نسل آینده ساز مملکت هست وراه شهداء را ادامه بدهند

  152. با دیدن این حوادث با خود می‌اندیشم‌ که بعد از استوره های کم سن و سال دفاع مقدس، هنوز هم هستند کسانی که در بدو نوجوانی توانسته‌اند از سیم‌خاردار های نفس عبور کنند و شوق از خودگذشتی بر شوق خودخواهی‌شان پیروز گشته است.

  153. #علی_لندی

    #دهه_هشتادی

    دهه هشتادی‌ها یعنی نسل پنجم انقلاب، نسلی که وارث نسل اول انقلاب (موسسین انقلاب اسلامی)، نسل دوم (حافظان مرزهای فیزیکی کشور در دفاع مقدس)، نسل سوم انقلاب (طلایه‌داران مبارزه با فتنه ۸۸) و هم‌دوش نسل چهارم انقلاب برای ساختن آینده این مرز و بوم هستند.

    شهید علی لندی به همه نشان داد که این ادعا که این نسل نه به چیزی پایبندی دارد و نه شباهتی به نسل‌های قبلی، ظلم بزرگی است که به آنها می‌شود.
    و باید برای این قشر عزیز و باهوش برنامه ای ایده آل در نظر گرفت که از آنها دشمنان سو استفاده نکنند.

  154. بار دیگر صدای حماسه دیگری از جنس حماسه حسینی (حسین فهمیده )رخ داد هر دو یک ارزش اخلاقی را به تجلی ونمایش گذاشتن واژه زیبای ایثار واز خود گذشتگی در میدان جنگ سخت ودست پرورده فضای معنوی زمان جنگ که با سختی هد ودشولرهای فروان وجودشان را صیقل وابدیده میکردند وبر درجات معنوی خود میفزودن ودیگرینوجوان دهه هشتادی در جنگ نرم میدان مبارزه مبارزه با نفس وپرهیزگاری که هزاران شیطان در مسیر راه دام افکنده در فضازی مجازی ومهارشان جز با تکیه بر خداوند متعال مویسر نیست علی لندی های نفس خویش را به قربانگاه می برند تا بار دیگر واژه ایثار را به نمایش بگذارند وجان را در میدان اتش نثار کند تا انسان دیگری زنده بماند پس امید هست برای رسیدن به هدف ناامید نشدن از رسیدن به ارزشها اخلاقی حتی در این زمانه پر اب ورنگ

  155. دوباره این وطن از یکی دیگر از شیر مردانش رونمایی کرد .

    در هفته دفاع مقدس یادآور شدیم به تمام دنیا که ببینید ما شیر مردان غیرتمندی داریم که چون حضرت قاسم بدون هیچ ترسی برای دفاع از عزیزان این مملکت مرگ را در آغوش می‌کشند.

    گرچه بیش از چهل سال از این انقلاب میگذرد به دشمنان که خواب سست شدن ایمان و عقیده این جوانان را می‌بینند میگوییم که از خواب نحستان بیدار شوید و ببینید که ما از شهید فهمیده ها ‌و حججی ها در هر عصر و زمانی کم‌ نداریم که خواب شما را پریشان کنند .

    علی جان «علی لندی »آفرین به غیرت و شجاعتت
    آفرین به عرق ایرانیت

    🌷شهادتت مبارک

    #دهه_هشتادی

  156. امروز عصر یادمان دفاع مقدس تو مسجد داشتیم از صبح که وارد مسجد شدم وحجم کارهایی که باید انجام بشه رو دیدم کمی دلهره گرفتم دهه چهلی ها وپنجاهی ها اومده بودند کمک و من در حالی که این طرف واونطرف میرفتم می شنیدم که ازدقیقه نود بودن وعدم برنامه ریزیها باهم بگو مگو می کردند واز محال بودن کار گفتند ورفتند.
    چند لحظه ای نگذشت که دهه هشتادیها با کلی خوش وبش ویه دنیا انرژی اومدند استقبال وتا نزدیک اذان بخش اعظم یادمان روبراه شده بود.
    طوری که وقتی دهه چهلی ها وپنجاهی ها اومدند با تعجب اقرار کردند که واقعا دهه هشتادیها کولاک کردند وحدود یکساعتی بعداز مراسم وقتی از در مسجد بیرون اومدم اونها هنوز مشغول کار بودند جالب بود طول روز که داشتیم غرفه ها رو درست می کردیم هروقت که من با نگرانی کارها رو دنبال می کردم با آرامش به من دلداری می دادند ومی گفتند دلواپس نباشید درست میشه واقعا این همت؛ صفا وخلوص جای تحسین وتقدیر داره…..

  157. دهه هشتاد ها ثابت کردند که شهادت فقط دریک منطقه نیست جان فشانی مکان ندارد سن وسال نمی شناسد کافیست بخواهیم کافیست چون سروهای راست قامت دفاع مقدس قامت راست کرد ودفاعی مقدس را رقم زد درعرصه های مختلف درجایگاه های مختلف باید قد راست کرد وجان فشانی کرد هرجا به مقتضای نیازش یک روز حسین فهمیده وحالا علی لندی میشود تاریخ را تکرارکرد

  158. علی اندی نماینده هزاران دهه هشتادی پرازشوروشوق انقلابی وگذشت وایثارشدمثل شهدای نوجوان جنگ تحمیلی…خوش به سعادتش…می‌توانست باکرونابرود ولی مرگش حماسه آفرید وشهادت گونه شد.

