تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
10

فراخوان تولید محتوای طرح بهار معنویت برای فعالان رسانه های نوین

  • کد خبر : 2505
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
فراخوان تولید محتوای طرح بهار معنویت برای فعالان رسانه های نوین
طرح بهار معنویت در ایام رجب، شعبان و رمضان در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال اجراست

سه ماه رجب، شعبان و رمضان با هم یک دوره زمانی را تشکیل می دهند که در آن رحمت و فیض و لطف الهی سرازیر است و دعا و متون دعایی در این سه ماه از بسامد بالایی در رفتار و مناسک دینی برخوردارند که می تواند دستمایه بسیار خوبی برای یک خیزش معنوی در جامعه انسانی باشد.
به گزارش مجازینا طرح بهار معنویت در ایام رجب، شعبان و رمضان در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال اجراست.

اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات  در راستای طرح بهار معنویت از دارندگان نقش های تخصصی فضای مجازی(تولیدگران-توزیع گران و …) طی فراخوانی دعوت به همکاری نموده است که از طریق ورود به سامانه eshragh.ir  در دسترس است.

“شما به یک زندگی دعوت شده اید” شعار این طرح است که محتوای تولیدی در راستای پیامهای این طرح در فضای مجازی توسط فعالان رسانه های نونی منتشر خواهد شد.

  1. انگاره یا پنداره زندگی انسان معنوی، حضور و تقرب است(الابذکرالله تطمئن القلوب).
  2. معنویت در متن زندگی انسانی است نه در ندیدن و رهاکردن آن.
  3. انسان معنوی با واکاوی اسما و صفات خداوند سعی می­کند آن­ها را در خود پیاده کند.
  4. انسان معنوی، طرفدار خیر است و نگاه اخلاقی به مسایل زندگی دارد نه فقط نگاه فایده‌انگارانه.
  5. انسان معنوی، بر زیبایی­ های جهان می­افزاید و از زشتیِ جهان می­کاهد.
  6. توجه به باطن تاثیرگذار و روح و حقیقت عبادت و دعا، بیداری معنوی را در پی دارد.
  7. رفع نیاز و برآورده­شدن نیاز کوچکترین اثر دعاست؛ مهم­ترین اثر، امکان رابطه عاطفی و گفتگوی بنده و خداست.
  8. تنها انسان­های متحول توان ایجاد تحول خدامحور در خود و جامعه را دارند.
  9. ایمان انسان معنوی در زندگی او تأثیر بنیادی دارد و به تبع تحول دنیای درون، دنیای بیرون او را عوض می­کند.
  10. انسان معنوی، خدای غایب از زندگی را به خدای حاضر تبدیل می­کند و دچار آسیب و ناهنجاری نخواهد شد.
  11. انسان معنوی، خدا را به زندگی خود دعوت می­کند و در سایه‌ی حضور او به امید، شادی و آرامش می­رسد
  12. انسان معنوی، به سبب تقرب به خداوند، عادل، متعادل، یکپارچه و هوشیار است و از بن­بست معرفتی و سطحی ­نگری بدور است.
  13. تکیه بر خدا و توجه به او، انسان معنوی را از ارتکاب خطای اخلاقی در مقام تصمیم‌گیری باز می­دارد.
  14. انسان معنوی، مجاهدت و معامله با خدا را بر معامله با غیر خدا ترجیح می­دهد برای آنکه مشتاق تقرب است.
  15. باور انسان معنوی، راه ورودی آسیب­های اجتماعی(در خانواده یا جمع­های بزرگتر) را می­بندد.
  16. انسان معنوی، به آغوش باز خدا ایمان دارد و آن را مایه حرکت و بیداری می­داند.
  17. شخصیت­ها و معلمان معنوی در طول تاریخ دارای قدرت معنوی­ای شدند که تحسین دیگران را برانگیختند.
  18. لذت­های معنوی معصومان(علیهم السلام) و شادکامی و ابتهاج آنان می­تواند برای ما هم آموزنده باشد.
  19. با توجه به ویژگی اختیار و عبرت­گیری انسان، بازگشت­هایی که به بیداری معنوی منجر شد برای ما هم می­تواند درس­ آموز باشد.

بخشی از پیامهای این طرح برای نقشهای تخصصی فضای مجازی پیشنهاد شده است.

اخبار و اطلاعات طرح بهخار معنویت از طریق سایت  zendegiplus1.ir در دسترس عموم قرار داده شده است.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=2505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.