تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4
حجت‌الاسلام علی بهاری:

طلاب، در فضای مجازی به نوشتن در حوزه دین بپردازند

  • کد خبر : 4571
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
طلاب، در فضای مجازی به نوشتن در حوزه دین بپردازند
علی بهاری یکی از طلاب مبلغ فعال در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مجازینا گفت: در برابر هجمه‌های فرهنگی و دینی که در فضای مجازی وجود دارد، نیاز مبرم به طلاب مبلغ و نویسنده در حوزه دین داریم.

متن گفتگوی خبرنگار مجازینا با حجت الاسلام علی بهاری مسئول خانه بهانش را بخوانید:

خبرنگار مجازینا: باسلام؛ از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم. لطفاً خودتان را به صورت مختصر معرفی بفرمایید.

علی بهاری هستم متولد ۱۳۷۳ قم و در سال ۱۳۸۸ پس از سیکل وارد حوزه علمیه شدم. در سال ۱۳۹۵ با اتمام پایه ده، وارد کلاس زبان انگلیسی شدم و سال ۱۳۹۶ در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه باقرالعلوم (ع) در رشته فلسفه دین شدم.

در سال ۱۳۹۹ تحصیلات خود را در دانشگاه باقرالعلوم (ع) به پایان رساندم؛ از سال ۱۴۰۰ مشغول تدریس زبان انگلیسی هستم و هم‌زمان در فضای مجازی مشغول به نویسندگی هستم؛ دوره‌های داستان‌نویسی، طنزنویسی، ویرایش و یادداشت‌نویسی را نیز در این سال‌ها گذرانده‌ام.

خبرنگار مجازینا: چه چیزی باعث شد تا به نوشتن علاقه‌مند شوید؟

پیش از اینکه وارد حوزه علمیه شوم، به نویسندگی علاقه‌مند بودم، کتاب‌های داستان می‌خواندم و گاهی می‌نوشتم؛ اما وقتی که مشغول پایه پنجم حوزه علمیه بودم، به صورت جدی نوشتن را آغاز کردم.

مزیتی که تبلیغ مجازی داشت – یعنی محدود نبودن مخاطب و ماندگاری محتوا – در کنار علاقه خودم موجب شد بیشتر در این زمینه مشغول شوم.

خبرنگار مجازینا: فعالیت خودتان در فضای مجازی چگونه است؟

عمده فعالیت نویسندگی بنده در فضای مجازی بوده و طی این پنج سال اخیر در نشریه پیام زن، معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی قم، رادیو معارف، خبرگزاری رسا، سایت راسخون، پایگاه خبری وقایع روز و … مشغول به فعالیت و همکاری بوده‌ام.
در جشنواره‌های کشوری تلخند دانشجویی و طنز پهلو، جشنواره استانی سوهان روح و سوگواره ملت امام حسین (علیه‌السلام) نیز حائر رتبه شده‌ام.

خبرنگار مجازینا: در خصوص «خانه بهانش» توضیح دهید.

ما «خانه بهانش» را جهت سامان‌دهی مبلغان نویسنده و توانمند در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی کردیم و در سال ۱۴۰۱ به صورت عملیاتی با جمعی از مبلغان نویسنده و باتجربه فعالیتش آغاز شد؛ وجه تسمیه آن نیز «بهانه‌ای برای نوشتن» یا «بهای نوشتن» است.

فعالیت در زمینه‌های غدیر خم، بیان عملکرد رسانه‌های دوران بنی‌امیه به زبان طنز، نقد مودبانه شخصیت خلیفه دوم و دورهمی دو روزه به مناسبت دهه فجر، چهار پروژه‌ای بوده که توسط مجموعه خانه بهانش انجام شده است.
در آخرین برنامه خانه بهانش که یک دورهمی دو روزه بود، نوشته‌های جدی و طنز تولید شد؛ در همین دو روز چهار کارگاه نیز توسط اعضای خانه بهانش با موضوعات داستان‌نویسی، توییت‌نویسی، طنزنویسی و کلیات نویسندگی مجازی برگزار شد.

خبرنگار مجازینا: در پایان اگر نکته‌ای دارید، بفرمایید.

نظر شخصی بنده نسبت به طلاب مبلغی که در فضای مجازی فعال هستند، این است که طلاب بیشتر در حوزه دین به نوشتن بپردازند؛ ما به طلاب یادداشت‌نویس و طنزنویس متمرکز در حوزه دین نیاز داریم. حتما باید در برابر هجمه‌های دینی، طلاب دست به قلم شوند و در این حوزه بنویسند.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=4571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.