  159. دهه هشتادی ها ثابت کردند و انسانیت را تمام کردند او هم مثل حسین فهمیده هاست که برای نجات بشریت جان خودرا فدا کردتاما را بیدار کرد.ما چه کار کرده ایم؟

  160. وقتی بصیرت باشد دیگر متعلق بودن به کدام دهه مهم نیست .
    روحش شاد

  161. ده شصتی‌ها از امام خمینی الگو گرفتند. و در مکتب او پرورش یافتند، و معنای واقعی دفاع مقدس را درک کردند و در اون بحبوحه‌ی جنگ و جبهه و شهادت که پدرانشان حماسه آفریدند بزرگ شدند، فرقی نمی‌کند دهه چندمی باشی همین‌قدر که معرفت پیدا کنی به درجه‌ای خواهی رسید که همچون شهید این دوران که در فضای مجازی وسواد رسانه‌ای رشد کرده و بحرانهای زیادی را پشت سر گذاشته علی لندن می‌شوی و مانند کسانی که در این دهه رشد کردند و پدرانشان حماسه‌ی مدافعان حرم را با خون خویش پاس داشتند اسوه و الگویی استوار می‌شوی تا با بذل جان(الذین بذلوا مهجهم) خویش بزرگترین رقم ایثارگری را به خود اختصاص دهی، تا همگان به‌ تو افتخار کنند و رهبر عظیم الشان این سرزمین هم لقب والای شهید را بر جامه‌ات منقش نمایند.

    همچنان ایستاده‌ایم

    علی جان شهادتت مبارک
    #علی_لندی
    #دهه_هشتادی

  162. دهه هشتاد یها با استعداد ، توانمند ، پر شور، با غیرت
    بچه ها دانشمندان کوچکی هستند که از عمل و رفتار بزرگترها الگو میگرن و مسلما نسل حسین فهمیده ها از بین نمی رود و راهشان ادامه دارد .
    روح علی لندنی با اربابش آبی عبدالله علیه السلام محشورباد .

  163. علی لندی دهه چندی ؟
    که مردانه ازین دنیا تو دست کندی
    علی لندی دهان بندی
    توچون پندی عالمی را که پرورانده بی بندی
    علی لندی چه پایبندی
    به آرمانت به ایمانت به ایرانت کنون آزاده میخندی
    روحش شاد و یادش گرامی.

  164. علی لندی نشان داد که هنوز هم آثار حسین فهمیده ها از اول دهه ۶۰ به اول دهه ۱۴۰۰ انتقال می یابد. آری، چه کسی از ایثار و فداکاری خسته شده است ؟! هنوز هم رگ غیرت در نوجوانان ایرانی، وجود دارد

  165. ده شصتی‌ها از حسین الگو گرفتند. ، و معنای واقعی دفاع مقدس را درک کردند ، فرقی نمی‌کند دهه چندمی باشی همین‌قدر که معرفت پیدا کنی به درجه‌ای خواهی رسید که همچون شهید این دوران که در فضای مجازی رشد کرده و بحرانهای زیادی را پشت سر گذاشته علی لندی می‌شوی و مانند کسانی که در این دهه رشد کردند و پدرانشان حماسه‌ی مدافعان حرم را با خون خویش پاس داشتند الگویی می‌شوی تا با بذل جان(الذین بذلوا مهجهم) خویش بالاترین درجه ایثار را به خود اختصاص دهی، تابه‌ تو افتخار کنند و رهبر این سرزمین هم به لقب شهادت مزینت کند.

    این خاک قهرمان پرور است. کوچک و بزرگ این سرزمین نشان داده اند که غیرت سن و سال ندارد، عللی لندی سرباز مکتب ایثار هم رفت تا فریاد دهه هشتادی ها، به گوش دنیا برسد که ای دنیا، تا ماها زائیده میشویم، عشق پابرجاست. مهربانی می ماند. ایثار و فداکاری باقی است.

    #علی_لندی
    #دهه _هشتادی

  166. #_دهه هشتادی
    سلام من با دهه هفتادی و هشتادی ارتباط دارم می شناسم اونا رو باور کنید در پشت اون هیکل نحیف و لاغر و شلوار جین و پیراهن مارکدار و گوشی های چند میلیونی اگر فرصت و میدان به آنان داده شود هنوز از درون وجود آنان پر از شعله های غیرت بهنام محمدی و حسین فهمیده و شجاعت و بصیرت و ولایت پذیری حاج قاسم سلیمانی است خدا می داند که این نسل سر آمدچهل و دوسال اندیشه و تفکر و خلاقیت چندین نسل است و مطمئنم از این نسل در عرصه‌های علمی و ورزشی و دفاعی و امنیتی چه ها ببینیم چون این نسل عصاره ی چهار نسل طلایی هستند

  167. با سلام دهه هشتادی ها جوانان و نوجوانانی پاک و با نجیب هستند که درگیر فضای مجازی شده اند و از این اگر بتوانند بر این فضا غالب بشوند شوند موفقیت های خوبی در انتظار آنها می‌باشد.

  168. به نام خدا

    کار بسیار دچواری شده مقابله با ویروسی که در اکثر خانواده‌ها و بین پدر و مادر ها افتاده ( ادعای بروز بودن)

    و اما از بین این ادعا ها خداوند یدی بالاتر دارد و با نشان دادن ایثار چنین نوجوان هایی نشان میدهد که فطرت پاک قویتر از افکار اطرافیان خواهد بود.

  169. به یاد سخن رهبری افتادم که امیدشان به نسل های جدید بود.
    نسلی جدید که در پی همه ی حرف ها و نقل ها، قلب هایی پاک دارند و ایثار و فداکاری های نسل های قبل را یدک می کشند. نسلی که نشان داد شهید فهمیده ای دیگر است و چه راحت می تواند از جانش بگذرد.
    چه بسا اگر در صحنه ی کربلا حضور داشتند چه جان فشانی ها که نمی کردند. کاش به یاد بیاوریم انسانیت را بیش از هرچیز دیگری… .

