تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

نامه جمعی از گروه‌های فرهنگی ‌تبلیغی حوزه علمیه قم به سران قوا

  • کد خبر : 5774
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
نامه جمعی از گروه‌های فرهنگی ‌تبلیغی حوزه علمیه قم به سران قوا
جمعی از گروه‌های فرهنگی ‌تبلیغی حوزه علمیه قم در نامه‌ای از رؤسای قوا خواستند هر چه سریع‌تر اقدامات جدی و قاطع در مقابله با معضل رو به گسترش و هویت‌ستیز بی حجابی را انجام دهند.

به گزارش مجازینا، جمعی از گروه‌های فرهنگی ‌تبلیغی حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رؤسای سه قوه، ضمن بیان این مطلب که در ماه مبارک رمضان «خیل عظیمی از مردم دین‌دار ایران به انجام وظایف دینی پرداخته‌اند»، حرمت‌شکنی نسبت به امور دینی و عادی سازی گناه آشکار را «پروژه چندوجهی دشمن برای گسترش فرهنگ فاسد غربی، تضعیف اعتقادات دینی، حصول یأس در میان متدینین، ایجاد شکاف اجتماعی و استحاله هویتی جامعه» دانستند.

متن کامل نامه، بدین شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

مسئولان محترم قوای سه‌گانه؛
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم رئیسی
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای
جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

سلام علیکم
در روزهای ماه مبارک رمضان که خیل عظیمی از مردم دین‌دارِ ایران به انجام وظایف دینی خود پرداخته‌اند، متأسفانه در کنار مشکلات اقتصادی، با وضعیت نامناسب فرهنگی کشور مواجهیم و امواج فتنه و تباهی، ساحل فرهنگ کشور را به مخاطره انداخته است. حرمت‌شکنی نسبت به امور دینی و عادی‌سازی گناهِ آشکار، پروژۀ چندوجهیِ دشمن برای گسترش فرهنگ فاسد غربی، تضعیف اعتقادات دینی، حصول یأس در میان متدینین، ایجاد شکاف اجتماعی و استحالۀ هویتی جامعه است.

با این وجود شاهدیم دستگاه‌های مسئول از انجام وظایف شرعی و قانونی خود به شدت کوتاهی می‌کنند که بخشی از این امر، نشأت گرفته از نفوذ تفکر لیبرالیسم در میان برخی مسئولین است: رها کردن فضای مجازی با وجود تحمیل مصائب فراوان بر کشور، عدم نظارت صحیح بر حوزه چاپ و نشر کتب و نشریات، و چراغ سبز برای بازگشت برخی هنرمندان فاسد قبل از انقلاب بدون اظهار ندامت آنان، از جمله شواهد کوتاهی متولیان امور و نفوذ تفکر لیبرالیسم در میان برخی مسئولان است؛ تفکری که هم اقتصاد و هم فرهنگ کشور را از اسلامیت دور کرده و علاوه بر مشکلات معیشتی، معضلات فرهنگی را بیشتر نموده است. سزاوار نیست غالب مردم دین‌مدار ایران، علاوه بر مشکلات اقتصادی، شاهد فاصله‌گرفتن کشور از فرهنگ اسلامی و گسترش فرهنگ فاسد غربی باشند.

آنچه در این میان، وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور را وخیم و غیرقابل تحمل کرده، معضل رو به گسترش بی‌حجابی است که از زمان فتنه سال ۱۴۰۱ به بعد تشدید شده است. پرسش ما از متولیان امور و در رأس آنها حضرات عالی به عنوان مسئولان سه قوه این است که: آیا تمرکز دشمن بر استحاله هویتی، شکاف اجتماعی و دوری مردم از نظام اسلامی از طریق گسترش بی‌حجابی را نمی‌بینید!؟ آیا نمی‌بینید که کوتاهی صورت گرفته در مقابله با وضعیت بغرنج بی‌حجابی، زمینه فاصله‌گیری جامعه از ایمان و سبک زندگی اسلامی، ایجاد ناامیدی در میان متدینین و شکل‌گیری تنش‌ها و از بین رفتن وحدت اجتماعی مردم شده است!؟ این درحالی است که مقام معظم رهبری مکررا در سخنان خود بر تقویت ایمان دینی، امید مردم به آینده و وحدت اجتماعی تاکید کرده‌اند؛ چنانکه در سخنان مهم نوروزیشان، منافع ملی و آینده کشور را وابسته به ایمان و امید و وحدت مردم دانستند.

تعدد فرمایشات مقام معظم رهبری دربارۀ لزوم مقابلۀ مسئولین با پروژۀ بی‌حجابی و تأکید ایشان بر این، بسیار حائز اهمیت است. رهبری در طول سالیان گذشته، از جمله یک سال و نیم پس از فتنه ۱۴۰۱ مکرراً به صورت علنی و غیرعلنی مسأله بی‌حجابی و لزوم جلوگیری از آن را مطرح کردند. در این میان، فرمایش اخیر ایشان در ۱۵ فروردین در دیدار با مسئولان، حجت را کاملاً بر همه تمام کرد.

بر این اساس ما جمعی از گروه‌های فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته و در حال انجام همه مسئولان کشور و در ادامه مطالبات گسترده مردم در زمینه اصلاح رویکردهای اقتصادی و فرهنگی بویژه مطالبات حوزویان (و بالاخص بیانیه یک‌سال قبل «مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم» و نیز نامه چند ماه قبل «صد استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم» به رؤسای سه قوه درباره حجاب)، از حضرات عالی می‌خواهیم: با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری، هر چه سریع‌تر اقدامات جدی و قاطع در مقابله با معضل رو به گسترش و هویت‌ستیز بی‌حجابی انجام دهید. لطفا با توصیه‌های بدون عمل، پاسکاری امور و انجام اقدامات موقت و کم‌خاصیت فرصت‌سوزی نکنید؛ از فضاسازی رسانه‌ای جبهه استکبار نهراسید که اجرای قانون و جلوگیری از فساد هزینه دارد و البته بی‌تفاوتی و تسلیم در برابر هجوم دشمن، هزینه بیشتری خواهد داشت.

جمعی از گروه‌های فرهنگی ‌تبلیغی حوزه علمیه قم

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=5774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.