تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
در ایام منتهی به انتخابات صورت گرفت:

حضور گسترده کنشگران دینی در دومین فعالیت جمعیِ انتخاباتی

  • کد خبر : 5549
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
حضور گسترده کنشگران دینی در دومین فعالیت جمعیِ انتخاباتی
در ایام منتهی به انتخابات و سالروز میلاد منجی عالم بشریت، سامانه فعالان فضای مجازی-اشراق با تعریف فعالیت‌های جمعی، بیش از هزار کنشگر دینی را به انجام وظایف در جهت مشارکت حداکثری فرا خواند.

در تاریخ ۳۰ بهمن خبری فیک با عنوان راهبرد انتخابات اجباری در ایران! در سایت مجازینا درج شد که بازخورد گسترده کنشگران دینی را به همراه داشت.

بعد از انتشار این خبر، دومین فعالیت جمعی انتخاباتی فعال گردید و از طلاب کنشگر خواسته شد، با مطالعه دقیق پیرامون این خبر، که در خصوص «انتخابات اجباری در ایران» منتشر شده است، در قسمت ثبت دیدگاه، نظر خود را درج نمایند.

این فعالیت که با استقبال طلاب نیز مواجه شد، دیدگاه های مثبتی را به همراه داشت که تعدادی از آن در ادامه آورده می‌شود.

«فعالیت های جمعی» گونه‌ای از کنش‌های آسان و سریع است که بواسطه یک اعلام عمومی هر یک از اعضا در طول روز(یا هفته یا مناسبت) متناسب با توان و استعدادی که دارند آن‌ را انجام می‌دهند تا در یک مشارکت جمعی، فعالیتی بزرگ و موثری را در فضای مجازی خلق نمایند و از قطره قطره کنش‌هایشان موجی ملموس ایجاد کنند.(اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت جمعی)

نمونه دیدگاه‌های مطرح شده در دومین فعالیت جمعی انتخابات:

  • با سلام به چند دلیل اجباری بودن رای گیری در ایران منتفی هست :
    اولا با یک مثال ساده میگویم بنده کسانی را سراغ دارم که الان در سن ۳۵ سالگی افتخار میکنند که تا به امروز یک رای هم نداده اند اگر اجباری در کار بود باید مانند کشورهایی که مجازات در نظر میگیرند از حق شهروندی و عامه خود محروم میشد در حالیکه از هیچ حق عمومی و شهروندی در این کشور محروم نیست.
    ثانیا حکومت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مردم هست یعنی حکومتی مردمی دارد و گردانندگان آن خود مردم هستند پس کاملا مخیر به رای دادن یا ندادن هستند برای آینده خود.
    ثالثا اجباری بودن رای گیری در کشورهایی رخ میدهد که دیکتاتوری هست و تمامیه احکام و قوانین بصورت دیکته شده و از قبل تعیین شده صادر میگردد.
    رابعاً اگر اجباری در کار بود پس حرف آن عده ای که میگویند در انتخابات تقلب میشود چه میشود!! این که تناقض هست ! و گزینه تقلب زمانی به میدان می آید که حرف از مخیر بودن و اختیار مردم در انتخابات در میان باشد.

 

  • با سلام رای گیری اجباری در ایران اصلا معنایی ندارد چون اولا در قانون هیچ اجباری نیست در رای دادن یا ندادن. دوما اینکه در تبلیغات جمهوری اسلامی برای رای دادن ازهیچ گونه ابزار فشاری استفاده نمیکند. وفقط درحال روشنگروتبیین تبعات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی عدم مشارکت در انتخابات است
    ضمنا چون جمهوری اسلامی یک حکومت مردمی وبا رای مردم بوجود آمده چطور میشه در آن انتخاباتی اجباری وجود داشته باشد

 

  • آن مولفه ای که باعث قدرت جمهوری اسلامی میشود ، با انتخابات اجباری حاصل نمیشود
    وقتی رای دادن سبب قدرت جمهوری اسلامی میشود که با رشد اگاهی و بصیرت افراد همراه باشد
    و الا رای دادن اجباری فایده ای ندارد
    البته پخش این خبر در این زمان بیشتر برای تحریک افراد لجوج است که ممکن است رای ندهند و به خاطر این خبر می‌گویند رای نمیدهیم ببینیم چه کسی میتواند با ما برخورد کند

 

  • حکومتی که بر دلها حکمرانی میکند نیازی به اجبار در انتخابات ندارد. انچه نیاز دارد دفع شبهات و روشنگری است و با همین ابزار بعد از ۴ دهه از انقلاب اسلامی مردم به وظیفه خود عمل کرده و میکنند.

در این خصوص مدیرکل فضای مجازی؛ حجت الاسلام مرتضی حاجیانی با حضور در برنامه جامعه مجاهد، در خصوص کنشگری در فضای مجازی و انجام فعالیت جمعی فوق نکاتی ابراز داشتند که میتوانید از طریق کلیپ زیر بهره برداری نمایید.

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=5549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.