  170. سلام خداقوت 
    ماجرای علی لندی نوجوان دهه هشتادی بیانگر این نکته است که فداکاری واز جان گذشتگی مخصوص دهه های قبل نیست ونوجوانان دهه هشتادی با تربیت صحیح نیز میتوانند حماسه آفرینی کنند.
    #دهه_هشتادی ها

  171. سلام خداقوت
     ماجرای علی لندی نوجوان دهه هشتادی بیانگر این نکته است که فداکاری واز جان گذشتگی مخصوص دهه های قبل نیست ونوجوانان دهه هشتادی با تربیت صحیح نیز میتوانند حماسه آفرینی کنند.
    #دهه_هشتادی

  172. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، کار ده هشتادی ها بسیار سخت تر از دهه های دیگر است. نسلی که با هجمه بسیار زیادی از رسانه های معاند مواجه است. رسانه هایی که غالبا دین را مسخره می کنند و چهره ای منفی از دین را به نمایش می گذارند.
    اما از میان تمام این تبلیغات منفی، ما نوجوانانی را می بینم که به امام حسین علیه السلام عشق می ورزند و مانند «علی» فداکاری را سر لوحه زندگی خود قرار می دهند.
    اگر بگویم جایگاه این ها بالاتر از خیلی ها است، که در گذشته به واسطه جو حاکم بر جامعه آن زمان در جنگ شرکت کردند، اما بعدها راه را گم کردند، سخن گزافی نگفته ام.

  173. یک فداکاری به تمام معنا از نسلی که دغدغه هایشان با گذشته ها فرق دارد با همراه شدن این فداکاری با آغاز سال تحصیلی و دفاع مقدس باید برای همه حتی بچه ها علی لندی را شناساند.

  174. نوجوان آزاده ای است که هنوز پای رفتنش در مرداب تعلقات نمانده و نیروی پروازش سبکبال تر از هر میانسالی او را به سوی اوج فرا می خواند، اشتباهی محاسباتی است که از سر ندامستن و حدس و گمان دهه شصتی ها را پرنورتر و آزاده تر از هشتادی ها بدانیم، باید بدانیم که هنگام خطر و مواجه شدن با امتحانی سخت این رویش جوانه های پرورش یافته در پاکی انقلاب هستند که روزی نجات بخش ما خواهند شد.

  175. نسل پر انرژی، خلاق و نو پرداز با همان شاخصه های نوجوان ایرانی، سرشار از غیرت و امید،صلابت و نشاط، ولی کم طاقت و دنبال راه سریع، نسلی که تقریبا همه چیز را بدون سانسور دیده و احتمالا تجربه کرده.
    این نسل با تمام خوبی ها و بدی ها نسل آینده ی جوان ایرانی ، اسلامی را بوجود خواهد آورد. و مقدمه ساخت جوان انقلابی و مومن در دست ما و هم نسل های ماست. هر چقد با نوجوان دهه هشتادی صادق تر و رو راست تر باشیم الگوهای بهتری خواهیم بود و ان شاءالله در راه تربیت این نسل پیچیده ولی خلاق، آزاد درعین حال بهره مند از شاخصه های نوجوانان اوایل انقلاب، وظایف خود را به بهترین شکل انجام بدهیم.

  176. به راستی تاریخ تکرار میشود.
    و علی لندی ها این ققنوس های ایرانی همچنان از آتش ،خون،شمشیر هراسی نداشته و ندارند.
    پروانگانی که برای حفظ دین، ملت از جان خود مایع میگذارند ومیدان برای آنها گلستان میشود.
    و هر چقدر دشمنان اسلام و انقلاب تلاش کنند نخواهد توانست کوچکترین ضربه‌ای بر روحیه ایران و ایرانی وارد نمایند.
    یادشان گرامی راهشان پر رهرو باد.

  177. علی لندی مردی ازجنس حسین فهمیده
    بزرگ مردی که حتما به شهدای حرم و شهدای وطن اقتدا کرده
    این نسل ادامه دارد…

  178. بسم رب شهدا و الصدیقین
    چه زیباست شهد شیرین شهادت که هر کسی لایق چشیدنش نمی‌شود.
    ثانیه ها به دنبال هم پی در پی در حال عبور اند واین عمر گران است که به ارزان می گذرد .
    در بین ثانیه های طلایی عالم نوجوانی از رنگ شهید فهمیده با همان صلابت و با همان رنگ و بو قد علم می‌کند و مردانگی وپای مردی را دوباره به مردم سرزمینش نه به مردان جهان می نمایاند .
    به راستی که سخن سردار سلیمانی که می فرمودند ماملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم به حق و به جاست و هر روز که می‌گذرد نشئه ای از این ملت حسینی رخ نی نمایاند .کور شود چشمان ای که گمان می‌کردند می توانند فرهنگ گذشت و شهادت را از این ملت بگیرند .
    شهادتت مبارک و گوارای وجود پاکتان علی جانِ مهربان

  179. ایران و ایرانی از نسل سلمان هست سلمانی که از اهل‌بیت بود، معرفت که داشته باشی فرقی نمی‌کند که از دهه‌ای چند باشی

  180. سلام
    دهه هشتادی نسل امید و امتظار و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب است نسلی که با گنج های باارزشی مانند انقلاب ، دفاع مقدس دارد.

  181. برخی رفتارهای جوانان بخصوص نسل دهه هفتاد و هشتادیها که بی وقفه سر در فضای مجازی در بخش های آلوده این فضا، عمر گرانمایه خویش را به تلافی میگذرانند و فعالان فرهنگی کشور را نسبت به آینده اینان نگران کرده است؛ از سوی دیگر جوانان بخصوص در این نسلها، افرادی که کم نیستند اما فرصت عرض اندام کردن آنچنانی برایشان پیش نیامده تا خود را نشان دهند چنانکه برای علی لندیها پیش آمد، آینده ای امیدوار کننده را برای جامعه ما رقم میزنند که بسی خوشی آیند است و امیدواری.

