تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران:

تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین است

  • کد خبر : 4415
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین است
مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین است.

به گزارش مجازینا، نرجس شکرزاده با بیان اینکه تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین است گفت: وقتی صحبت از سواد رسانه ای می شود منظور تلاش در جهت ارتقای دانشی و مهارتی اعضای جامعه است تا آن ها بتوانند به درستی اولاً رسانه ها و پیام های رسانه ای را بشناسند و ثانیاً بر اساس همین شناخت و درک مناسب، در رژیم مصرف رسانه ای خود یک بازنگری کرده و آن را در وضعیت تعادل قرار دهند.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران افزود: بر همین اساس اساتید و کارشناسان علوم ارتباطات معتقدند سواد رسانه‌ای همچون یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر و این که چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و همچنین این که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنا و اصولی باید باشد.

وی همچنین گفت: خلاصه آن که سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند تا از سفره‌ی رسانه‌ها به شکلی هوشمندانه و مفید استفاده کنیم و این نکته بسیار مهمی است خاصه در روزگار کنونی که متأسفانه استفاده مناسبی از محتواهای رسانه ای صورت نمی گیرد و برخی در این زمینه دچار اشباع رسانه ای و یا سوء تغذیه می شوند.

این پژوهشگر و فعال رسانه ای در ادامه با بیان این که تقویت آموزش های سواد رسانه ای همچنین کمک می کند که افراد جامعه در جهاد تبیین موفق باشند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیف اهمیت جهاد تبیین آن را فریضه ای فوری و قطعی برشمردند و این مساله نشان می دهد که اهتمام نسبت به این قضیه تا چه حد حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: امیدواریم همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و رسانه ای با احساس مسئولیت در این زمینه به تقویت و توسعه آموزش های سواد رسانه ای کمک کنند چرا که در این صورت می توانیم به مقابله با دشمن در عرصه جهاد تبیین بپردازیم.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=4415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.