تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام

  • کد خبر : 5741
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کلاهبرداری اینترنتی با پوشش قالیشویی در اینستاگرام
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان قالیشویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی مربوط به شست و شوی حرفه ای انواع قالی از بنده کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت قصد شستشوی فرشهای خود را داشتم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از شستشوی فرش با قیمت های مناسب و درکمترین زمان مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت رزرو برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه جعلی قالیشویی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از هشت میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت باتوجه به نزدیک شدن به ایام عید با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شستشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و قبل از دریافت کالا و یا گرفتن خدمات وجهی را به عنوان تسویه و یا بیعانه پرداخت ننمایید،همچنین می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=5741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.