تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10
حجت الاسلام کفیلی:

نهادهای فرهنگی حمایت و ساماندهی فعالان را در دستور کار خود قرار دهند

  • کد خبر : 4407
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۷
نهادهای فرهنگی حمایت و ساماندهی فعالان را در دستور کار خود قرار دهند

متن مصاحبه اختصاصی گزارش‌گر مجازینا [سجاد تنها] با حجت الاسلام رضا کفیلی یکی از فعالان حوزه توزیع گری در فضای مجازی که از سوی اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  به عنوان توزیع‌گر برتر فصل پائیز معرفی شده بود به شرح زیراست: خبرنگار: لطفا در ابتدا خود را معرفی کنید؟ حجت […]

متن مصاحبه اختصاصی گزارش‌گر مجازینا [سجاد تنها] با حجت الاسلام رضا کفیلی یکی از فعالان حوزه توزیع گری در فضای مجازی که از سوی اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  به عنوان توزیع‌گر برتر فصل پائیز معرفی شده بود به شرح زیراست:

خبرنگار: لطفا در ابتدا خود را معرفی کنید؟
حجت الاسلام کفیلی: رضاکفیلی متولد ۱۳۷۳ شهر تبریز هستم. در سال ۱۳۸۹ وارد حوزه علمیه شدم و پس از اتمام دوره سطح یک در سال ۱۳۹۳ توسط مرحوم آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی(قدس‌سره) معمم شدم. در سطح دو حوزه علمیه، علاوه بر تحصیل دروس متداول فقه و اصول، رشته کلام اسلامی را نیز در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) به اتمام رساندم. کل دوره سطح را باتلاش و پشتکار فراوان توانستم در حدود ۶ یا ۷ سال در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز به اتمام رسانده و جهت ادامه تحصیل دروس حوزوی و دانشگاهی به شهر قم عزیمت نمودم. همزمان با تحصیل در حوزه علمیه قم، در آزمون مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) پذیرش و مشغول به تحصیل در آن مقطع شدم که در سال ۱۳۹۹ از پایان نامه سطح ۳ دفاع نموده و همچنین مقطح کارشناسی ارشد را به اتمام رسانده و دروس خارج حوزه علمیه را از محضر اساتید گرانقدر، حضرات آیات حاج سید مجتبی حسینی خامنه‌ای، فاضل لنکرانی و آملی لاریجانی تلمذ مینمایم. همزمان با تحصیل در سطح خارج حوزه علمیه، در سال ۱۴۰۰ به عنوان برگزیده استعداد درخشان دوره دکتری علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، آن دوره را آغاز کردم.

خبرنگار: چگونه وارد تبلیغ در فضای مجازی شدید؟
حجت الاسلام کفیلی: از آغاز طلبگی، انجام پژوهش و تبلیغ را یکی از رسالات اصلی یک طلبه در نظر گرفته بودم که الحمدلله همزمان با تحصیل در مقطع مقدمات حوزه، فعالیت ها در آن دو مقوله مهم را آغاز کردم. انجام آن ها مانع پیشرفت در تحصیل و اداره امور شخصی و خانوادگی نشد بلکه همیشه باعث پیشرفت در کیفیت تحصیل بودند به طوری که در سالهای متمادی به عنوان طلبه ممتاز انتخاب میشدم. نتیجه فعالیت‌های پژوهشی عبارت بود از: آثار مختلفی در حوزه علوم انسانی و اندیشه سیاسی و انقلاب اسلامی که در قالب پایان‌نامه، مقاله علمی پژوهشی، علمی تخصصی، مشارکت در تدوین سند مهدویت و انتظار کشور، مقالات برگزیده در همایش‌های ملی و بین المللی و مقالات اینترنتی به رشته طبع درآمدند.

خبرنگار: مقالات شما در چه موضوعاتی بود؟
حجت الاسلام کفیلی: عناوین مقالات بنده شامل:
سیره نبی مکرم اسلام، الگوی مسلمانان – برگزیده کنگره ملی نگین هستی ۱۳۹۱
سیره اخلاق اجتماعی شهدای محراب آذربایجان – برگزیده همایش ملی سبک زندگی شهدا ۱۳۹۶
نهادینه کردن عدالت در جامعه از منظر آیت الله هاشمی شاهرودی (پذیرش در همایش ملی مولفه های تمدن ساز در بیانیه گام دوم انقلاب)۱۳۹۹ سال
بازخوانی فرایند تحقق عدالت اجتماعی در اندیشه آیت‎الله هاشمی شاهرودی با تطبیق بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران (پذیرش در کنفرانس ملی حقوق، فقه و فرهنگ)سال ۱۳۹۹
بررسی تطبیقی نقش رهبری در پایداری انقلاب اسلامی ایران و جنبش اخوان المسلمین مصر با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ـ پذیرش و چاپ در بین آثار علمی همایش بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهان اسلام ـ بوستان کتاب ـ سال ۱۳۹۹ ـ صص۱۶۵ ـ ۱۷۸
مقاله علمی ـ پژوهشی: راهکارهای مواجهه با مخالفان سیاسی در حکومت اسلامی ـ پذیرفته شده در شماره ۳۶ نشریه سیاست متعالیه
مقاله علمی ـ پژوهشی: نقش رهبری در پایداری انقلاب اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ـ چاپ شده در شماره ۱۹ نشریه پزوهش های سیاست اسلامی
مقالات مختلف در مورد نماز و شرکت در مسابقه تألیف کتاب نماز – سال های ۱۳۹۰-۱۳۹۱-۱۳۹۳

