استقبال از مفهوم بازی برای کسب درآمد در متاورس
همچنین مفهوم بازی برای کسب درآمد (P2E) در متاورس نیز با استقبال نسبتا خوبی توسط گیمرها مواجه شده است، به طوری که ۴۰ درصد پاسخدهندگان ادعا داشتند که «به ارائه ترکیبی از هر دو جنبه «بازی» و «درآمد» در متاورس علاقهمند هستند». در همین حال، ۱۱ درصد اعلام کردند که علاقه بیشتری به کسب درآمد دارند و ۴۹ درصد ادعا کردند که فقط به بازی کردن علاقهمند هستند.
بیشتر از نصف پاسخدهندگان (۵۳ درصد) ادعا کردند که اگر بتوانند ارز دیجیتال کسب کنند، با خوشحالی در دنیای بازیهای مجازی حضور خواهند داشت. همچنین، ۱۶ درصد از گیمرها اظهار داشتند که حداقل یک NFT را در گذشته خریداری کردهاند، اما مشخص نیست که توکن آنها به بازی مربوط بوده یا خیر.
همانطور که گفتیم، بیش از نیمی از گیمرها (۵۲ درصد) بر این باور هستند که متاورس صنعت بازیهای ویدیوی را تغییر خواهد داد و ۴۱ درصد از آنها فکر میکنند که تاثیر مثبتی روی صنعت خواهد داشت. در مقابل، ۲۵ درصد شرکتکنندگان با این موضوع مخالف بودهاند.
نکته قابل توجهدیگر اینکه متا با ۷۳ درصد، به عنوان شناختهشدهترین پلتفرم بلاکچین در بین طرفداران بازیهای ویدیویی محسوب میشود. پس از آن اپیک گیمز سازنده فورتنایت با ۲۷ درصد، Roblox با ۲۱ درصد، The Sandbox مبتنی بر اتریوم با ۱۵ درصد و Niantic توسعهدهنده Pokemon Go با ۱۰ درصد، سایر پلتفرمهای شناختهشده را تشکیل میدهند.
این گزارش در حالی منتشر شده که برخی گیمرهای قدیمی، بارهاگ نسبت به حضور ارزهای دیجیتال و NFT در بازیها ابراز تنفر کردهاند.