تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل:

حوزه‌های علمیه خواهران روز به روز به قله تعالی و پیشرفت نزدیک می‌شود

  • کد خبر : 5714
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
حوزه‌های علمیه خواهران روز به روز به قله تعالی و پیشرفت نزدیک می‌شود
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: برخی از بانوان طلبه با توجه به تلاش و مجاهدت وسیع، به قله‌های علمی نزدیک شده و از سرآمدان عرصه دانش هستند و حوزه های علمیه خواهران بعد از گذشت ربع قرن تلاش، روز به روز به قله تعالی و پیشرفت نزدیک می‌شود.

به گزارش مجازینا، حجت الاسلام والمسلمین فاضل، در مراسم تجلیل از تلاش‌های علمی و پژوهشی خانم‌ها علاسوند و طیبی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، عنوان کرد: برخی از بانوان طلبه با توجه به تلاش و مجاهدت وسیع، به قله‌های علمی نزدیک شده و از سرآمدان عرصه دانش هستند و حوزه های علمیه خواهران بعد از گذشت ربع قرن تلاش، روز به روز به قله تعالی و پیشرفت نزدیک می‌شود.

وی افزود: طلاب امروز برخورداری از همه امکانات آموزشی، کمک آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را باید قدردان باشند و بدانند این برخورداری ها، حاصل تلاش بیش از دهه ها زحمات بزرگان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به نقش خطیر بانوان طلبه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد بتوانیم روز به روز به قله‌های علمی نزدیک تر شده و فعالیت‌های خوبی را در عرصه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

حوزه علمیه باید به سمت جذب نخبگان برود

فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز در این مراسم با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه، برپایی چنین برنامه های جهت تقدیر از بانوان فعال حوزه های علمیه خواهران به ویژه بانوانی که گمنام هستند را مهم ارزیابی کرد و گفت: بانوان علاقه مندی ویژه ای به فعالیت در مسیر اهل بیت علیهم السلام و تبلیغ دارند و حمایت از این افراد باید بیش از پیش صورت بگیرد.

وی افزود: ساختار حوزه باید به سمتی برود که جذب افراد نخبه و توانمند بیشتر مورد توجه باشد تا شاهد اتفاق خوبی در حوزه های علمیه خواهران باشیم و بتوانیم حرکت سریع و طوفنده‌ای داشته باشیم.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با تأکید بر این مطلب که طلاب باید یاد بگیرند که با تلاش و زحمت به موفقیت برسند، بیان کرد: افرادی موفق هستند که در شرایط مساعد یا نامساعد با تکیه بر توانمندی خود رشد پیدا کرده‌اند و به دنبال این نبودند که کسی کاری برای آن‌ها انجام دهند.

بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران باید تقویت شود

ناهید طیبی، از اساتید و پژوهشگران فعال و برتر حوزوی نیز در این مراسم عنوان کرد: بانوان بسیاری هستند که معاصر ما بودند و جریاناتی را ایجاد کردند که نقش های بسیاری از این جریان ها شکل گرفت و جا دارد که مورد توجه قرار گیرند و ضمن تقدیر از خدمات آن‌ها به عنوان الگو معرفی شوند.

وی با تأکید بر این که بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران باید بیش از پیش تقویت شود، افزود: تقویت پژوهش نیازمند تقویت زیرساخت ها و کارگاه های پژوهشی است و حرکت در این مسیر بسیار ضروری و مهم است.

این پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در بحث روشمندی پژوهش باید کار کنیم و روش صحیح پژوهش را مطابق با استانداردهای جهانی برنامه ریزی کنیم تا طلبه از ابتدای کار با استفاده از این روش بتواند پژوهش های صحیحی را انجام دهد.

وی بیان کرد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که نه حوزه و نه دانشگاه نمی تواند تمام آنچه ما می‌خواهیم به ما بدهد بلکه باید با تلاش و کوشش خودمان به خواسته ها برسیم.

خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران نیز در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، عنوان: ان شاءالله این جلسه آغاز مبارکی باشد بر فرهنگ لازمی که همه بانوان در عرصه تلاش و مجاهدتی که دارند مورد پاسداشت قرار بگیرند.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=5714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.