خبرنگار: لطفا به صورت مختصر از فعالیت میدانی و مجازی خود در این مدت بگویید؟
حجت الاسلام کفیلی: بنده در سال‌های متمادی توفیق تبلیغ در برخی از مدارس، مساجد و ادارات و پایگاه های بسیج استان آذربایجان شرقی، مسجد مقدس جمکران، مراکز آموزشی نظامی، جزیره کیش، تأسیس کانون فرهنگی شهید صدر(ره)، تأسیس گروه تبلیغی نهضت حسینی(ع) و تأسیس گروه تبلیغی رسالت حسینی جهت فعالیت در فضای فضای مجازی را داشته‌ام و اخیرا توسط معاونت هنر، رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات به عنوان گنشکر برتر فضای مجازی انتخاب شدم.

خبرنگار: از چه سالی فعالیت رسمی خود را در فضای مجازی آغاز کردید؟
حجت الاسلام کفیلی: از سال ۱۳۹۸ همزمان با گسترش ویروس منحوس کرونا و تعطیلی تبلیغ حضوری و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) مبنی بر فعالیت جریان ساز در فضای مجازی، تبلیغ در این فضا را آغاز کردم. پس از گذشت مدتی، با دعوت از دوستان مبلغ جهت فعالیت در فضای مجازی، تبلیغ را به صورت گسترده تحت عنوان گروه فرهنگی تبلیغی رسالت حسینی(علیه السلام) آغاز کردیم. این مجموعه با ایجاد گروه هایی در شبکه های اجتماعی مختلف اعم از ایتا، تلگرام، اینستاگرام و به ویژه واتساپ، و راه اندازی سایت اینترنتی به آدرس http://yakafil.ir/ در صدد پاسخگویی به سوالات دینی، شرعی، سیاسی و روانشناسی مخاطبان توسط پاسخگویان متخصص هر رشته بوده و با توجه به فرمان جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این راستا نیز فعالیت هایی پیش بینی شده است.

مجموعه رسالت حسینی(علیه السلام) بیش از ۳۰ مبلّغ فضای مجازی و چند تن از اساتید گرانقدر سطح عالی حوزه علمیه قم حضور و فعالیت دارند که دستاورد فعالیت این گروه، تجمیع بیش از ۱۰۰۰۰ (ده هزار) مخاطب و ارتباط با آنها، راه اندازی سایت اینترنتی جامع، پخش زنده سخنرانی و روضه، ایجاد گروه عربی زبان با حضور مخاطبان عرب از نقاط مختلف جهان، تشکیل مجموعه ای به نام خادمین افتخاری جهت انجام امور مختلف گروه‌ها و پاسخگویی به بیش از ۸۰۰۰ سوال می باشد که توسط معاونت هنر، رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات به عنوان گروه برتر انتخاب شده است.

آیا در این مدت برای پیشرفت در تبلیغ فضای مجازی دوره‌هایی هم گذراندید؟
حجت الاسلام کفیلی: بله. دوره سرگروهی صادقین، آموزش معارف مهدویت، مهارت افزایی مشاوره، طلایه داران تبلیغ، نقش حوزه و حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی، عرفان اسلامی، راهکارها و چالش‌های فضای مجازی در خانواده، دوره آموزشی عضویت کادر بسیج، دوره مطالعات فرهنگی بالکان (جنوب شرقی اروپا)، دوره مطالعات فرهنگی منطقه روسیه، قفقاز و آسیای مرکزی، دوره مطالعات فرهنگی آمریکای لاتین و دوره سیاست و تمدن.

خبرنگار: حرف آخر!
حجت الاسلام کفیلی: متأسفانه فرهنگ غریب واقع شده است. از نهادهای فرهنگی و حوزوی انتظار میرود مطابق فرمان مقام معظم رهبری، شرایط فرهنگی تبلیغی را یک شرایط مهم تلقی کرده و سازوکارهایی که امور فرهنگی تبلیغی را به تأخیر انداخته و باعث دلسردی فعالان و دلسوزان میشود را حذف نمایند. این نهادهای محترم که متولی فرهنگ جامعه هستند، با ساماندهی و حمایت بیشتر از مبلغین میتوانند امور بسیار مهمی را در زمینه فرهنگ و اندیشه رقم بزنند.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=4407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.