تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

زارع‌پور: شاخص‌های فناوری رشد چشم گیری داشته است

  • کد خبر : 5268
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
زارع‌پور: شاخص‌های فناوری رشد چشم گیری داشته است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال نماینده کرمان، با تاکید بر اینکه ماموریت وزارت ارتباطات از کف خلیج فارس تا آسمان کشورمان است، گفت: شاخص‌های فناوری رشد چشم گیری داشته است.

به گزارش مجازینا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه ۲۷ تیر) در پاسخ به سوال پور ابراهیمی نماینده کرمان گفت: همان طور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مستحضر هستند، ماموریت وزارت ارتباطات از کف خلیج فارس تا آسمان کشورمان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بسیاری از حوزه‌ها آمارهایی که از گذشته اعلام شده بود، آمارهای درستی نبود.

وی افزود: برنامه داشتیم که پایان ۱۴۰۱ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه متصل شوند اما آمار قبلی این بود که ۹۰ درصد روستاها متصل هستند اما آمار دقیق نبود و حدود ۸۰ درصد متصل بودند که این یعنی چهار هزار روستا به برنامه کاری ما اضافه شد. تا پایان امسال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نخواهد بود که دسترسی به اینترنت نداشته باشند.

زارع پور تصریح کرد: دشمنان بیش از صد هزار سایت و سرویس پرکاربرد را برای مردم و نخبگان تحریم کرده اند ما با مهندسان خودمان این ظرفیت را ایجاد کردیم بدون نیاز به فیلترشکن نخبگان بتوانند از این این سرویس ها استفاده کنند. همچنین برنامه هایی را برای کاهش تاخیر بازی ها یارانه برای گیمرها انجام دادیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیون نفر از شبکه اجتماعی داخلی استفاده می کنند که در این چند ماه روند افزایشی داشته است.

وی گفت: ۳۵۰ میلیون مرصوله را شرکت پست در سراسر کشور جابه‌جا کرده است.۱۵ میلیون نفر از خدمات پنجره ملی خدمات استفاده می کنند.در این ۲۲ ماه ۷ پرتاپ فضایی داشتیم که این خود رکورد است.

زارع پور ادامه داد: برای اولین جزایر سه گانه ایرانی را با فیبر نوری در دو ماه اخیر به سرزمین مادری متصل کردیم و بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است. این کابل کشی در دریا به دست مهندسان توانمند ایرانی انجام شد .

زارع پور تصریح کرد: در این مدت کارهایی که به دلایل گوناگون پشت گوش انداخته شد بود را شروع کردیم؛ بیش از سه و نیم میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفتند؛ کار در یکصد شهر آغاز شده است و به فضل الهی در همه استان ها اپراتور دوم مشخص کردیم، به شرکت مخابرات ایران که انحصار ایجاد کرده است بسنده نکردیم که در بعضی مکان ها به مردم سرویس خوبی ارائه نمی دهد.

وزیر ارتباطات گفت: همه شما دوستان از عملکرد شرکت مخابرات ناراضی بودید، برای شرکت مخابرات رقیب مشخص کرده ایم در استان کرمان اپراتور دوم را تعیین کردیم و به زودی کارش را آغاز خواهد کرد؛ در یکصد شهر به صورت شبانه روزی عملیات فیبرکشی آغاز شده است و تا پایان دولت ۸۰ درصد خانوارها را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ سایت جدید در سیستان و بلوچستان ایجاد کردیم، تصریح کرد: در حوزه ارتباطات روستایی کار را با سرعت شروع کردیم؛ در بعضی استان‌ها عقب ماندگی وجود داشت (مناطقی کوهستانی بود یا گستردگی داشت) که مورد غفلت واقع شده بود.

زارع پور تصریح کرد: در استان کرمان زیر ساخت ها مشکل داشت بیش از ۳۳۰ روستای جدید متصل شده اند انشاالله به فضل الهی همه روستاها را تمام خواهیم کرد؛ در ۴ سال دولت دوازدهم فقط بیست روستای جدید به شبکه متصل شدند ولی من در دوسال اخیر ۶۲ روستا را متصل کردیم.

وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت نیز گفت: براساس اعلام سایت آمریکایی که اطلاعاتی را در مودر سرعت اینترنت ارائه می‌کند سرعت اینترنت همراه در ابتدای دولت ۱۸ مگابیت بر ثانیه بود ولی امروز به عدد ۳۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است و از این لحاظ کشور ۶۵ از بین ۱۹۰ کشور هستیم. در حوزه ارتباطات ثابت ده سال غفلت شده بود که انشاالله با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها وضعیت بهتر خواهد شد.

زارع پور با بیان اینکه در یکصد شهر کار را آغاز کردیم تصریح کرد: حدود ۵۰ شهر سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری به مردم ارائه می کند که سرعت آن ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه است یعنی ۸۰ برابر سرعت میانگینی که مردم آن را تجربه می‌کنند.

وزیر ارتباطات گفت: این چشم اندازی است که آن را دنبال می کنیم در گذشته نسبت به زیرساخت های ارتباطی داخل کشور غفلت شده بود و شرایط برای فعالیت پلتفرم های داخلی مهیا نبود در سال گذشته رکورد تاریخی ۶/۵ ترابایت بر ثانیه را (البته این قله بوده است ) ترافیک تولید داخل داشتیم.

وی افزود: ۶۰ درصد ترافیک مردم داخلی است و ۴۰ درصد آن خارجی است البته هیچ محدودیتی برای تامین پهنای باند اینترنت خارجی نداریم. کار بزرگی شده است که زیرساختهای ارتباطی کشور برای پذیرایی از میلیون ها ایرانی که دوست دارند از زیرساختهای داخلی استفاده کنند فراهم شده است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: مسیرهای ورودی اینترنت به کشور را تنوع دادیم که اگر از یک مسیر اینترنت قطع شد با مشکلی مواجه نشویم. سهم اقتصاد دیجیتال از ۶/۵ درصد به ۷/۵ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=5268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.