  182. سلام
    عصر ارتباطات وپیشرفت به دهه هشتادی گره خورده.نسلی که راهبر انقلاب و گفتمان سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است.

  183. دهه هشتاد و هفتاد و شصت و نود همه دهه های متولد بعد از انقلابند. هرچه از فراز و نشیب های انقلاب و تصمیمات متعدد و درست و غلط در رشد و پرورش آنها موثر بوده. باید هر کس سهم خود را لپذیرد و در راه درست گام برداردش.

  184. الزهرا:
    #دهه_هشتادی
    شیرپسربختیاری علی لندی نشان دادکه عصرغلبه ی فضای مجازی ،اگر همین الان حادثه جنگ تحمیلی تکرارشود ۱۵ساله های زیادی هستندکه حاضرندجانفشانی کنندنسل بهنام محمدی هاوحسین فهمیده هاادامه داراست درسته مدرنتر وبه روز ترشده اند باشلوارلی های جین وگوشی وفضای مجازی اما دست پرورده ی همان نسل هستین

  185. بسم الله الرحمن الرحیم
    دهه هشتادی ها هم مثل بقیه نسل های کشور عزیزمان ایران در بزنگاه های حادثه از خود شجاعت و جوانمردی نشان می‌دهند؛شهیدعلی‌لندی این را نشان داد که می توان به این نسل از فرزندانمان باور داشته باشیم و آینده کشور را به دست آن ها بسپاریم.

  186. باسمه تعالی
    شجاعت و از خودگذشتگی هنری است که هر کس دارا نیست و اگر در راه خیر از هر شخص سر زند ستوده است . فعل مرحوم علی لندی بسیار زیبا و دارای اجر است .
    وظیفه ماست در کنار احساسات از عقلانیت خارج نشویم و استعمال لفظ شهید که اصطلاح در افراد خاصی است را هر جا بکار نبریم.

  187. #ده _هشتادی
    نسل حسین فهمیده هاوبهنام محمدی هاادامه داردفرزندان این مرزوبوم همیشه جان فدا بوده اند نسل شصت باشد هفتاد باشید یاهشتاد فرقی ندارد

  188. #ده -هشتادی
    علی لندی نشان دادخون بهنام محمدی وحسین فهمیده هادرنسل به نسل ماجریان دارد چه نسل دهه ی شصت باشد بهنام محمدی هفتاد باشد مثل شهیدححجی دهه ی هشتاد باشد مثل نوجوان ایذه ی که ازجان گذشت بخاطرجان دیگیران

  189. علی لندی نشان داد ایران هنوز فرزندانی دارد که مثل علی اکبر و قاسم از جان خود گذشت کنند برای خواهر و مادر و دختران ایران عزیز

  190. قهرمانان و پهلوانان این مرز و بوم ، سن و دهه نمی‌شناسند ، چه شصتی و هفتادی باشند و چه دهه هشتادی ، همه‌ی این قهرمانان دل در گرو شهادت می‌دهند و هر کجا که باشند اصالت خود را گم نمیکنند بلکه حفظ میکنند…
    علی لندی قطعاً اقتدا به شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی کرده بود که اینچنین جان خود را در کف دست گذاشت و از ناموس این وطن دفاع کرد…
    تا کشور ما از این قبیل جوانان و نوجوانان دارد، کسی حتی جرئت دست‌درازی هم نمیتواند به ناموس‌ِ ما کند چه برسد به انجام دادن کار سخیفی…
    راهش و روحش پاینده و جاودان باد…عاشَ سعیداً و مات سعیداً

  191. ‏علی آقا آسمانی شد و الگویی برای همه ما ….
    علی آقا به همه ما درش ایثار و شجاعت داد ….
    اسمش رادردلها برای همیشه ثبت کرد، حتی اگریادمان بروددرکتاب هاودفترها بنویسیم …
    علی آقا حیف بودن برای این دنیا
    آسمان قدرش رابیشتردانست

  192. سلام . بعد از سال ها کار کردن با دهه هشتادی ها در حلقه صالحین میگویم که این بچه ها واقعا زمینه پاکی دارند. نباید به ظاهرشان نگاه کرد و قضاوتشان کرد.این را هنگامی متوجه میشوید که با چشم ببینی که چه مخلصانه برای خدا در هییت و مراسم ها مثل مراسم اعتکاف کار میکنند و با وجود خستگی به خاطر شب بیداری و کار سنگین اعتکاف ولی باز دنبال این هستند که چه کاری روی زمین مانده آن را انجام دهند؛ یا چه مناجاتی با امام زمانشان دارند.
    نمونه بارزش این نوجوان فداکار علی لندی است. نوجوان ایذه ای که به خاطر نجات ۲ نفر از آتش ؛ خودش به دل آتش بزند.
    این واقعا اعجاب آور است.

  193. سلام واحترام
    و سلام خدا به همه ی شهیدان و سیدالهشدا علیه السلام
    و سلام و درود خدا بر نوجوانان دهه هشتادی همانهایی که با اقتدا به عبدالله و قاسم بن الحسن ها و الگو قرار دادن شهدا، شهامت و فداکاری و ایثار و رشادت را به ما یاد می دهند و خودشان را الگوی جامعه قرار می دهند که می شود در همین زمانه ی تهاجمات و جنگ نرم دشمن علی لندی ها و حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها همچون محسن حججی ها در خدمت به همنوعان و دستگیری و شهامت الگو شوند و قهرمانانه نفسشان را بکشند و هم در جهاد اکبر و هم در جهاد اصغر موفق و پیروز باشند.
    خدایا ما را هم با این صفات اخلاقی نیکوی شهدامون و با شهادت به ایشان ملحق کن. آمین

  194. کار شجاعانه ای بود

  195. کار شجاعانه بود واقعا

  196. نوجوانان امروز قطعا مسیر شهید فهمیده را ادامه خواهند داد .

