تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5
رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت مهر تشریح کرد:

گزارشی از محتوای تولید و توزیع شده در طرح «بهار معنویت» معاونت مهر

  • کد خبر : 2569
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
گزارشی از محتوای تولید و توزیع شده در طرح «بهار معنویت» معاونت مهر
رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی به بیان گزارشی از محتوای تولید و توزیع شده در طرح «بهار معنویت» پرداخت.

به گزارش مجازینا، حجت الاسلام والمسلمین جواد رحیمی در نشست رسانه ای برنامه های ماه مبارک رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، در خصوص طرح «بهار معنویت» به همت این معاونت اظهار داشت: برای تأثیرگذاری و موج آفرینی در فضای مجازی، هنر و رسانه ۱۰ نقش کنشگری را از سال ۱۳۹۹ پایه ریزی کردیم و چند نقش به صورت اجرایی در آمده است.

وی گفت: تولیدگرانی را در سه عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه داشتیم که کسانی که در این عرصه ها به توزیع و نشر محتوا می پردازند و یا بزرگوارانی که کارهای فناورانه در این سه عرصه انجام می دهند، در سامانه ما ساماندهی شدند و به ازای هر نقشی، کارهایی در نظر گرفته شده است.

رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: زمانی که فراخوانی در این سامانه زده می شود، تولیدگرانی به تولید محتوا می پردازند و با توجه به این که بحث معنویت خاص بوده و از نظر محتوایی به صورت خاص پرداخته می شود، تیم ایده و محتوا برای این کار قرار داده شد و حدود ۱۰۰ پیام اولیه استخراج شد و پیام هایی که در فراخوان همراه با لینک بسته پیام را در اختیار قرار دادیم، تولید محتوا را شروع کردند.

وی افزود: برای عرصه فضای مجازی، تولیدات متنی مثل کپشن و متن کوتاه یا داستانک حدود ۱۱۱ مورد در سطح اول و حدود ۳۰۰ مورد در سطح (ب) آماده شد که تمام این ها در سایت zendegiplus۱.ir و کانال های تلگرامی و ایتایی «مرسلون» که بانک محتوایی طرح «بهار معنویت» می باشد، بارگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار داشت:

برخی از قالب های گرافیکی تهیه شده در این طرح، به بیلبورد های شهری تبدیل شده و در سطح شهر وجود دارد و در فضای مجازی در حال بازنشر است.

وی گفت: در قالب های ویدئویی، تدوینی، پادکست و موشن گرافیکی ها حدود ۲۵۰ طرح ارسال شد و ۱۱۱ طرح مورد تأیید قرار گرفت و کماکان برخی از طرح ها در حال تولید است و از این تعداد، حدود ۷۰ مورد در سایت «زندگی پلاس» بارگذاری شده و ادامه دارد.

وی افزود: اداره هنرهای رسانه ای به هماهنگی با واحدها و گروه های تبلیغی رسانه ای پرداخت و برنامه های گفت و گو محور و تولید موشن گرافی را در دست اقدام دارند که پانزدهم ماه رمضان در سایت مذکور منتشر خواهد شد.

رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اداره هنرهای ادبی این معاونت فراخوان داستانک را منتشر کردند که ۱۱۴ داستانک داوری شدند و سطح خوب و خیلی خوب را کسب کردند و این تعداد داستانک به کرّات در حال انتشار بوده و هست و حتی در ایام ابتدایی ماه رمضان با محوریت دعا، خدا و توسل در گروه های مختلف بازنشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار داشت: فراخوان شعر، از دیگر فعالیت ها بود که در اداره هنرهای ادبی صورت گرفت و اشعار تا پیش از دهم ماه رمضان در سایت و شبکه های اجتماعی با عنوان «زندگی پلاس» منتشر می شود.

وی گفت: تولید ۴۰ عکس را در برنامه داشتیم که از سوی گروه های تبلیغی تخصصی در زمینه عکاسی در ایام نیمه شعبان با اِلمان مرتبط با مبحث معنویت تهیه شده است.

رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مجله «سلام بچه ها»، «پوپک» و «سنجاقک» مقالات، تصویرسازی و کاراکترسازی هایی بر مجلات خود داشته اند. آمار مذکور مربوط به تولید محتوای این طرح است.

وی افزود: گروه ها و افرادی با ما همکاری می کنند که به توزیع محتوا می پردازند و دارای بسترهای نشر محتوا هستند و کاربر انبوه در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و سایت های پربازدید دارند که همانند تولیدگران پس از ثبت درخواست همکاری در سامانه ما، به توزیع محتواهای تولیدی می پردازند که پس از فراخوان، حدود ۶۰۰ گروه تبلیغی و افراد توزیع‌گر در سامانه ما اعلام آمادگی کردند که اکنون تعداد آنها به ۱۷۰۰ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی اظهار داشت: آمار توزیع و نشر در حال حاضر مشخص نیست و بعد از بیستم ماه رمضان آماده خواهد شد.

وی گفت: تماس هایی از سراسر کشور درخواست دریافت لایه باز طرح های تولید شده در طرح «بهار معنویت» را داشتند که در اختیار قرار داده و می دهیم.

رییس اداره تولید و تأمین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد:

هدف ما در سال اول برگزاری طرح «بهار معنویت»، توجه دادن به مسأله معنویت بوده است.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=2569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.