تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4
تولیدگر برتر حوزه متن سرکار خانم اردوئی:

موفقیت های بنده مرهون حُب به ولایت فقیه است

  • کد خبر : 4410
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۳
موفقیت های بنده مرهون حُب به ولایت فقیه است

متن مصاحبه اختصاصی گزارش‌گر مجازینا [سجاد تنها] با سرکار خانم مریم اردئي بفروئي یکی از فعالان حوزه تولیدگری[متن/یادداشت] در فضای مجازی که از سوی اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان تولیدگر(متن) برتر فصل پائیز معرفی شده بود به شرح زیراست: خبرنگار: لطفا در ابتدا خود را معرفی کنید؟ خانم […]

متن مصاحبه اختصاصی گزارش‌گر مجازینا [سجاد تنها] با سرکار خانم مریم اردئي بفروئي یکی از فعالان حوزه تولیدگری[متن/یادداشت] در فضای مجازی که از سوی اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان تولیدگر(متن) برتر فصل پائیز معرفی شده بود به شرح زیراست:

خبرنگار: لطفا در ابتدا خود را معرفی کنید؟
خانم اردئي بفروئي: مریم اردئي بفروئي از طلاب سطح سه ساکن یزد هستم که در رشته مطالعات اسلامی زنان فعالیت دارم.

خبرنگار: فعالیت مجازی شما از چه زمانی آغاز شد؟
خانم اردئي بفروئي: در تابستان سال ۹۳ فعالیت خود را با اینستاگرام شروع کردم. آن زمان هنوز اینستاگرام فراگیر نشده بود و بنده هم آشنایی چندانی با این فضا نداشتم. به صورت اتفاقی این برنامه را نصب کردم و یک عکس از گالری گوشی آپلود کردم. با یک سری پیج‌هایی که پیشنهاد اینستاگرام بود و برخی جنبه‌ی سرگرمی و یا انگیزشی داشت همراه شدم.

خبرنگار: آیا فعالیت شما در اینستاگرام هدفمند بود؟
خانم اردئي بفروئي: هدف خاصی از حضور در این فضا نداشتم. به مرور با پیج‌های متفاوتی آشنا شدم که تولیدکننده‌ی محتوا بودند. چون ذائقه‌ام بیشتر مطالب با تم مذهبی را می‌پسندید به مرور پیج‌هایی با سبک مذهبی را دنبال و گاهی برخی از مطالب مذهبی را آپلود می‌کردم.

خبرنگار: ورود شما به عرصه تولید محتوا چگونه کلید خورد؟
خانم اردئي بفروئي: به مرور زمان در فضای اینستاگرام با پیج‌های تحلیلی آشنا و علاقه‌مند به مباحث سیاسی شدم. یادداشت‌های تحلیلی را می‌خواندم و برخی را در پیجم بازنشر می‌کردم. بعد از مدتی شروع به تولید محتوا کردم، اما هنوز قلمم برای نوشتن مهارت نداشت. کتاب می‌خواندم و بخش‌هایی از آن را به صورت کپشن منتشر می‌کردم. به مرور در کنار مطالعه شروع کردم به نوشتن و تحلیل مسائل روز. بعد از مدتی پیشنهاد همکاری با یک پیج سیاسی را قبول کردم. با یک گروه نویسندگان سیاسی هم آشنا شدم و با دعوت مدیر گروه به عضویت آن درآمدم و متناسب با اتفاقات روز یادداشت می‌نوشتیم و به صورت گروهی در فضای اینستاگرام منتشر می‌کردیم.

خبرنگار: آیا فعالیت مجازی شما در دروس حوزه خللی ایجاد کرد؟
خانم اردئي بفروئي: خیر. بعد از مدتی از فعالیت مجازی، تصمیم به ادامه‌ی تحصیل گرفتم و سال ۹۵ سطح دو حوزه ثبت نام کردم. در کنار تحصیل، مطالعات جانبی را هم ادامه دادم. تمرکزم را بر روی آشنایی با آثار رهبر انقلاب گذاشتم و سعی کردم تفاسیر و برخی کتب تاریخی ایشان را مطالعه کنم. برخی آثار شهید آوینی و شهید مطهری نیز در دایره‌ی مطالعاتم قرار گرفت. در کنار آنها رمان‌های ایرانی و زندگی‌نامه‌ی شهدا را هم مطالعه می‌کردم.