  197. علی لندی نشان داد که روحیه ایثار و شهامت مختص به زمان و مکان و سن خاصی نیست
    حتی در وجود نوجوان دهه هشتادی که شاید برخی از ما آنها را بی دغدغه و غرق در خود و فضای مجازی و راحت طلبی میدانستیم روحیه فداکاری موج می‌زند و هر کجا و هر زمان که لازم باشد حتی از جان خود می گذرند تا جانی را حفظ کنند.
    اینان سرمایه های با ارزشی هستند که باید به آنها پر پرواز داد و در مقابل تهاجم های فرهنگی اموزش داد و حفظ کرد و از آنها درس گرفت.

  198. در بین نسل دهه هشتادی فرهنگ ادبی جای خود را به فرهنگ تصویری داده و ویژگی این فرهنگ تصویری، کوتاه نویسی، تفکر الگوریتمیک، منتقل کردن پیام های کوتاه به ویژه بیان ایده ها و مسائل از طریق تصاویر و ایماژها و کلیپ ها و انیمیشن ها است. پس افراد بیش از آن که حرف بزنند، عکس ها را رد و بدل می کنند. اگر هم بخواهند حرف بزنند کوتاه نویسی می کنند و این فرهنگ ممکن است در عرصه آموزش، کار، فرهنگ و فراغت تاثیرات خود را بگذارد.
    نسل نو را با سه شاخصه رسانه ای شدن، مصرفی شدن و پسامادی شدن جامعه باید سنجید.

  199. پهلوانان نمی میرند، تاریخ پر افتخار این سرزمین شاهد دلاوری ها و رشادت های جوانان غیور و جان گذشته بوده است؛ حافظه تاریخی مردم ایران به یاد آورنده صحنه های بدیع و دست پرورده های پدران و مادران ایران زمین است.

  200. شهیدنوجوان فداکارعلی لندی یادآورحماسه شهیدان محمدحسین فهمیده وبهنام محمدی دردفاع مقدس است.
    این نوجوان شجاع دانش آموزازخودمکتب درس ایثاروخودگذشتگی نشان دادکه دریادهاوخاطره هاباقی خواهدماندوهرگزفراموش نخواهدشد.

  201. دهه هشتادی ها
    این دهه فرزندان این سرزمین هستند. در تاریخ ایران، در میان فرزندان ایران غیرت و طن دوستی و منطق درست آنها بود و هست و خواهد بود
    دهه هشتادی ها فرزندان خوش پوش و با استعداد هستند که اگر جایی به این نتیجه رسیدند کاری درست هست، همان کار را انجام میدهند. دهه هشتادی ها نترس بودنشان مایه مباهات هست.
    درود و صد درود بر فرزندان اسلام و ایران

  202. بحث از دهه هفتاد یا هشتاد و یا نود نیست ،بحث بحث جوانمردی و غیرت و نوع دوستی است،سالهاست که در همه جا گفته می شود بچه های این دهه ها تافته جدا بافته هستند و با نسل های قبل بسیار متفاوتند در صورتی که اتفاقا بسیار مظلوم واقع شده اند،اتفاقا با وجود قرار گرفتن در چنین برهه‌ای از زمان بسیار مرد باید که تاب این همه ناملایمات و سختی ها و تجملات و هجوم فضای مجازی را داشته باشد،همه نوجوانان و جوانان سرزمینمان عالی هستند فقط باید دیده شوند ،استعداد یابی شوند و پرورش یابند چیزی که کمبود آنرا همه احساس می کنند،آرزو دارم همیشه سرافراز و عاقبت به خیر باشند.

  203. بسم الله الرحمن الرحیم..با سلام..
    وقتی خبر ازخودگذشتگی نوجوان ۱۵ساله را شنیدم به نوجوانان کشورم افتخار کردم..فهمیدم هنوز هستند نوجوانانی که حاضرند مثل حسین فهمیده از جان شان گذشت کنند .قهرمانانی که نایاب نیستند بلکه وجود دارند اما فرصت ظهور و خودنمایی نداشتند .
    علی جان شهادتت مبارک ..تو که با این حرکت، در تاریخ ماندگار شدی .

  204. قهرمان شهيد علي لندي از نسل همان دهه هشتادي هايي است كه برخي مذهبي و انقلابيون از آنها قطع اميد كرده اند و آينده اي را براي اين نسل متصور نيستند به عكس بايد اميدوار بود و تلاش كرد كه همين نوجوانان هستند كه برداشتن بخش مهمي از بار گام دوم انقلاب و تمدن نوين اسلامي بر دوش آنان است تا رسيدن ب مقصد ظهور ولايت عظمي ان شا الله . پس دل قوي داريد و اميدوار باشيد

  205. سلام علیکم
    تربیت در مکتب حسینی وانقلابی در همه نسل ها جاری و ساری است شهید فهمیده ها و شهید بهنام محمدی های ووووو دهه هشتادی ها مثل علی لندنی رهرو همان مکتب شهادت و ایثار هستنند

  206. طبق سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموندنکشور ما سطح حرکت،سطح شور آفرینی،سطح پیش رانی به نوجوانان رسیده است.

    ⏰جوان دهه_هشتادی که نه جنگ را،نه امام را،نه انقلاب را دیده اما همان مفاهیم را با همان روشن بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده ای دنبال میکرد،امروز این نوجوان ما دارد دنبال میکند.

    ⏳این نوجوان هایی که به سمت جوانی میروند باید خودشان را با تفکرات انقلابی،انگیزه های انقلابی،بصیرت انقلابی،اقدام انقلابی آماده کنند.

    یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که به اعتقاد بنده به آینده ای به مراتب بهتر از امروز را برای ایران،مستحکم_تر از همیشه کرده است.

    👥نوجوان های ما در بخش های مختلف،هم خوب عمل میکنند،هم خوب میفهمند.نوجوان_امروزی که در سن شانزده هفده سالگی است،در موارد بسیاری،از آن زمانِ دوران جوانیِ امثال این حقیر تا بیست و پنج،بیست و شش سالگی و شاید بعد از آن،امروز مسائل رابهتر میفهمد.

  207. سلام
    علی لندی یکی از دهه هشتادی هایی است که با فدا کردن جان خود در برابر نجات جان دیگران ثابت کرد که هنوز خون مردانگی و جوان مردی در رگهای جوانان غیور ایرانی جریان دارد و هنوز هستند جوانانی در دهه هشتادیها مثل شهید فهمیده ها و بهنام محمدی ها و یاد آور این شهیدان نوجوان شد و با این کار خود ثابت کرد که غیرت ایرانی بزرگ و کوچک نمی شناسد و زمان و مکان ندارد …… روحش با شهدا محشور باد انشاءالله

  208. #علی_لندی
    نوجوان دهه هشتادی که با این ایثار و از خود گذشتگی به ما یادآوری کرد همانطور که خمینی کبیر فرمودند «سربازان من در گهواره هستند» سرزمین ما خالی از قهرمانان نیست و اینان امتداد دهه های قبل هستند که با خلوص نیت واعتقاد خالص علیرغم تهاجمات فرهنگی غرب فرهنگ ایثار و فداکاری را پاس داشتند حتی اگر داستان فداکاری حسین فهمیده از کتاب‌شان حذف شده باشد.
    #دهه _هشتادی

  209. سلام
    یکی از مهم ترین پایه های جامعه نوجوانان هستند در جامعه نوجوانانی هستند که نیازمند دیده شدن هستند به انها بها داده شود تا رشد داده شود باید به نوجوانان اهمیت داده شود همه انها علی لندی ها هستند فقط باید شکوفا شوند اما خود را در فضای مجازی می یابند خود را در بازی ها و رسانه ها میبینند دشمن میداند کجا سرمایه گزاری کند کجا هزینه کند و بها دهد این نیازمند اهمیت اعلی است تا رشد صورت گیرد .

  210. سلام بر حسین
    من عقبه رو مد نظر دارم مهمتر پدرو مادر تو این دهه هاست اگر پدر و مادر دهه هفتادی انقلابی نباشد فرزند دهه هشتادی انقلابی و عاشورایی ساخته نمی شود آری مهم لقمه حلال وشیر واکه که ضمیر روشن رو برای نسل‌های آینده می سازه.
    علی جان شیرپاک ولقمه حلال نوش جانت که عاقبت به خیری وسرافرازی را برایت رقم زدند.

  211. سلام بر حسین
    من عقبه رو مد نظر دارم مهمتر پدرو مادر تو این دهه هاست اگر پدر و مادر دهه هفتادی انقلابی نباشد فرزند دهه هشتادی انقلابی و عاشورایی ساخته نمی شود آری مهم لقمه حلال وشیر پاکه که ضمیر روشن رو برای نسل‌های آینده می سازه.
    علی جان شیرپاک ولقمه حلال نوش جانت که عاقبت به خیری وسرافرازی را برایت رقم زدند.

  212. علی لندی های امروز قاسم سلیمانی های فردای ایران هستند و تفاوت دهه ۶۰ و دهه ۸۰ در بیست شدن و بیست ماندن هست

  213. با افتخار سر تعظیم خم میکنیم در برابر نسلی که با غرور و فداکاری به ما فهمانندن مردانگی به سن و سال و قد و قواره نیست بلکه به مردانگی و دل شیر داشتن است

    بزرگ مرد کوچک، آسمانی شدنت برازنده ات

  214. سلام علیکم
    فداکاری و از خودگذشتگی شهید علی اندی برای تاریخ ایران تازگی ندارد نمونه فداکاری ایشان در طول تاریخ ایران در قرن گذشته نوجوان‌هایی انجام دادند که برای کل دنیا شناخته شده هستند . فداکاری این نوجوان نشان می دهد که نباید دهه هشتادی ها را طبق تفکر غلط بعضی انسانهای بی خاصیت و لوس و خودخواه دانست بلکه باید هوش و ذکاوت و پیشرفت آنها را باید مورد تقدیر قرار داد و برای موفقیت آینده آنها باید تلاش کرد و به آنها بها داد انشاءالله به امید عاقبت بخیر و موفقیت تمام جوانها و نوجوانهای ایران عزیز

  215. سلام بر این عزیز گرامی خدا لازم نیست بزرگ باشیم شجاعت و مردانگی سن نمیشناسد به امید فردایی عالی از جوانان غیور و شجاع

  216. جوانان و نوجوانان ایرانی باید مهارتهای خود را افزایش دهند تا با ایمنی بتوانند به دیگران هم خدمات ارایه بدهند.

  217. سلام
    گاهی معادله های جهانی با یک یاحسین عوض می شود. جنگ نرم با تمام قوا لشکر بازی های رایانه ایش را علیه نوجوانان دهه هشتاد بسیج کرد، غافل از اینکه حسین قهرمان پرور است. امام حسین علیه السلام شهید شدند تا امروز نسل به نسل شیعه قهرمانان جاودانه خود را به جهان عرضه کند. اصلا شیعه فقط یکیست، تفکر شیعه تفکری ناب است که دهه و نسل نمی شناسد. تفکر ایثار از محراب کوفه سرچشمه گرفت و با قطره قطره خون معصومین علیهم السلام بر پهنه ی قرن ها جریان یافت. بدون شک رودی که سرچشمه با برکت دارد با عرض اندام قوی ترین خشکسالی ها نخواهد خشکید.

