تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

متا اولین گزارش حقوق بشرش را منتشر کرد.

  • کد خبر : 3456
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
متا اولین گزارش حقوق بشرش را منتشر کرد.
مجازینا/به تازگی شرکت متا سندی را درباره رویکردهای حقوق بشری برای منتقدان هندی به اشتراک گذاشت. متا اولین گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرده است. این سند ۸۳ صفحه‌ای، نحوه رسیدگی والدین به مسائل حقوق بشر را در طول سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، با تمرکز قوی بر توجیه استراتژی‌های شرکت فیسبوک، تشریح می‌کند.

متا اعلام کرد:” رویکرد‌های حقوق بشری که در این گزارش مورد مطالعه قرار گرفته بیشتر بر رویکردهای مهم موجود در جامعه از جمله مبارزه با اطلاعات نادرست بهداشتی درباره COVID-۱۹، آزادی بیان و سایر حقوق، مانند مشکلاتی در زمینه امنیت در انتخابات تاکید دارد”. در این سند همچنین تلاش متا برای جلوگیری از نقض حقوق با عینک‌های هوشمند Ray-Ban Stories ارائه شده است.

متا اعلام کرد که خطرات حریم خصوصی و آسیب‌های احتمالی برای گروه‌های آسیب پذیر مانند زنان، کودکان و اقلیت‌ها را مورد مطالعه قرار داده و  حریم خصوصی خود در جا‌های دیگر، همچون رمزگذاری سرتاسری پیام‌های واتساپ که اکنون شامل پشتیبان گیری از چت می‌شود، بهینه سازی کرد.

 

گفته شده، گزارش مذکور، منتقدان هندی را راضی نمی‌کند به همین دلیل متا یک ارزیابی از تأثیرات حقوق بشر در این کشور ارائه کرد و گفت که به شرکت حقوقی فولی هوگ به دلیل ارتباط با شبکه‌های اجتماعی متا ماموریت داده تا  خطرات خشونت، تبعیض نژادی و دینی، را برجسته و به آن‌ها اشاره کند اما این موضوع اتهام تعصب در تعدیل محتوا را پوشش نمی‌دهد.

همچنین متا گفت که در حال مطالعه توصیه‌های هند است، اما مانند سایر ارزیابی‌های حقوقی به اجرای آن‌ها متعهد نیست. سال‌ها است که گروه‌های حقوق بشر هشدار‌هایی را درباره سخنان نفرت‌انگیز ضد مسلمانان پیگیری می‌کنند که به تنش‌ها در هند به عنوان بزرگترین بازار متا در جهان از نظر تعداد کاربران، دامن می‌زند.

گفتنی است ، «متا» نام شرکتی است که مالکیت شبکههای اجتماعی واتسپ ، اینستاگرام و فیسبوکرا بر عهده دارد

لینک کوتاه : https://majazina.ir/?p=3456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به نظر میرسه که شخصی که این مطلب رو به عنوان گزارش تهیه کرده،نتونسته که متوجه فرق نظام جمهوری اسلامی با سایر نظامات حاکم بر ملل دیگر بشه.
    نظام مقدس جمهوری اسلامی بر ۲ اصل مردم سالاری و اسلامیت بنا شده.اگر جمهوریت که همان نظام انتخاباتی و مشارکت مردم در رای گیری ایت از نظام جمهوری حذف شود،دیگر چیزی از حکومت اسلامی باقی نخواد ماند.برخلاف حکومت هایی مثل فرانسه و سنگاپور که حتی اگر مشارکت انتخاباتی خیلی هم کم بشود،آسیب خاصی به دولت و حکومتشون وارد نخواهد شد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.