تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

اولین کارگاه نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه های نوین ذیل سوگواره برگزار می شود

  • کد خبر : 3852
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
اولین کارگاه نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه های نوین ذیل سوگواره برگزار می شود
برنامه این کارگاه سه روزه شامل تمرین حل مسأله در قالب چالش های موضوعی، گروه بندی، پنل های تخصصی آموزشی و کارورزی می باشد.

به گزارش مجازینا، اولین کارگاه نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه های نوین با استفاده از ظرفیت های موجود حوزه های علمیه و در راستای هم افزایی استعداد و توان نقش آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین ذیل سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در محل سالن نمایشگاه دائمی جامعة الزاهرا(سلام الله علیها) قم برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعة الزهرا (سلام الله علیها) در خصوص این برنامه گفت: برنامه این کارگاه سه روزه شامل تمرین حل مسأله در قالب چالش های موضوعی، گروه بندی، پنل های تخصصی آموزشی و کارورزی می باشد.

خانم حکمت نیا افزود: بانوان شرکت کننده این کارگاه طی ٧٢ساعت در یک جهان شبکه ای شبیه سازی شده استعدادها و توانمندی های خود را می شناسند، نقش خود را در جهان شبکه ای انتخاب می کنند و در کنار بانوان دیگر در در مسیر تاثیرگذاری این جهان نوین ایفای نقش می‌کنند.

ایشان در خصوص اهداف کارگاه بیان کردند:
–کشف استعدادهای ویژه خود در مسیر شبکه سازی و تعامل با دیگران؛

– شکوفایی استعداد بانوان در تعارض و تزاحم رفتارهای چالش برانگیز طراحی شده توسط تیم مشاورین و اساتید متناسب با شبکه و رسانه های نوین؛

– ایجاد الگوهای رفتاری قابل انتظار برای هر نقش و موقعیت خاص تعیین شده هر فرد در گروه؛

– یادگیری مهارت مسئولیت پذیری شبکه ای و تاثیرگذاری نقش های ویژه بر رسانه های نوین؛

– آشنایی بانوان شرکت کننده در این کارگاه با قدرت وجودی خود و تاثیر تصمیم گذاری لحظه ای بر جهان شبکه ای.

حکمت نیا در ادامه بیان داشت: راه برون رفت از مشکلات کشور در حوزه های مختلف ایجاد شبکه منسجم و نگاه به درون و استعداهایی است که خداوند متعال به انسان داده است و وی را اشرف مخلوقات نامیده است.

ایشان در ادامه با اشاره به روایت حضرت علی علیه السلام [أتزعم انک جرم صغیرو فیک انطوی العالم الاکبر] عنوان کرد: انسان موجودی فراکیهانی است که می تواند در مسیر توحید خود را شناخته و تمامی استعدادهای وجودی خود را در تعامل با دیگران در تمامی ابعاد وجودی شکوفا کند و جهان شبکه امروز یکی از عرصه های رشدی بشر امروزی است.

حکمت نیا گفت : شناخت استعداد انسان و نقش آفرینی وی در جهان شبکه ای رسانه های نوین در نقش اصلی یک بانوی مسلمان می تواند روزنه ای برای شناخت جهان پیرامونی فراهم کند و وی را برای حضور تاثیرگذار در جهان آماده نماید.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعة الزهرا (سلام الله علیها): شیعه در طول تاریخ تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است و اگر امروز هم بخواهیم تهدید ها را تبدیل به فرصت کنیم باید با تلاش و همت مضاعف به سمت امت واحده با ادبیات حاکم بر جهان امروز حرکت کنیم و خود را برای زیست تاثیر گذار این فضا آماده نماییم.

ایشان افزود: مواجهه انفعالی در برابر دنیای مدرنیته و جریان رسانه ای ما را در یک حباب رسانه ای قرار می دهد و خود به خود روبه ضعف حرکت خواهیم کرد.مدیریت هوشمند این فضا، در کنار نقش آفرینی و تاثیر گذاری در جهان شبکه، موجب قدرت رسانه ای بانوی مسلمان در تربیت ابرانسان های معنوی جهان امروز خواهد کرد.

مدیر برگزار کننده این کارگاه اظهار داشت: در پایان این کارگاه ضمن شناسایی استعداد و سنجش و ارزیابی فعالیت های فردی و گروهی به طلاب گواهی داده می شود و به سه گروه از برترین گروه ها هدایایی تقدیم می گردد

رییس اداره تبلیغ در رسانه ها و فضای مجازی جامعه الزهرا (س) در پایان اشاره کرد: این کارگاه با میزبانی جامعة الزهراء سلام الله علیه و همکاری، همراهی و هم افزایی سوگواره ملت امام حسین علیه السلام و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محل نمایشگاه دائمی جامعة الزهرا(س) و نقش آفرینی چهل نفر از طلاب این موسسه علمی _حوزوی، در تاریخ های ۲۷ الی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=3852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.