تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد:

تشریح طرح «بهار معنویت» معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی

  • کد خبر : 2564
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
تشریح طرح «بهار معنویت» معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح ابعاد مختلف طرح «بهار معنویت» پرداخت.

به گزارش مجازینا، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در نشست رسانه ای برنامه های ماه مبارک رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: در انتهای ماه صفر امسال کارگروهی تشکیل شد تا بتوانیم حرکت متفاوت تبلیغی را در ماه مبارک رمضان شکل دهیم، که در این راستا همفکری هایی صورت گرفت و جلسات متعدد و مختلفی با حضور اهالی فکر و ایده برگزار شد و در نهایت، یک ایده مهم و محوری ماه رمضان امسال برای عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه انتخاب شد تا تبلیغ در ماه رجب، شعبان و رمضان مبتنی بر این طرح شکل گرفت.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که تبلیغ نوین نباید تبلیغ سنتی را تحت الشعاع قرار دهد، تصریح کرد:

تبلیغ نوین و امروزی که آن هم نوع جدید و متفاوتی از تبلیغ است، نباید تبلیغ سنتی را تحت تأثیر قرار دهد و به تبلیغ سنتی باور داریم.

وی به ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغ در فضای مجازی، هنر و رسانه پرداخت و افزود: هیچ چیزی جای تبلیغ چهره به چهره و سنتی را نمی گیرد اما تبلیغ در فضای مجازی، هنر و رسانه هم اقتضائات، ویژگی ها و ظرفیت های خاص خود را دارد که باید از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با اشاره به طرح «بهار معنویت» اظهار داشت: طرحی را در ماه رجب، شعبان و رمضان امسال پی گرفتیم که طرح «بهار معنویت» نامگذاری کرده ایم؛ این سه ماه مبتنی بر آن سنتی که متدینین داشته اند و به این سه ماه به عنوان سه ماه معنوی می پرداختند و این نام را از فرمایشات مقام معظم رهبری استخراج کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: موسم تبلیغی هنر، رسانه و فضای مجازی را از صرفاً ماه مبارک رمضان به سه ماه رجب، شعبان و رمضان گسترش دادیم و محور را «مسأله معنویت» قرار دادیم، چرا که معنویت در کشورمان یکی از مسائل بسیار مهم و مورد نیاز جدی مردم است و با توجه به وجود معنویت های انحرافی، غیر دینی و غیرخدامحور، معنویت دچار آسیب های جدی شده است.

وی به طراحی پیام های برگرفته از ادعیه در قالب طرح «بهار معنویت» اشاره کرد و گفت: مبتنی بر متون ادعیه ای که در این سه ماه وارد شده و دعاهای خاص و ویژه ای که دارد و با محور قرار دادن خدا به عنوان محور اصلی معنویت اسلامی و دینی، پیام هایی را طراحی کردیم که شاه کلید و کد اصلی آن، معنویت مبتنی بر ادعیه است.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد:

بسیاری از اوقات، خدایی که به مردم معرفی می کنیم، خدای ترسناکی است؛ مقام و عظمت خداوند حول برانگیز است، اما خداوند ترسناک نیست و عذابی که بر آمده از اعمال ماست، ترس دارد.

وی در خصوص اجرای طرح «بهار معنویت» افزود: در راستای این طرح، پیام های بر آمده از ادعیه استخراج شد و در گام دوم، در اختیار دوستانی که محتواهای هنری را تولید می کنند، قرار گرفت و تولیدات تصویری، صوتی و هنری آماده گردید و سپس، در گام سوم تولیدات ایجاد شده، توزیع گردیده و در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی اظهار داشت: در سال جاری، ماه رمضان متفاوتی را تجربه می کنیم و تمام کارهای این معاونت به سمت طرح «بهار معنویت» جهت دهی شده است.

وی در خصوص مشارکت کنندگان در این طرح گفت: در صدا و سیما رایزنی هایی داشتیم و بخشی از برنامه های این معاونت از طریق رسانه ملی پخش شده و بخشی در حال پخش خواهد شد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: پوسترهای طراحی شده در این طرح، با همکاری شهرداری تهران، مشهد و اصفهان به نمایش درآمده است؛ همچنین با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ارتباطات خوبی گرفته شده است و در این طرح حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری «رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه» همکاری خوبی را داشته اند.

وی، نشر حداکثری را لازمه بهره مندی بیشتر از آثار تولیدی این طرح دانست و افزود: به خاطر این که اصرار داشتیم و داریم که آثار تولید شده در این طرح لزوماً به نام این نهاد حوزوی نباشد، شاید با خروجی های این مجموعه در شرایط گوناگون مواجه شده باشید، اما ندانید که از فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی است و ما مشکلی با این موضوع نداریم؛ اما رصدهای ما نشان می دهد که حجم توزیع محتواهای تولید شده به چه نحوی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: تولیدات ایجاد شده و خروجی این طرح در قالب لایه باز در نشانی اینترنتی این معاونت zendegiplus۱.ir وجود دارد و قابل استفاده است.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=2564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.