تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

در نشست خبری طرح «بهار معنویت» مطرح شد: خدایی که امروز معرفی می شود، خدای «قرآن» و «ابوحمزه» نیست

  • کد خبر : 2558
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
در نشست خبری طرح «بهار معنویت» مطرح شد: خدایی که امروز معرفی می شود، خدای «قرآن» و «ابوحمزه» نیست
معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اجرای طرح «بهار معنویت» به مناسبت سه ماه رجب، شعبان و رمضان خبر داد.

به گزارش مجازینا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی، در نشست خبری برنامه‌های ماه مبارک رمضان معاونت مهر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: معاونت مهر در ماه رمضان سال گذشته با ایجاد ابتکار و هماهنگی ریاست دفتر تجربه متفاوت تبلیغ در ماه رمضان را پدید آورد.

او ادامه داد: در کارگروه ماه رمضان جلسات متعددی با حضور اهالی فکر برگزار شد و ایده مهم و محوری « بهار معنویت» انتخاب شد که تمام تبلیغ رمضان مبتنی بر همین طرح شکل گرفت.

خدایی که امروز معرفی می شود، خدای قرآن و ابوحمزه نیست

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در عین حال خاطرنشان کرد: تبلیغ نوین به شکل امروزی که نوع جدیدی از تبلیغ است نباید تبلیغ سنتی را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر بنده هیچ چیزی جای تبلیغ چهره به چهره را نمی‌گیرد.

او با اشاره به اینکه تبلیغ در فضای مجازی ظرفیتی است که باید از آن بهره برد و این عرصه سنتی و نوین با هماهنگی هم کار را پیش ببرند، بیان کرد: نقطه شروع طرح بهار معنویت، رجب و شعبان بود که تا رمضان هم ادامه پیدا کرده و این سه ماه مبتنی بر سنت متدینین سه ماه معنوی است.

شیخ الاسلامی افزود: معنویت هم نیاز جدی مردم است و هم دچار آسیب های جدی شده و معنویت انحرافی و غیر خدا محور ایجاد شده است.

او عنوان کرد: اصل مهم در این طرح شناخت پیام‌هایی است که به مخاطب منتقل می‌شود و اگر این پیام‌ها را درست نشناسیم دچار اشکال می‌شویم و همچنان بروزرسانی این پیام‌ها ادامه دارد.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: پیام‌هایی طراحی شده که شاه کلید آن «معنویت تراز اسلام» مبتنی بر ادعیه سه ماه رجب، شعبان و رمضان است.

او تصریح کرد: گاهی اوقات خدای ترسناک به مردم معرفی می‌کنیم در حالیکه گناهان ما ترسناک است و روایات می‌گوید به سمت خدا فرار کنید.

شیخ الاسلامی ادامه داد: عظمت الهی هول برانگیز است اما نباید خدای عذابگر ترسناک به مردم معرفی کنیم؛ خدایی که ما امروز به مردم معرفی می‌کنیم خدای قرآن و دعای ابوحمزه نیست.

بخش‌های مختلف فعال در طرح «بهار معنویت»

حجت‌الاسلام جواد رحیمی، رئیس اداره تولید و تامین برنامه و محتوای فضای مجازی معاونت مهر اظهار کرد: در ابتدای شروع طرح «بهار معنویت» چند بخش مجزا ایجاد شد و ۱۴ بهمن در سامانه اشراق برای مبلغین مجازی فراخوان شد.

او ادامه داد: برای تأثیرگذاری موج آفرینی در فضای مجازی ۱۰ نقش کنشگری پایه ریزی شد و تولیدگران، توزیع کنندگان و بخش فناورانه ساماندهی شدند و به ازای هر تقشی فعالیتی را انجام می‌دهند.

رئیس اداره تولید و تامین برنامه و محتوای فضای مجازی با اشاره به اینکه ۲۵۰ طرح موشن‌گرافی دریافت شده که پس از داوری تا کنون ۷۰ مورد از این موشن‌گرافی‌ها بارگذاری شده است، عنوان کرد: گروه‌های توزیع محتوا نیز در شبکه‌های اجتماعی در سامانه درخواست می‌دهند که محتوا منتشر کنند که تاکنون ۱۷۰۰ طرح اعلام آمادگی کردند.

او خاطرنشان کرد: اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز فراخوان داستانک داده که ۱۱۴ داستانک از مرحله داوری گذشته و ایام ماه رمضان با محوریت خدا، دعا و توسل در فضای مجازی نشر داده شده است.

رحیمی همچنین گفت: ۴۰ عکس متناسب با ماه شعبان تولید شده است و نیز فراخوان شعر با موضوع معنویت داده ایم که تا قبل از دهه رمضان منتشر خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه آثار گرافیکی و خوشنویسی در نیمه ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، رئیس اداره امور آموزشی معاونت مهر اظهار کرد: با حضور اعضای تیم پیام ۴۰ جلسه تخصصی برگزار شد تا درون مایه محتوایی و انحرافی در بحث معنویت ایجاد نشود.

او ادامه داد: مبلغین فضای مجازی باید در رابطه با محتوا آموزش ببینند و مبلغان متخصص گرافیک در کارگاهی شرکت کرده که نتیجه آن تولید ۲۴بیلبورد شهری است که شهرداری مشهد، تهران و اهواز در شهر نصب کرده‌اند.

رئیس اداره امور آموزشی معاونت مهر افزود: برگزاری دوره‌های آنلاین و آفلاین تربیت مبلغ و ارتقای سطح فعالیت‌هایشان نیز انجام شده؛ هم‌چنین دوره‌های نویسندگی، طراحی و مدیریت کانال‌ها نیز در راستای طرح «بهار معنویت» انجام شده است.

او با اشاره به اینکه تشکیل حلقه اساتید شعر و داستان با موضوع معنویت، خدا و محبت الهی از دیگر اقدامات در راستای طرح بهار معنویت بود، گفت: هدف ما و جامعه مخاطب ما در این طرح مبلغان و روحانیون است تا مجموع تولیدات و بسته‌های محتوایی را به مخاطبین عام برسانند.

بختیاری یادآور شد: نمایشگاه مجموع تولیدات هنری در نمایشگاه اشراق قم با موضوع معنویت و خدا در نیمه ماه رمضان اکران می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=2558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.