خبرنگار: آیا در طول فعالیت مجازی پیشنهاد کاری به شما شد؟
خانم اردئي بفروئي: بله. بعد از ورود به حوزه در بستر کوثرنت، وبلاگی به نام «اندر خم یک کوچه» راه‌اندازی و یادداشت‌هایم را در کنار صفحه‌ی اینستاگرام، آنجا هم بارگزاری می‌کردم. سه مرتبه پیجم در اینستاگرام مسدود شد ولی باز به فعالیتم ادامه دادم. سال ۹۹ بود که از طریق اینستاگرام متوجه درخواست ارسال یادداشت برای روزنامه دیواری حق به سردبیری آقای حسین قدیانی شدم. تماس گرفتم و موضوعی پیشنهاد شد تا بنویسم. یادداشت را نوشته و ارسال کردم که تأیید شد و تا چندین شماره این همکاری ادامه داشت و یادداشت‌هایی که برای این روزنامه دیواری نوشتم همگی منتشر شدند.

خبرنگار: فقط در موضوع سیاسی تولید محتوا می‌کنید؟
خانم اردئي بفروئي: خیر. بعد از گسترش فعالیتم، کم‌کم به مباحث خانواده و مسائل زنان علاقه‌مند شدم و به مطالعه در این زمینه پرداختم. یادداشت‌هایی در این موضوع می‌نوشتم و در صفحه و وبلاگم نشر می‌دادم. با پایگاه علمی-تحلیلی مومنات که در حوزه مسائل زنان و خانواده فعالیت می‌کرد آشنا شدم و بعد از مدتی از طرف خانم منافی مدیر مسئول پیج مؤمنات به گروه نویسندگان مومنات پیوستم و ضمن آموختن از تیم متخصص و علمی این پیج ، گاهی یادداشت‌هایی حول موضوع پیشنهادی مدیر مسئول آن می‌نوشتم. پیشنهاد همکاری با روزنامه همشهری را دریافت و چندین یادداشت برای صفحه‌ی اندیشه در موضوعات مختلف از جمله زنان و خانواده نوشتم. یادداشت‌هایی هم برای مجله رایات و روایات و پیج ریحانه نوشتم.

خبرنگار: ورود شما به موضوع خانواده و گسترش همکاری شما با رسانه‌ها باعث توقف تحصیلات حوزوی شما نشد؟
خانم اردئي بفروئي: برعکس، باعث افزایش انگیزه تحصیلی شد. سال ۱۴۰۰ سطح دو حوزه را به پایان رساندم. سال ۱۴۰۱ در سطح ۳ جامعه الزهرا در رشته مطالعات اسلامی زنان پذیرفته شدم و هم اکنون مشغول تحصیلم. اکنون با مجله مجازی واو در زمینه‌ی یادداشت‌نویسی همکاری دارم. بیشترین انگیزه و هدفم از نوشتن تبیین حقایق و کنار زدن غبار شبهات از مسائل روز بوده است. در مسیر تبیین اغلب تلاش کرده‌ام به سراغ مبانی و ریشه‌های موضوع بروم. چون معتقدم اگر مخاطب دارای بینش عمیق و ریشه‌ای در مسائل شود کمتر به دام شبهات خواهد افتاد. البته هنوز در حال آموختن هستم و به عبارتی در مسیری که قدم گذارده‌ام اندر خم یک کوچه‌ام.

خبرنگار: ریشه موفقیت‌های بدست آمده را در چه می‌دانید؟
خانم اردئي بفروئي: اگر موفقیت اندکی در این مسیر روزی‌ام شده فقط و فقط عنایت خداوند و نتیجه‌ی حبی بوده که نسبت به ولایت فقیه پیدا کرده‌ام چون ایشان را در عصر ظلمانی غیبت که دست ما از دامن امام معصوم علیه‌السلام کوتاه است، همچون شاخصی قدرتمند در یافتن مسیر حق و گذر از فتنه‌های آخرالزمانی می‌دانم.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=4410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.