  218. امروز جنگ رسانه گوگل پلاس تلگرام و اینستاست و نوجوان دهه۸۰ ان شاء الله پیروز این مسیر خواهد بود

  219. خون ایرانی در رگ های فرزندان ما جریان دارد،
    غیرت، ایثار، جوانمردی، شهامت، مردانگی،…. جزء لاینفک خون جاری در رگ های ایرانی می باشد.
    دشمن گاهی با جنگ سخت و گاهی با جنگ نرم خون فرزندان ما را نشانه می‌رود. اما هنوز نفهمیده ایرانی جماعت دو بال دارد انتظار و شهادت.
    جهانیان بدانند: جوانان ما نه تنها از شهادت هراسی ندارند بلکه برای آزادگی و ناموس و عزت، غیور مردانه به استقبال آن می روند.
    آری فرزندان ما چه دهه شصتی، چه دهه هشتادی و چه هر دهه ای دیگر عاشق این خاک و مرز و بوم هستند و پیرو خط امام و رهبری می باشند.
    آنها بزرگ شده مکتب امام حسین علیه السلام هستند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه ارجحیت می دهند.

  220. چه ملتی نمونه این حد از رشد وتعالی را به خود دیده است،همان گونه امام خامنه ای حفظه الله فرمودند شما دانش آموزان افسران جنگ نرم هستید این جوانان ونوجوانان دارند فدای ولایت می شوند …..تا ثابت کنند اینکه امام جامعه می فرماید اگر جوانان امروزی را بهتر از جوانان زمان جنگ بدانیم گزاف نگفته ایم …..گفتمان ولی یا با آبرو و یا با خون وبذل جان در جامعه جاری خواهد شد…..
    درود بر شهیدان گام دوم انقلاب ….درود بر استاد ومربی این جوانان آسیدعلی آقا

  221. این جمله را باید با طلا نوشت
    دهه هشتادی ها در میان شعله های خاموش فرهنگی قد کشیدند

  222. امروز فرزندان دهه هشتادی مکتب حاج قاسم ثابت کردند نه تنها در حرف بلکه در عمل به کل دنیا نشان خواهند داد که رسانه های بیگانه و فضای مجازی اینستاگرام و گوگل و غیره نمی توانند حریف فرزندان این مرز و بوم شوند و همه نسل ها هر کدام به نحوی مشت محکمی بر دهان انها زدند. اکنون که دهه هشتادی ها ثابت کردند که سلیمانی های گام دوم انقلاب هستند. می توان مقتدرانه فریاد ایران سربلند را در هر کوی و برزن به صدا دراورد .

  223. سلام علیکم.
    همیشه آماده بودن برای دفاع از وطن و هموطن و دین و مذهب.

  224. علی لندی از جنس همان جوان و نوجوان دهه های قبل از خود است شجاع و دلاور و این نسل تمامی ندارند چون همگی پیغام حسین علیه السلام به گوششان رسید پیغام آزادگی و انسان دوستی ، فرقی هم نمیکند که مسلمان باشی یا غیر مسلمان ، روح شجاعت و دلاوری و آزادگی حسین علیه السلام در گاندی رهبر بوداییان هند تأثیر میگذارد میخواهید در نوجوان بچه شیعه اثر نگذارد

  225. دهه هشتادی ها دقیقا مثل جوانان انقلابی سال ۵۷ و مثل شهداء دهه‌ی شصت و مدافعان حرم دهه‌ی هفتاد و ….هستند!
    این خاصیت خاک آسمانی میهنمان است که موقعیت شناس و شجاع پرور است !

  226. سلام و احتدام.
    همه این زیبایی های دیدنی این روزها به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدای والامقام هست. اگر نبود امام راحل و اگر نبود شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام و بیان زیبایی های دین اسلام و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام آنوقت چنین نوجوان هایی هم نبودند. الحمدلله بر این نعمت عظما.
    که شکر نعمت ، نعمت را افزون کند

  227. علی این نکته را به همه اثبات کرد که جوانمردی و ایثارگری در فطرت و ذات همه وجود دارد و این ربطی به دهه ها ندارد چه آن بچه بسیجی سیزده ساله که نارنجک به خود بست و برای پایداری میهن به زیر تانک رفت و چه آن گل نوشکوفته که برای نجات هم میهن خود , خود را بی مهابا به دل آتش زد

  228. قضاوت کردن دهه هشتادی ها به واسطه مرحوم علی لندی و به قولی همه را با یک چوب راندن و به همه برچسب غیرت و وطن پرست و فدائیان و سربازان آینده اسلام زدن، کار درستی نیست.
    اگرچه امثال علی لندی ها که فهمیده ها و بهنام محمدی های عصر حاضر می باشند، در این مرز و بوم بسیار است و ​این خاصیت این خاک مقدس است که از تک تک نقاطش لاله می روید.

    اما نباید مغرور شد و چشم بروی واقیت ها بست، آری جوان و نوجوان ما شیر پاک و از سفره حلال روزی خورده است، اما نباید فراموش کرد که این نسل در لبه پرتگاه درحال حرکت می باشد، اخبار و حواث چندی پیش (قمه کشی و لایوهای زننده) شاهد این مدعا است.
    قلب نوجوان زمین حاصلخیزی است که آماده بذر افکندن می باشد و اگر بذر ایمان و یاری اسلام در آن افکنده نشود، شیاطین زمانه بذر بغض، کینه و عداوتِ نسبت به اسلام را می افشانند و حاصلش را در نسلی که گرفتار به انواع مخدرات است و نسبت به آینده ناامید و از گذشتگان و راهی که طی کرده اند طلبکار، درو می کند.

