تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7
مسؤول طرح «بهار معنویت» خبر داد:

راه اندازی سایت «زندگی پلاس ۱» به منظور ترویج معنویت الهی در فضای مجازی

  • کد خبر : 2574
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
راه اندازی سایت «زندگی پلاس ۱» به منظور ترویج معنویت الهی در فضای مجازی
مسؤول طرح «بهار معنویت» گفت: به منظور قرارگیری محتوای مرتبط با مبحث معنویت الهی، مجموع تولیدات و بسته های محتوایی این طرح در اختیار عموم مردم و به خصوص مبلغین، سایت zendegiplus۱.ir راه اندازی شد تا محتواهای تولید شده مبلغان با موضوع معنویت در فضای مجازی منتشر شود.

به گزارش مجازینا، حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری در نشست رسانه ای برنامه های ماه مبارک رمضان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح «بهار معنویت» به همت این معاونت اظهار داشت: زمانی که این طرح آغاز شد، تیم پیام را شکل دادیم و بیش از ۴۰ جلسه تخصصی با صاحب نظران و افراد با تجربه با حوزه معنویت برگزار شد تا درون مایه محتوایی و انتشار آن را کسب کنیم و انحرافی در بحث معنویت ایجاد نشود.

وی آموزش را گام بعدی در این طرح عنوان کرد و گفت: یک سری مبلغینی در فضای هنر و رسانه فعالیت داشتند که لازم بود تا برای تولید محتوای مرتبط با معنویت، آموزش ببینند و کارگاه تولید گرافیک با هدف تولید پوستر برای بیلبورد های شهری را تحت نظارت استاد جعفرپیشه برگزار کردیم که مبلغان متخصص گرافیست که از اعضای حلقه هنری مثال هستند و تحت نظر دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند، در این کارگاه شرکت کردند و حاصل فعالیت این بزرگواران در دو روز، تولید محتوا ویژه بیلبوردهای شهری بود که در پایگاه اینترنتی طرح «بهار معنویت» بارگذاری شده است و شهرداری های مشهد، تهران و اهواز همکاری کردند و این بیلوردها را به نمایش گذاشتند و یک سری تولیداتی مختص فضای مجازی است که در نشانی اینترنتی zendegiplus۱.ir موجود است.

مسؤول طرح «بهار معنویت»، برگزاری یک سری دوره های آنلاین و آفلاین با هدف تربیت مبلغ و ارتقای سطح مهارت های آنان را از دیگر فعالیت هایی دانست که در این راستا انجام شد.

وی افزود: دوره «عصر تبلیغ نو» مختص کسانی که می خواهند در عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی ورود کنند، طراحی شده است که در این راستا، بیش از ۱۶ ساعت آموزش ویدئویی ضبط و در اختیار قرار گرفت، البته همواره منتورها همراه مبلغین هستند و راهنمایی و مشاوره لازم را ارائه می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین بختیاری اظهار داشت: همچنین، دوره های نویسندگی، دیزاینر شبکه های اجتماعی، مدیریت پیج ها و کانال ها در شبکه های اجتماعی و پیام رسان از جمله این دوره ها است که در سایت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی به نشانی eshragh.ir وجود دارد و مبلغین در حال گذاراندن این دوره ها هستند.

وی گفت: در رشته های هنری، برگزاری حلقه هایی در زمینه داستان و شعر داشتیم که اساتید مختلفی از جمله امامیان، فاضل، رضا وحید، سعید محمد و خانم دستجانی، حلقه ای با حضور نویسندگان و شعرای حوزوی ایجاد کردند و این حلقه ها با موضوع معنویت، خدا و محبت الهی شکل گرفت و نکات آموزشی به این بزرگواران منتقل شد و اتفاقاتی در حوزه شعر و داستان رخ داد.

رییس اداره امور آموزشی هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برای این که مجموع این تولیدات و بسته های محتوایی در اختیار عموم مردم و به خصوص مبلغین قرار بگیرد، سایت zendegiplus۱.ir راه اندازی شد تا مبلغین که جامعه هدف ما هستند، به عموم مخاطبان برسانند.

وی افزود: نمایشگاه تولیدات آثار گرافیکی و خوشنویسی را در نیمه ماه مبارک رمضان در نگارستان اشراق واقع در قم، ابتدای خیابان شهدا (صفائیه) خواهیم داشت که مجموع تولیدات هنری را به نمایش در خواهد آمد که مشتمل بر ۴۰ اثر خوشنویسی است که اساتید طراز خوشنویسی با موضوع معنویت و خدا تولید کرده اند و در معرض نمایش گذاشته می شود و پوسترهای بیلبوردهای شهری با این موضوع در نمایشگاه قابل اکران است و منتظر حضور علاقه مندان هستیم.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=2574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.