تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5
بهروز مینایی:

نیازمند هوش مصنوعی توسعه پذیر در کشور هستیم

  • کد خبر : 4948
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
نیازمند هوش مصنوعی توسعه پذیر در کشور هستیم
دکتر بهروز مینایی مشاور مدیرحوزه های علمیه در امور هوش مصنوعی گفت: امتداد نشست‌ها و میزگردهای تخصصی هوش مصنوعی ستاد راهبری هوش مصنوعی حوزه، ایجاد دروس خارج و تدوین و تألیف کتب خواهد بود.

بهروز مینایی بیدگلی مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور هوش مصنوعی نشست هم‌اندیشی گفتمان علمی مطالعات بنیادین حوزه هوش مصنوعی که در تالار اندیشه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزارشد اظهار کرد: بحمدلله سال گذشته موفق به برگزاری آموزشی هوش مصنوعی برای طلاب سطوح بالا شده ایم و لذا امتداد این مناسبات ستاد راهبری هوش مصنوعی حوزه منجربه فلسفه هوش مصنوعی، محور نشست‌های متعدد، درس های خارج، توسعه عمیق و جاافتاده هوش مصنوعی، استخراج نظام مسائل و وضع موضوعی مقدمه کار خواهد شد.

رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت افزود:

توجه به ابعاد فقهی و اخلاقی هوش مصنوعی موضوع جدی است که توسط مراکز حوزوی در حال پیگیری و انجام بوده این دست یافتن به این موضوع به عمیق شدن فعالیت های هوش مصنوعی کمک می کند.

مینایی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در بین ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی قراربگیریم به دیدار با علمای ترکیه و عراق اشاره کرد و گفت: در سفر به ترکیه با شخصیت های علمی ترکیه اعم از شیعه و سنی دیدار و جلسه ای ۶۰ نفر با آنان داشتیم و بحمدلله نگاه مثبت و ارزشمندی در این مسیر بود.

وی ادامه داد: در سفر به عراق و دیدار با تنی چند از علما و مراجع، نگاه سازنده و ارزشمند آنان را در خصوص هوش مصنوعی دریافت کردیم.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی ادامه داد: ایجاد مدیریت یکپارچه و به دور از موازی کاری در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی هوش مصنوعی، تجمیع ظرفیت‌ها به منظور ترسیم پیوست فرهنگی هوش مصنوعی و توجه ویژه به افزایش دانش عمومی در زمینه سواد هوش مصنوعی خصوصا نسل جدید از دیگر رویکردها است.

وی نهادسازی خلاق و موثر با رویکردهای فرهنگی و راهبردی، برای شتاب گیری در پیشرفت مبانی و مطالعات بنیادین هوش مصنوعی و تلاش برای ارائه و ترویج الگوهایی متناسب با رویکردهای تمدن نوین اسلامی در زمینه توسعه هوش مصنوعی را نیز از دیگر رویکردها برشمرد.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=4948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.