تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

اصلی ترین حرف ما در محرم، تعظیم شعائر است/ مردم پروتکل‌های مراسم عزاداری را رعایت خواهند کرد

  • کد خبر : 955
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۳۷
اصلی ترین حرف ما در محرم، تعظیم شعائر است/ مردم پروتکل‌های مراسم عزاداری را رعایت خواهند کرد
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اصلی ترین حرف ما در محرم تعظیم شعائر است، گفت: قطعا سلامتی مردمی که عزادار سید الشهدا هستند برای ما در اولویت است و از طرف ما آنچه که قاعده و شیوه نامه محسوب می شود و به ما ابلاغ شده لازم الاجرا است و دنبال می کنیم که مراعات شود.

به گزارش مجازینا، “حجت الاسلام قمی” رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران باید حق را روایت کنند، گفت: کار خبر با آگاهی و اطلاع رسانی در ارتباط است.تبلیغات اسلامی همان نشر خوبی ها است و تصور من این است که رسانه در شناساندن خوبی ها و ترسیم زشتی ها کار می کند و رسانه با سازمان تبلیغات اسلامی کار مشترک دارد.

وی ادامه داد: مراسم های محرم اساسا مردمی است و ما به عنوان حاکمیت امکان حمایت از همه اینها نداریم و تعظیم شعایر حسینی توسط مردم انجام می شود.

وی تصریح کرد: مردم ضابطه ها و پروتکل ها را می دانند و با فرهیختگی موارد بهداشتی را رعایت می کنند ما نسل به نسل در پناه سید الشهدا جلو آمده ایم.

قمی خاطر نشان کرد: مردم بلد هستند فرهنگ محرم را حفظ کنند روایت فرهیختگی مردم در مراعات و در عین حال حفظ شعایر حسینی یک ضرورت است.

وی ادامه داد:

اصلی ترین حرف ما در محرم تعظیم شعایر است و یک جلوه آن مشکی پوش شدن حال و هوای شهر است که با هیچ پروتکلی منافات ندارد و در این زمینه فضاسازی سمعی و بصری در این خصوص در دهه اول محرم نیز دیده شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از ۱۸۵۰ فرهیخته صاحب نظر نظرخواهی کردیم تلقی ما این است که گامی پیشتر از بروز فرهیختگی مردم در محرم امسال شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پروتکلهای محرم نیز با حضور و محوریت جامعه پزشکی و بهداشت و درمان و مسئولان وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: پروتکل هایی هم که اعلام شده براساس دغدغه های کادر درمان و وزارت بهداشت است و همچنین تدوین و نهایی کردن آن در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته که ما عضو این ستاد نیستیم.

وی ادامه داد: ادعای دوستان این است که در پروتکل ها تمام مراعات ها و مراقبت های بهداشتی تحفظ و تامین شده است ما نیز به آنچه به عنوان شیوه نامه به ما ابلاغ شده است ملتزم هستیم.

قمی تصریح کرد: فرهیختگی مردم نیز نشان داده است قاعده و قوانینی که اعلام شده مراعات خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر معتقدند پروتکل ایراداتی دارد حتما می توانند مکمل پروتکل ارائه دهند ما نیز در مسیر آموزش ها و پیگیری ها این موضوعات را دنبال می کنیم قطعا سلامتی مردمی که عزادار سید الشهدا هستند برای ما در اولویت است و از طرف ما آنچه که قاعده و شیوه نامه محسوب می شود و به ما ابلاغ شده لازم الاجرا است و دنبال می کنیم که مراعات شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.