    علی لندی ها را دریابیم تا قبل از اینکه دیر شود، دهه هشتادی ها نیاز به توجه دارند.
    باید در جریان حقیقت گذشته و نقش آنان در رقم زدن آینده قرار گیرند.

  229. بسمه تعالی. بعد از اینکه مطلع شدیم که نوجوانی این شجاعت را انجام داده است اول ناراحت ومحزون می شویم ولی اینکه جان چند نفر را نجات داده است خوشحال می شوی آنهم در این نسل نسل قهرمانان حججی ها .

  230. دهه هشتادی ها ،پرتلاش و جنب و جوش هستند در ماه مبارک رمضان همین دهه هشتادی ها بودند که دسته جمعی برای نماز صبح می آمدند .در روستایی که مردمش اهل منبر و جماعت نبودند میگفتند دیگر امید به این بزرگترها نیست امیدمان به این نسل بعد ( مثل دهه هشتادی ها) است که امور را در دست بگیرند.

  231. #شهیدعلی لندی_دهه هشتادی
    شهید علی لندی نوجوان فداکاری بود که دلش نلرزید، خم به اَبرویش نیاورد، رفت سمت منشاء و مبداء آتش. نسل علی لندی خیلی عاشق تر و نسل ظهورند، این نسل برای انقلاب خدمات زیادی می کنند امثال علی لندی را نباید دست کم گرفت.

  232. دهه هشتادی ها نوجوانانی با ذهن و فکری نو هستند .شاید آنها جنگ و رشادت های آن را ندیده باشند ولی با همان بصیرت در همان مسیر در حرکت هستند .نسلی هستند که در شرایط سخت کرونایی قرار گرفته اند ؛ این شرایط برای همه سخت است ولی شاید این نسل بیشتر از عامه مردم متحمل این شرایط شدند و با شجاعت به حرکت خود ادامه دادند . نوجوانان و جوانان این نسل حامل اهداف و ارزش های آینده هستند .شاید اختلافات و تفاوت های زیادی میان این نسل و نسل های دیگر باشد ولی با درک درست توانایی حل این اختلافات را خواهیم داشت .

  233. سلام
    دهه هشتادی ها نسلی هستند که با الگو گرفتن از شهدای دفاع مقدس سر سختانه به دفاع از ولایت و رهبری میپردازند.این نو جوانان پرشور و با انرژی رسم ایثار گری و فداکاری را بهتر و بیشتر از جوانان دهه ی شصت بلد هستند و با آن آشنایی دارندو اگر پای دفاع و ولایت در پیش باشد بسیار پررنگ تر از جوانان دهه پنجاه یا شصت عمل میکنند.

  234. همه تصور می کردند که ایمان، ایثار، شجاعت و رشادت در دوران جنگ تمام شد ولی دهه هشتادی ها ثابت کردند که این معانی بازهم در جامعه ادامه دارد.

  235. به نام خدا
    اهل هر دهه مشخصه خاص خودشون رو دارند و بعضی از مشخصه‌ها هم بین‌شون مشترک است.
    انسان از لحظه تولد با اکسیژن مأنوس است و هیچوقت تصوری نداره که مثلا شاید زمانی بوده که اکسیژن نبوده. بچه‌های دهه هشتادی از لحظه تولد با تلویزیون های بزرگ و گوشی موبایل رو در خودشون دیدند و ابتداءً اصلا این در ذهنشون نیست که زمانی بود که گوشی نبود یا گوشی لمسی نبود. و این بخاطر انس از لحظه تولد با این ابزار دارند؛ مثل ماهی در آب.
    پس نگاه این نسل به گوشی و گیم و … با نسل‌های قبل فرق داره.
    این تفاوت هم توجه بیشتر رو می طلبه و هم می‌تونه این نسل رو تبدیل به موتور محرک خاصی در انقلاب بکنه.

    بچه‌های موزیک
    بچه‌های گیم
    بچه های اینستاگرام
    بچه‌های چت
    و…

    چون از همون اول دیدن می‌تونن بسیار موفق باشند و همچنین میتونن بسیار مخرب باشند.
    البته فرهنگ خاص ایرانی اسلامی ما همیشه و در نهایت پیروز بر فرهنگ غربی بوده.

  236. ضمن تسلیت ایام اربعین سالار و سرور شهیدان
    شهید علی لندی این حس را در وجود ما زنده کرد که هنوز غیرت و جوان مردی و ایثار فداکاری نمرده است هرکجا که لازم باشد سن و سال هم نمی شناسد در عرصه حاضر خواهند شد. مرحبا به غیرت نوجوانان و جوانان ایرانی

  237. سلام علیکم

    قهرمان شدن وپیروزشدن دربرابر خواسته های دنیایی وفداکردن جان شیرین درراه درست سن وسال نمی شناسد.
    ماازدیروزها قصه ی نوجوانانی رامیشنیدیم که غیورانه درجبهه ی نبردحق علیه باطل مانند سرو قد بر می افراشتندوجان شیرین خود رادرراه دفاع آزارش ها فدامی کردند، اما امروز باچشم خودمان قصه ی رشادت ودلیرمردی نوجوانی دهه ی هشتادی ازجنس همان نوجوانان دیروزی رادیدیم وباردیگر امید دردلهای همه ی ما زنده شد که هنوز خون اصیل ایرانی دررگهای نسل جدید این ملت جریان دارد ومی جوشد و حماسه ی پایداری ومقاومت وسرافرازی دربرابر خواسته های انسانی همچنان ادامه دارد.
    علی لندی اسطوره ای از جنس جوانمردی، نوع دوستی، شجاعت و…
    علی لندی بزرگ مردی کوچک ازجنس حسین فهمیده، بهنام محمدی و…
    #علی_لندی_قهرمان_بزرگ

  238. شما آیا برای کمک به تربیت این نسل به عنوان افسران جنگ نرم در فضای مجازی نقشی دارید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.